Komunikat Multiroom Standard HD Brak połączenia z dekoderem głównym

ZNAJDŹ ROZWIĄZANIE SZYBCIEJ - WYBIERZ TWÓJ DEKODER

WIFI PREMIUMBOX+ ADB NCP-4740SF
4K ULTRABOX+ USW4001NCP
WIFIBOX+ SAGEMCOM DSIW74
MEDIABOX+ ADB ITI-3740SX
TURBOBOX+ ADB ITI-5720SX
BOX+ SAGEMCOM DSI87/DSI83
ULTRABOX+ HDS 7241
BOX+ ITI-2849ST / 2850ST / 2851S
BOX+ HD ITI-5800S
ULTRABOX+ ITI 5800SX
WYBRANY DEKODER WIFI PREMIUMBOX+ ADB NCP-4740SF Zmień
WYBRANY DEKODER 4K ULTRABOX+ USW4001NCP Zmień
WYBRANY DEKODER WIFIBOX+ SAGEMCOM DSIW74 Zmień
WYBRANY DEKODER MEDIABOX+ ADB ITI-3740SX Zmień
WYBRANY DEKODER TURBOBOX+ ADB ITI-5720SX Zmień
WYBRANY DEKODER BOX+ SAGEMCOM DSI87/DSI83 Zmień
WYBRANY DEKODER ULTRABOX+ HDS 7241 Zmień
WYBRANY DEKODER BOX+ ITI-2849ST / 2850ST / 2851S Zmień
WYBRANY DEKODER BOX+ HD ITI-5800S Zmień
WYBRANY DEKODER ULTRABOX+ ITI 5800SX Zmień
ARTYKUŁ NIE DOTYCZY TWOJEGO DEKODERA

Gdy dekoderem głównym jest mediaBox+ ITI 3740SX lub turboBox+ ITI 5720SX:

Przyczyną występowania komunikatu może być niekompletna lub nieprawidłowa aktywacja dekoderów (krok 1) lub problemy w nawiązaniu połączenia sieciowego z dekoderem głównym (krok 2)

1. W ramach aktywacji usługi MULTIROOM dekoder główny otrzymuje zestaw danych (NUMER KARTY i NUMER CONAX) o dekoderach dodatkowych, którym udzielać będzie autoryzacji. 

Sprawdź jaki NR KARTY oraz NR CONAX wyświetlają się w menu dekodera dodatkowego i upewnij się czy wymienione numery widoczne są w zakładce MULTIROOM STANDARD HD w menu dekodera głównego.

a) W tym celu na pilocie do dekodera dodatkowego wciśnij SETUP oraz wybierz DIAGNOSTYKA -> INFORMACJE O SYSTEMIE

b) Na pilocie do dekodera głównego wciśnij SETUP oraz odszukaj zakładkę MULTIROOM STANDRD HD.

  • Jeśli w menu dekodera głównego nie ma zakładki Multiroom, a od momentu odebrania nowego dekodera minęło mniej niż 48 godzin, poczekaj na pobranie sygnału aktywacyjnego. Czas oczekiwania to maksymalnie 24 godzin. Nie odłączaj w tym czasie dekodera od zasilania i kabla antenowego. Pozostawienie dekodera na kanale TVP 1 HD skraca czas oczekiwania na pobranie uprawnień. Jeśli od momentu odebrania nowego dekodera minęło ponad 48 godzin skontaktuj się z nami w celu ponowienia sygnału aktywacyjnego.
  • Jeśli w menu dekodera widnieje zakładka MULTIROOM STANDARD HD otwórz ją za pomocą przycisku OK by zobaczyć LISTĘ DEKODERÓW. Porównaj NUMER KARTY oraz NUMER CONAX. W menu dekodera głównego nr karty wyświetla się bez „-” – jest to prawidłowa sytuacja.

  • Jeśli dane są nieprawidłowe skontaktuj się z nami.
  • Jeśli dane są prawidłowe przejdź do kroku 2.
Sprawdź czy Twoje dekodery znajdują się w tej samej podsieci. Wybierz  SPRAWDŹ USTAWIENIA SIECI by zobaczyć szczegóły.

