Router/modem zakupiony w nc+ uległ awarii, co zrobić?

Router/modem zakupiony w nc+ uległ awarii, co zrobić?
ARTYKUŁ NIE DOTYCZY TWOJEGO DEKODERA
Problemy, które mogą się pojawić przy korzystaniu z modemu D-Link
I. Modem nie komunikuje się z komputerem - pierwsze podłączenie

1. Po podpięciu modemu do gniazda USB, program instalacyjny powinien uruchomić się automatycznie. Jeśli program do automatycznego uruchamiania nie odpowiada, wyszukaj plik AutoRun w katalogu sterownika. Następnie kliknij dwukrotnie plik AutoRun, aby uruchomić program.

2. Jeśli katalog ze sterownikiem ciągle jest niewidoczny podepnij modem pod inne wejście usb, sprawdź problem występuje w innym komputerze lub podepnij modem do routera.

3. Jeśli modem nie zostanie wykryty przez komputer, udaj się do Punktu Serwisowego.

UWAGA! Przy pierwszej instalacji ważne jest, abyś posiadał uprawnienia do instalacji softu lub był administratorem w ustawieniach systemu. Dodatkowo w szczególności w laptopach mogą być zainstalowane alternatywne managery połączeń sieciowych i obsługi modemów kolidujące z oprogramowaniem modemu (jeśli używane są jednocześnie), w takiej sytuacji wyłączycz dotychczasowe managery np. z poziomu menadżera zadań.

Jeśli sprzęt zostanie zainstalowany na komputerze, sprawdź co komunikuje dioda na modemie:

  • dioda mruga na czerwono - brak karty lub karta źle włożona
  • dioda świeci na fioletowo/niebiesko/zielono - modem zarejestrowany w sieci lecz niepołączony z urządzeniem
  • dioda mruga na fioletowo/niebiesko/zielono - modem połączony z siecią 2G/3G/LTE

II. Modem nie komunikuje się z komputerem - kolejne podłączenie

Sprawdź jakiego koloru dioda świeci się w modemie:

  • dioda mruga na czerwono - brak karty lub karta źle włożona
  • dioda świeci na fioletowo/niebiesko/zielono - modem zarejestrowany w sieci lecz niepołączony z urządzeniem
  • dioda mruga na fioletowo/niebiesko/zielono - modem połączony z siecią 2G/3G/LTE

III. Modem nie komunikuje się z routerem D-Link DWR-116 N300

Sprawdź jakiego koloru dioda świeci się w modemie:

  • dioda mruga na czerwono - brak karty lub karta źle włożona
  • dioda świeci na fioletowo/niebiesko/zielono - modem zarejestrowany w sieci lecz niepołączony z urządzeniem
  • dioda mruga na fioletowo/niebiesko/zielono - modem połączony z siecią 2G/3G/LTE

IV. "Połączenie ograniczone" – wykrzyknik na ikonce informującej o połączeniu z Internetem

Informacja o połączeniu ograniczonym może być spowodowana wieloma czynnikami:

  • wykorzystanie transferu danych
  • brak modemu w routerze lub rozłączone połączenie w ustawieniach routera
  • zawieszenie karty sieciowej komputera
  1. Sprawdź czy dioda w routerze i modemie wskazuje na prawidłowe działanie sprzętu (dioda w modemie mruga na zielono, a dioda globusa w routerze jest aktywna).
  2. Jeśli diody wskazują na prawidłowe działanie modemu kliknij prawym przyciskiem w ikonkę z zasięgiem na pasku zadań, na ekranie monitora oraz wybierz opcję: "Rozwiąż problemy". Komputer powinien zresetować ustawienia karty sieciowej i powinieneś móc korzystać z Internetu. Jeśli nie widzisz takiej opcji w ustawieniach swojego komputera lub połączenie jest dalej ograniczone uruchom ponownie komputer.
  3. Jeśli powyższe kroki nie rozwiążą problemu, odłącz zasilanie od routera lub w kolejnym kroku przywróć router do ustawień fabrycznych.