Jeśli potrzebujesz pomocy w konfiguracji sieci w dekoderze głównym sprawdź ten artykuł. Jeśli potrzebujesz pomocy w konfiguracji sieci w dekoderze dodatkowym sprawdź ten artykuł.

Dekoder dodatkowy możesz także tymczasowo odblokować za pomocą karty dekodującej z dekodera głównego. W tym celu zaznacz pole ODBLOKUJ ZA POMOCĄ KARTY DOSTĘPOWEJ DEKODERA GŁÓWNEGO i potwierdź to przyciskiem OK na pilocie. Następnie wyjmij kartę z dekodera dodatkowego i w jej miejsce umieść kartę z dekodera głównego. Na ekranie telewizora pokaże się komunikat informujący o tym kiedy należy wyjąć kartę dostępową z dekodera głównego i umieścić właściwą kartę z dekodera dodatkowego.

Uwaga nie umieszczaj w dekoderze głównym karty z dekodera dodatkowego.


Gdy dekoderem głównym jest WiFi PremiumBox+ ADB NCP-4740SF lub 4K UltraBox+ USW 4001NCP

 

Przyczyną występowania komunikatu może być niekompletna lub nieprawidłowa aktywacja dekoderów lub problemy w nawiązaniu połączenia sieciowego z dekoderem głównym.

 

  1. Sprawdź czy w menu dekodera głównego wyświetla się zakładka MULTIROOM. W tym celu na pilocie do dekodera głównego wciśnij MENU oraz wybierz USTAWIENIA i klawiszami nawigacyjnymi odszukaj zakładkę MULTIROOM
  • Jeśli w menu dekodera głównego w USTAWIENIACH nie ma zakładki MULTIROOM, a od momentu odebrania nowego dekodera minęło mniej niż 48 godzin, poczekaj na pobranie sygnału aktywacyjnego. Czas oczekiwania to maksymalnie 24 godzin. Nie odłączaj w tym czasie dekodera od zasilania i kabla antenowego. Pozostawienie dekodera na kanale TVP 1 HD skraca czas oczekiwania na pobranie uprawnień. Jeśli od momentu odebrania nowego dekodera minęło ponad 48 godzin skontaktuj się z nami w celu ponowienia sygnału aktywacyjnego.
  • Jeśli zakładka MULTIROOM jest widoczna w menu dekodera głównego, sprawdź czy Twoje dekodery znajdują się w tej samej podsieci. Wybierz  SPRAWDŹ USTAWIENIA SIECI by zobaczyć szczegóły.
  • Jeśli wymieniłeś w ostatnim czasie jeden ze swoich dekoderów to dodatkowo sprawdź czy dekoder dodatkowy pobrał właściwy kod konfiguracyjny. Instrukcję odnajdziesz tutaj.
Jeśli potrzebujesz pomocy w konfiguracji sieci w dekoderze głównym sprawdź ten artykuł. Jeśli potrzebujesz pomocy w konfiguracji sieci w dekoderze dodatkowym sprawdź ten artykuł.
POKAŻ WIĘCEJ

NIE ZNALAZŁEŚ ODPOWIEDZI NA TWOJE PYTANIE?

last-resort-icon

NAPISZ E-MAIL

Zaloguj się do Moje NC+ i skorzystaj z formularza kontaktowego

last-resort-icon

ROZPOCZNIJ CZAT

Kliknij, aby rozpocząć czat

last-resort-icon

ZNAJDZ NAJBLIŻSZY SALON

last-resort-icon

ZADZWOŃ

801 044 944

22 310 47 47

Opłata według stawek operatora.

Wybierz swój dekoder dodatkowy klikając powyżej w "Zmień >".
POKAŻ WIĘCEJ

NIE ZNALAZŁEŚ ODPOWIEDZI NA TWOJE PYTANIE?

last-resort-icon

NAPISZ E-MAIL

Zaloguj się do Moje NC+ i skorzystaj z formularza kontaktowego

last-resort-icon

ROZPOCZNIJ CZAT

Kliknij, aby rozpocząć czat

last-resort-icon

ZNAJDZ NAJBLIŻSZY SALON

last-resort-icon

ZADZWOŃ

801 044 944

22 310 47 47

Opłata według stawek operatora.

 

Gdy dekoderem głównym jest mediaBox+ ITI 3740SX lub turboBox+ ITI 5720SX:

Przyczyną występowania komunikatu mogą być problemy w nawiązaniu połączenia sieciowego z dekoderem głównym (krok 1) albo niekompletna lub nieprawidłowa aktywacja dekoderów (krok 3).

1. Sprawdź czy Twój dekoder dodatkowy jest połączony z siecią Internet lub z dekoderem głównym (jeśli połączyłeś dekodery bezpośrednio kablem Ethernet):

W dekoderze dodatkowym: Wciśnij na pilocie „OK” by wejść od razu w ustawienia sieci lub MENU oraz wybierz USTAWIENIA -> DIAGNOSTYKA -> USTAWIENIA SIECI 

a) Przy poprawnie skonfigurowanym połączeniu sieciowym w pozycji BIEŻĄCE USTAWIENIA SIECI pojawi się „WI-FI” oraz nazwa Twojej sieci lub SIEĆ PRZEWODOWA, a w pozycji ADRES IP pojawią się wartości zgodne z ustawieniami Twojej sieci. Aby dekodery dodatkowe mogły pobierać autoryzację z dekodera głównego ich adresy IP muszą różnić się tylko ostatnim członem (3 pierwsze muszą być identyczne). Zapisz lub zapamiętaj adres IP by porównać go z dekoderem głównym i przejdź do kroku 2.

b) Jeśli dekoder nie nawiązał połączenia z routerem lub bezpośrednio z drugim dekoderem w BIEŻĄCE USTAWIENIA SIECI widoczna będzie wartość KABEL ODŁĄCZONY, a w polu ADRES IP pojawi się 000.000.000.000. Musisz w takim przypadku od nowa skonfigurować połączenie sieciowe.

Zdecyduj w jaki sposób chcesz połączyć dekodery.

POKAŻ WIĘCEJ
Bezprzewodowo po WiFi (dotyczy dekoderów Wifi Box+)

Będąc w menu USTAWIENIA SIECI wybierz na pilocie przycisk PILOT, następnie POŁĄCZENIE WI-FI.



Dekoder wyszuka i wyświetli dostępne sieci WiFi.





Jeśli na liście dostępnych sieci Wi-Fi nie znalazłeś swojej sieci (korzystasz z sieci ukrytej) wybierz opcję WPISZ SSID i wyszukaj sieć podając jej nazwę. 
  • Wybierz swoją sieć, następnie kliknij dwukrotnie OK na pilocie. Używając klawiatury ekranowej wpisz hasło sieci (wielkość liter zmienisz wybierając na klawiaturze ekranowej abc). Po wpisaniu hasła potwierdź je przyciskiem + na pilocie.

  • Wybierz POŁĄCZ Z SIECIĄ i wciśnij OK na pilocie.


  • Jeżeli dekoder nie połączy się z siecią upewnij się, że wybrałeś swoją sieć i wprowadziłeś właściwe hasło.  
  • Jeżeli dekoder poprawnie połączył się z siecią Wi-Fi zatwierdź komunikat przyciskiem OK.

W polu BIEŻĄCE USTAWIENIA SIECI pojawi się „WI-FI:” oraz nazwa Twojej sieci. W pozycji ADRES IP pojawią się wartości zgodne z ustawieniami Twojej sieci. Aby dekodery dodatkowe mogły pobierać autoryzację z dekodera głównego, ich adresy IP muszą różnić się tylko ostatnim członem (3 pierwsze muszą być identyczne). Zapisz lub zapamiętaj adres IP by porównać go z dekoderem głównym.


Przewodowo - kablem Ethernet
Sprawdź czy kabel Ethernet jest prawidłowo wpięty do dekodera i routera (możesz go odłączyć i ponownie podłączyć). W routerze podłącz kabel pod wejście numerowane lub oznaczone jak ETHERNET lub LAN. Nie podłączaj kabla do wejścia oznaczonego jako WAN lub INTERNET.

Jeżeli kabel jest wpięty prawidłowo, pobierz ponownie ustawienia sieci. W tym celu wybierz MENU na pilocie oraz USTAWIENIA -> USTAWIENIA SIECI. Wciśnij przycisk PILOT na pilocie zaznacz POŁĄCZENIE PRZEWODOWE i zatwierdź OK.