V. Komunikat w Connection Manager: "Brak co najmniej 1 protokołu sieciowego"
  1. Odinstaluj Connection Managera i ponownie zainstaluj.
  2. Jeśli nie rozwiąże to problemu zaktualizuj sterowniki karty sieciowej.

VI. Komunikat w Connection Manager: "Wystąpił problem z certyfikatem zabezpieczeń tej sieci" lub "Certyfikat wygasł lub nie jest jeszcze ważny”

Rozwiązaniem jest wprowadzenie aktualnej daty i godziny w ustawieniach komputera.

Data i godzina w zależności od systemu operacyjnego może być synchronizowana z serwerami czasu dostępnymi w Internecie. Synchronizacja ta odbywa się cyklicznie w nieregularnych przedziałach czasowych.


Problemy, które mogą się pojawić przy korzystaniu z modemu Huawei


I. Modem nie komunikuje się z komputerem - pierwsze podłączenie
  1. Program instalacyjny powinien uruchomić się automatycznie. Jeśli program do automatycznego uruchamiania nie odpowiada, wyszukaj plik AutoRun w katalogu sterownika (w Mój komputer). Następnie kliknij dwukrotnie plik AutoRun, aby uruchomić program.
  2. Jeśli katalog ze sterownikiem ciągle jest niewidoczny podepnij modem pod inne wejście USB,, sprawdź modem w innym komputerze lub podepnij modem do routera.
  3. Jeśli modem nie zostanie wykryty przez komputer, udaj się do Punktu Serwisowego.

UWAGA! Przy pierwszej instalacji ważne jest, aby posiadać uprawnienia do instalacji softu lub być administratorem w ustawieniach systemu. Dodatkowo w szczególności w laptopach mogą być zainstalowane alternatywne managery połączeń sieciowych i obsługi modemów kolidujące z oprogramowaniem modemu (jeśli używane są jednocześnie), w takiej sytuacji należy wyłączyć dotychczasowe managery np z poziomu menadżera zadań.

Jeśli aplikacja Play Internet zostanie zainstalowana sprawdź co komunikuje dioda w modemie:

Dwa mignięcia w kolorze zielonym, co 2 sekundy

modem USB jest włączony

Jedno mignięcie w kolorze zielonym, co 0,2 sekundy

modem USB wgrywa oprogramowanie

Jedno mignięcie w kolorze zielonym, co 2 sekundy

modem USB rejestruje się do sieci 2G

Jedno mignięcie w kolorze niebieskim, co 2 sekundy

modem USB rejestruje się do sieci 3G/HSPA+

Jedno mignięcie w kolorze niebiesko-zielonym, co 2 sekundy

modem USB rejestruje się do sieci LTE

Ciągłe światło w kolorze zielonym

modem USB jest połączony w sieci 2G

Ciągłe światło w kolorze niebieskim

modem USB jest połączony w sieci 3G/ HSPA+

Ciągłe światło w kolorze niebiesko-zielonym

modem USB jest połączony w sieci 3G+/LTE

Wyłączone

modem USB jest wyłączony

II. Modem nie komunikuje się z komputerem - kolejne podłączenie.

Po instalacji modemu na pulpicie tworzy się ikonka"Play Internet".

Po każdorazowym wpięciu modemu do wejścia USB w komputerze "Play Internet" powinien uruchomić się automatycznie, bez potrzeby klikania w przycisk "Połącz". Jeśli dioda w modemie mruga należy zalecić chwilę cierpliwości.

Sprawdź sygnalizację diody w modemie:

Dwa mignięcia w kolorze zielonym, co 2 sekundy

modem USB jest włączony

Jedno mignięcie w kolorze zielonym, co 0,2 sekundy

modem USB wgrywa oprogramowanie

Jedno mignięcie w kolorze zielonym, co 2 sekundy

modem USB rejestruje się do sieci 2G

Jedno mignięcie w kolorze niebieskim, co 2 sekundy

modem USB rejestruje się do sieci 3G/HSPA+

Jedno mignięcie w kolorze niebiesko-zielonym, co 2 sekundy

modem USB rejestruje się do sieci LTE

Ciągłe światło w kolorze zielonym

modem USB jest połączony w sieci 2G

Ciągłe światło w kolorze niebieskim

modem USB jest połączony w sieci 3G/ HSPA+

Ciągłe światło w kolorze niebiesko-zielonym

modem USB jest połączony w sieci 3G+/LTE

Wyłączone

modem USB jest wyłączony

III. Modem nie komunikuje się z routerem D-Link DWR-116 N300

Sprawdź sygnalizację diody w modemie:

Dwa mignięcia w kolorze zielonym, co 2 sekundy

modem USB jest włączony

Jedno mignięcie w kolorze zielonym, co 0,2 sekundy

modem USB wgrywa oprogramowanie

Jedno mignięcie w kolorze zielonym, co 2 sekundy

modem USB rejestruje się do sieci 2G

Jedno mignięcie w kolorze niebieskim, co 2 sekundy

modem USB rejestruje się do sieci 3G/HSPA+

Jedno mignięcie w kolorze niebiesko-zielonym, co 2 sekundy

modem USB rejestruje się do sieci LTE

Ciągłe światło w kolorze zielonym

modem USB jest połączony w sieci 2G

Ciągłe światło w kolorze niebieskim

modem USB jest połączony w sieci 3G/ HSPA+

Ciągłe światło w kolorze niebiesko-zielonym

modem USB jest połączony w sieci 3G+/LTE

Wyłączone

modem USB jest wyłączony

IV. "Połączenie ograniczone" – wykrzyknik na ikonce informującej o połączeniu z Internetem

Informacja o połączeniu ograniczonym może być spowodowana wieloma czynnikami:

  • wykorzystanie transferu danych
  • brak modemu w routerze lub rozłączone połączenie w ustawieniach routera
  • zawieszenie karty sieciowej komputera
  1. Sprawdź czy dioda w routerze i modemie wskazuje na prawidłowe działanie sprzętu (dioda w modemie mruga na zielono, a dioda globusa w routerze jest aktywna).
  2. Jeśli diody wskazują na prawidłowe działanie modemu kliknij prawym przyciskiem w ikonkę z zasięgiem na pasku zadań, na ekranie monitora oraz wybierz opcję: "Rozwiąż problemy". Komputer powinien zresetować ustawienia karty sieciowej i powinieneś móc korzystać z Internetu. Jeśli nie widzisz takiej opcji w ustawieniach swojego komputera lub połączenie jest dalej ograniczone uruchom ponownie komputer.
  3. Jeśli powyższe kroki nie rozwiążą problemu, odłącz zasilanie od routera lub w kolejnym kroku przywróć router do ustawień fabrycznych.

V. Komunikat w Connection Manager: "Wystąpił problem z certyfikatem zabezpieczeń tej sieci" lub "Certyfikat wygasł lub nie jest jeszcze ważny”
Rozwiązaniem jest wprowadzenie aktualnej daty i godziny w ustawieniach komputera.
Data i godzina w zależności od systemu operacyjnego może być synchronizowana z serwerami czasu dostępnymi w Internecie. Synchronizacja ta odbywa się cyklicznie w nieregularnych przedziałach czasowych.

NIE ZNALAZŁEŚ ODPOWIEDZI NA TWOJE PYTANIE?

last-resort-icon

NAPISZ E-MAIL

Zaloguj się do Moje NC+ i skorzystaj z formularza kontaktowego

last-resort-icon

ROZPOCZNIJ CZAT

Zaloguj się do Moje NC+ i rozpocznij czat

last-resort-icon

ZNAJDZ NAJBLIŻSZY SALON

last-resort-icon

ZADZWOŃ

801 044 944

22 310 47 47

Opłata według stawek operatora.

Ta strona wykorzystuje pliki cookies zainstalowane przez ITI Neovision lub Podmioty Współpracujące do celów statystycznych, marketingowych oraz analitycznych, umożliwiając m.in. wyświetlanie spersonalizowanych reklam. Więcej informacji dotyczących plików cookies oraz możliwości zmiany ustawień przeglądarki znajdziesz w Polityce cookies. Dalsze korzystnie ze strony bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookies.Rozumiem