  • Jeżeli konfiguracja zakończyła się powodzeniem, w pozycji BIEŻĄCE USTAWIENIA SIECI pojawi się POŁĄCZENIE PRZEWODOWE, a w pozycji ADRES IP pojawią się wartości zgodne z ustawieniami Twojej sieci. W ten sposób dekoder dodatkowy został skonfigurowany prawidłowo. Aby dekodery dodatkowe mogły pobierać autoryzację z dekodera głównego, ich adresy IP muszą różnić się tylko ostatnim członem (3 pierwsze muszą być identyczne). Zapisz lub zapamiętaj adres IP by porównać go z dekoderem głównym i przejdź do kroku 2. 
  • Jeżeli konfiguracja zakończyła się niepowodzeniem zastosuj inny kabel Ethernet i powtórz konfigurację automatyczną.
  • Jeżeli konfiguracja znów zakończyła się niepowodzeniem przejdź do konfiguracji ręcznej. W tym celu wciśnij MENU na pilocie oraz wybierz USTAWIENIA -> USTAWIENIA SIECI, następnie zaznacz KONFIGURACJA oraz wciśnij klawisz nawigacyjny w prawo by wybrać RĘCZNA.


Wprowadź zestaw adresów sieciowych odpowiadających ustawieniom Twojej sieci domowej (informacje o parametrach sieci znajdziesz w panelu administracyjnym swojego routera). Zapisz konfigurację wciskając przycisk OK.
2. W dekoderze głównym: Wciśnij SETUP na pilocie oraz wybierz DIAGNOSTYKA -> SIEĆ  

Sprawdź wartość w wierszu STAN POŁĄCZENIA

POŁĄCZENIE AKTYWNE


Twoja sieć jest skonfigurowana prawidłowo. Porównaj adres IP z dekodera dodatkowego. Adresy muszą różnić się tylko ostatnim członem (3 pierwsze muszą być identyczne).

Przykład prawidłowych adresów IP: 192.168.010.011 i 192.168.010.100

Przykład nieprawidłowych adresów IP: 192.168.010.042 i 010.048.040.016

  • Jeśli adres jest prawidłowy przejdź do kroku 3.
  • Jeśli 3 pierwsze człony (9 cyfr) w dekoderach są różne oznacza to, że połączyłeś dekodery najprawdopodobniej do różnych routerów.

            Jeśli potrzebujesz pomocy w konfiguracji sieci w dekoderze głównym sprawdź ten artykuł.  

            Jeśli potrzebujesz pomocy w konfiguracji sieci w dekoderze dodatkowym sprawdź ten artykuł.

BRAK POŁĄCZENIA


Sprawdź, czy kabel ETHERNET jest prawidłowo wpięty do wszystkich urządzeń lub czy nie jest uszkodzony. Jeżeli kabel jest wpięty prawidłowo, pobierz ponownie ustawienia sieci. W tym celu wybierz SETUP na pilocie oraz INSTALACJA -> USTAWIENIA SIECI -> POŁĄCZENIE PRZEWODOWE -> KONFIGURACJA AUTOMATYCZNA 

Dekoder automatycznie skonfiguruje połączenie z Internetem. Zapisz konfigurację sieci wciskając przycisk OK. Jeżeli konfiguracja zakończyła się powodzeniem, dekoder główny jest skonfigurowany do działania w usłudze MULTIROOM. Przejdź teraz do konfiguracji dekodera dodatkowego.

Jeżeli konfiguracja zakończyła się niepowodzeniem, zastosuj inny kabel Ethernet i ponownie wykonaj próbę konfiguracji automatycznej.

Jeżeli konfiguracja znów zakończyła się niepowodzeniem przejdź do konfiguracji ręcznej. W tym celu wybierz SETUP na pilocie oraz INSTALACJA -> USTAWIENIA SIECI -> POŁĄCZENIE PRZEWODOWE -> KONFIGURACJA RĘCZNA 

Wprowadź zestaw adresów sieciowych odpowiadających ustawieniom Twojej sieci domowej (informacje o parametrach sieci znajdziesz w panelu administracyjnym swojego routera). Zapisz konfigurację wciskając przycisk OK. Dekoder główny jest skonfigurowany do działania w usłudze MULTIROOM. Przejdź teraz do konfiguracji dekodera dodatkowego.

Porównaj adres IP z dekodera dodatkowego. Adresy muszą różnić się tylko ostatnim członem (3 pierwsze muszą być identyczne). Przykład prawidłowych adresów IP: 192.168.010.011 i 192.168.010.100 Przykład nieprawidłowy: 192.168.010.042 i 010.048.040.016

 

  • Jeśli adres jest prawidłowy przejdź do kroku 3.
  • Jeśli 3 pierwsze człony (9 cyfr) w dekoderach są różne oznacza to, że połączyłeś dekodery najprawdopodobniej do różnych routerów.

            Jeśli potrzebujesz pomocy w konfiguracji sieci w dekoderze głównym sprawdź ten artykuł.  

            Jeśli potrzebujesz pomocy w konfiguracji sieci w dekoderze dodatkowym sprawdź ten artykuł.

3. Sprawdź NUMER SERYJNY DEKODERA w menu dekodera dodatkowego i porównaj czy te same dane widnieją w zakładce MULTIROOM w menu dekodera głównego.

a) W tym celu na pilocie do dekodera dodatkowego wciśnij MENU oraz wybierz USTAWIENIA -> DIAGNOSTYKA -> INFORMACJE TECHNICZNE.

Odczytaj  tylko numer seryjny dekodera dane widoczne w nawiasie.

b) Na pilocie do dekodera głównego wciśnij SETUP oraz odszukaj zakładkę MULTIROOM STANDARD HD.

  • Jeśli w menu dekodera głównego nie ma zakładki MULTIROOM, a od momentu odebrania nowego dekodera minęło mniej niż 48 godzin, poczekaj na pobranie sygnału aktywacyjnego. Czas oczekiwania to maksymalnie 24 godzin. Nie odłączaj w tym czasie dekodera od zasilania i kabla antenowego. Pozostawienie dekodera na kanale TVP 1 HD skraca czas oczekiwania na pobranie uprawnień. Jeśli od momentu odebrania nowego dekodera minęło ponad 48 godzin skontaktuj się z nami w celu ponowienia sygnału aktywacyjnego.
  • Jeśli w menu dekodera widnieje zakładka MULTIROOM STANDARD HD otwórz ją za pomocą przycisku OK by zobaczyć LISTĘ DEKODERÓW. W menu dekodera głównego nr seryjny dekodera dodatkowego oznaczony jest jako NUMER KARTY KLIENTA oraz NUMER CONAX KLIENTA. Porównaj dane z menu dekodera dodatkowego.

  • Jeśli dane są nieprawidłowe skontaktuj się z nami. 
  • Jeśli dane są prawidłowe Twój dekoder dodatkowy przygotowany jest do działania.
c) Jeśli wymieniłeś w ostatnim czasie jeden ze swoich dekoderów lub po raz pierwszy instalujesz usługę Multiroom to dodatkowo sprawdź czy dekoder dodatkowy pobrał właściwy kod konfiguracyjny. Instrukcję odnajdziesz tutaj.


Gdy dekoderem głównym jest WiFi PremiumBox+ ADB NCP-4740SF lub 4K UltraBox+ USW 4001NCP 

Przyczyną występowania komunikatu mogą być problemy w nawiązaniu połączenia sieciowego z dekoderem głównym (krok 1) albo niekompletna lub nieprawidłowa aktywacja dekoderów (krok 3).

1. Sprawdź czy Twój dekoder dodatkowy jest połączony z siecią Internet lub z dekoderem głównym (jeśli połączyłeś dekodery bezpośrednio kablem Ethernet):

W dekoderze dodatkowym: Wciśnij na pilocie „OK” by wejść od razu w ustawienia sieci lub MENU oraz wybierz USTAWIENIA -> DIAGNOSTYKA -> USTAWIENIA SIECI 

a) Przy poprawnie skonfigurowanym połączeniu sieciowym w pozycji BIEŻĄCE USTAWIENIA SIECI pojawi się „WI-FI” oraz nazwa Twojej sieci lub SIEĆ PRZEWODOWA, a w pozycji ADRES IP pojawią się wartości zgodne z ustawieniami Twojej sieci. Aby dekodery dodatkowe mogły pobierać autoryzację z dekodera głównego ich adresy IP muszą różnić się tylko ostatnim członem (3 pierwsze muszą być identyczne). Zapisz lub zapamiętaj adres IP by porównać go z dekoderem głównym i przejdź do kroku 2.

b) Jeśli dekoder nie nawiązał połączenia z routerem lub bezpośrednio z drugim dekoderem w BIEŻĄCE USTAWIENIA SIECI widoczna będzie wartość KABEL ODŁĄCZONY, a w polu ADRES IP pojawi się 000.000.000.000. Musisz w takim przypadku od nowa skonfigurować połączenie sieciowe.

Zdecyduj w jaki sposób chcesz połączyć dekodery.

Bezprzewodowo po WiFi (dotyczy dekoderów Wifi Box+)

Będąc w menu USTAWIENIA SIECI wybierz na pilocie przycisk PILOT, następnie POŁĄCZENIE WI-FI.



Dekoder wyszuka i wyświetli dostępne sieci WiFi.





Jeśli na liście dostępnych sieci Wi-Fi nie znalazłeś swojej sieci (korzystasz z sieci ukrytej) wybierz opcję WPISZ SSID i wyszukaj sieć podając jej nazwę. 
  • Wybierz swoją sieć, następnie kliknij dwukrotnie OK na pilocie. Używając klawiatury ekranowej wpisz hasło sieci (wielkość liter zmienisz wybierając na klawiaturze ekranowej abc). Po wpisaniu hasła potwierdź je przyciskiem + na pilocie.

  • Wybierz POŁĄCZ Z SIECIĄ i wciśnij OK na pilocie.


  • Jeżeli dekoder nie połączy się z siecią upewnij się, że wybrałeś swoją sieć i wprowadziłeś właściwe hasło.  
  • Jeżeli dekoder poprawnie połączył się z siecią Wi-Fi zatwierdź komunikat przyciskiem OK.

W polu BIEŻĄCE USTAWIENIA SIECI pojawi się „WI-FI:” oraz nazwa Twojej sieci. W pozycji ADRES IP pojawią się wartości zgodne z ustawieniami Twojej sieci. Aby dekodery dodatkowe mogły pobierać autoryzację z dekodera głównego, ich adresy IP muszą różnić się tylko ostatnim członem (3 pierwsze muszą być identyczne). Zapisz lub zapamiętaj adres IP by porównać go z dekoderem głównym.


Przewodowo - kablem Ethernet
Sprawdź czy kabel Ethernet jest prawidłowo wpięty do dekodera i routera (możesz go odłączyć i ponownie podłączyć). W routerze podłącz kabel pod wejście numerowane lub oznaczone jak ETHERNET lub LAN. Nie podłączaj kabla do wejścia oznaczonego jako WAN lub INTERNET.

Jeżeli kabel jest wpięty prawidłowo, pobierz ponownie ustawienia sieci. W tym celu wybierz MENU na pilocie oraz USTAWIENIA -> USTAWIENIA SIECI. Wciśnij przycisk PILOT na pilocie zaznacz POŁĄCZENIE PRZEWODOWE i zatwierdź OK.



  • Jeżeli konfiguracja zakończyła się powodzeniem, w pozycji BIEŻĄCE USTAWIENIA SIECI pojawi się POŁĄCZENIE PRZEWODOWE, a w pozycji ADRES IP pojawią się wartości zgodne z ustawieniami Twojej sieci. W ten sposób dekoder dodatkowy został skonfigurowany prawidłowo. Aby dekodery dodatkowe mogły pobierać autoryzację z dekodera głównego, ich adresy IP muszą różnić się tylko ostatnim członem (3 pierwsze muszą być identyczne). Zapisz lub zapamiętaj adres IP by porównać go z dekoderem głównym i przejdź do kroku 2. 
  • Jeżeli konfiguracja zakończyła się niepowodzeniem zastosuj inny kabel Ethernet i powtórz konfigurację automatyczną.
  • Jeżeli konfiguracja znów zakończyła się niepowodzeniem przejdź do konfiguracji ręcznej. W tym celu wciśnij MENU na pilocie oraz wybierz USTAWIENIA -> USTAWIENIA SIECI, następnie zaznacz KONFIGURACJA oraz wciśnij klawisz nawigacyjny w prawo by wybrać RĘCZNA.


Wprowadź zestaw adresów sieciowych odpowiadających ustawieniom Twojej sieci domowej (informacje o parametrach sieci znajdziesz w panelu administracyjnym swojego routera). Zapisz konfigurację wciskając przycisk OK.
2. W dekoderze głównym: Wciśnij MENU na pilocie oraz wybierz USTAWIENIA -> DIAGNOSTYKA -> SIEĆ  oraz w zależności od wybranego połączenia z Internetem wybierz połączenie przewodowe lub WiFi.

Sprawdź co widnieje przy STATUS lub STAN POŁĄCZENIA:

  • PODŁĄCZONY lub POŁĄCZENIE AKTYWNE

Twoja sieć jest skonfigurowana prawidłowo. Porównaj adres IP z dekodera dodatkowego. Adresy muszą różnić się tylko ostatnim członem (3 pierwsze muszą być identyczne).

Przykład prawidłowych adresów IP: 192.168.10.11 i 192.168.010.100

Przykład nieprawidłowych adresów IP: 192.168.10.42 i 010.048.040.016

  • Jeśli adres jest prawidłowy przejdź do kroku 3.
  • Jeśli 3 pierwsze człony (9 cyfr) w dekoderach są różne oznacza to, że połączyłeś dekodery najprawdopodobniej do różnych routerów.

            Jeśli potrzebujesz pomocy w konfiguracji sieci w dekoderze głównym sprawdź ten artykuł.  

            Jeśli potrzebujesz pomocy w konfiguracji sieci w dekoderze dodatkowym sprawdź ten artykuł.

  • ODŁĄCZONY lub BRAK POŁĄCZENIA


Twój dekoder jest niepodłączony do sieci zdecyduj w jaki sposób chcesz połączyć dekodery.
Bezprzewodowo po WiFi
Wybierz przycisk MENU na pilocie USTAWIENIA-> INSTALACJA -> USTAWIENIA SIECI -> POŁĄCZENIE WI-FI. Na liście dostępnych sieci Wi-Fi zaznacz swoją sieć i zatwierdź wybór wybierając WYBIERZ SIEĆ.


  • Jeśli na liście dostępnych sieci Wi-Fi nie znalazłeś swojej sieci wybierz opcję – PRZESKANUJ, aby odświeżyć listę dostępnych sieci. 
  • Jeśli korzystasz z sieci ukrytej wybierz opcję WPISZ SSID i wyszukaj sieć podając jej nazwę.
Wprowadź hasło zabezpieczające za pomocą wyświetlonej klawiatury (wielkość liter w haśle ma znaczenie – zmienisz ją wybierając niebieski przycisk na pilocie) i wybierz AKCEPTUJ. Następnie wybierz POŁĄCZ.




Dekoder spróbuje nawiązać połączenie z wybraną siecią. Kiedy skończy wyświetli komunikat: KONFIGURACJA AUTOMATYCZNA ZAKOŃCZONA POMYŚLNIE. 

Twoja sieć jest skonfigurowana prawidłowo. Porównaj adres IP z dekodera dodatkowego. Adresy muszą różnić się tylko ostatnim członem (3 pierwsze muszą być identyczne). Przykład prawidłowych adresów IP: 192.168.010.011 i 192.168.10.100 Przykład nieprawidłowy: 192.168.010.042 i 10.48.40.16

  • Jeśli adres jest prawidłowy przejdź do kroku 3.
  • Jeśli 3 pierwsze człony (9 cyfr) w dekoderach są różne oznacza to, że połączyłeś dekodery najprawdopodobniej do różnych routerów.

            Jeśli potrzebujesz pomocy w konfiguracji sieci w dekoderze głównym sprawdź ten artykuł.  

            Jeśli potrzebujesz pomocy w konfiguracji sieci w dekoderze dodatkowym sprawdź ten artykuł.

Przewodowo - kablem Ethernet
Sprawdź czy kabel Ethernet jest prawidłowo wpięty do dekodera i routera (możesz go odłączyć i ponownie podłączyć). W routerze podłącz kabel pod wejście numerowane lub oznaczone jak ETHERNET lub LAN. Nie podłączaj kabla do wejścia oznaczonego jako WAN lub INTERNET.

Jeżeli kabel jest wpięty prawidłowo, pobierz ponownie ustawienia sieci. W tym celu wybierz MENU na pilocie oraz USTAWIENIA -> USTAWIENIA SIECI. Wciśnij przycisk PILOT na pilocie zaznacz POŁĄCZENIE PRZEWODOWE i zatwierdź OK.



  • Jeżeli konfiguracja zakończyła się powodzeniem, w pozycji BIEŻĄCE USTAWIENIA SIECI pojawi się POŁĄCZENIE PRZEWODOWE, a w pozycji ADRES IP pojawią się wartości zgodne z ustawieniami Twojej sieci. W ten sposób dekoder dodatkowy został skonfigurowany prawidłowo. Aby dekodery dodatkowe mogły pobierać autoryzację z dekodera głównego, ich adresy IP muszą różnić się tylko ostatnim członem (3 pierwsze muszą być identyczne). Zapisz lub zapamiętaj adres IP by porównać go z dekoderem głównym i przejdź do kroku 2. 
  • Jeżeli konfiguracja zakończyła się niepowodzeniem zastosuj inny kabel Ethernet i powtórz konfigurację automatyczną.
  • Jeżeli konfiguracja znów zakończyła się niepowodzeniem przejdź do konfiguracji ręcznej. W tym celu wciśnij MENU na pilocie oraz wybierz USTAWIENIA -> USTAWIENIA SIECI, następnie zaznacz KONFIGURACJA oraz wciśnij klawisz nawigacyjny w prawo by wybrać RĘCZNA.


Wprowadź zestaw adresów sieciowych odpowiadających ustawieniom Twojej sieci domowej (informacje o parametrach sieci znajdziesz w panelu administracyjnym swojego routera). Zapisz konfigurację wciskając przycisk OK.

3. Sprawdź czy w menu dekodera głównego wyświetla się zakładka MULTIROOM. W tym celu na pilocie do dekodera głównego wciśnij MENU oraz wybierz USTAWIENIA i klawiszami nawigacyjnymi odszukaj zakładkę MULTIROOM 

  • Jeśli w menu dekodera głównego w USTAWIENIACH nie ma zakładki MULTIROOM, a od momentu odebrania nowego dekodera minęło mniej niż 48 godzin, poczekaj na pobranie sygnału aktywacyjnego. Czas oczekiwania to maksymalnie 24 godzin. Nie odłączaj w tym czasie dekodera od zasilania i kabla antenowego. Pozostawienie dekodera na kanale TVP 1 HD skraca czas oczekiwania na pobranie uprawnień. Jeśli od momentu odebrania nowego dekodera minęło ponad 48 godzin skontaktuj się z nami w celu ponowienia sygnału aktywacyjnego. 
  • Jeśli wymieniłeś w ostatnim czasie jeden ze swoich dekoderów lub po raz pierwszy instalujesz usługę Multiroom to dodatkowo sprawdź czy dekoder dodatkowy pobrał właściwy kod konfiguracyjny. Instrukcję odnajdziesz tutaj. Jeśli dane są prawidłowe Twój dekoder dodatkowy przygotowany jest do działania.

NIE ZNALAZŁEŚ ODPOWIEDZI NA TWOJE PYTANIE?

last-resort-icon

NAPISZ E-MAIL

Zaloguj się do Moje NC+ i skorzystaj z formularza kontaktowego

last-resort-icon

ROZPOCZNIJ CZAT

Kliknij, aby rozpocząć czat

last-resort-icon

ZNAJDZ NAJBLIŻSZY SALON

last-resort-icon

ZADZWOŃ

801 044 944

22 310 47 47

Opłata według stawek operatora.

Ta strona wykorzystuje pliki cookies zainstalowane przez ITI Neovision lub Podmioty Współpracujące do celów statystycznych, marketingowych oraz analitycznych, umożliwiając m.in. wyświetlanie spersonalizowanych reklam. Więcej informacji dotyczących plików cookies oraz możliwości zmiany ustawień przeglądarki znajdziesz w Polityce cookies. Dalsze korzystnie ze strony bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookies.Rozumiem