Jak skonfigurować dekoder przy pierwszym uruchomieniu?

ZNAJDŹ ROZWIĄZANIE SZYBCIEJ - WYBIERZ TWÓJ DEKODER

MEDIABOX+ ADB ITI-3740SX
TURBOBOX+ ADB ITI-5720SX
WIFI PREMIUMBOX+ ADB NCP-4740SF
BOX+ HD ITI-5800S
BOX+ ITI-2849ST / 2850ST / 2851S
BOX+ SAGEMCOM DSI87/DSI83
WIFIBOX+ SAGEMCOM DSIW74
4K ULTRABOX+ USW4001NCP
ULTRABOX+ HDS 7241
ULTRABOX+ ITI 5800SX
WYBRANY DEKODER MEDIABOX+ ADB ITI-3740SX Zmień
WYBRANY DEKODER TURBOBOX+ ADB ITI-5720SX Zmień
WYBRANY DEKODER WIFI PREMIUMBOX+ ADB NCP-4740SF Zmień
WYBRANY DEKODER BOX+ HD ITI-5800S Zmień
WYBRANY DEKODER BOX+ ITI-2849ST / 2850ST / 2851S Zmień
WYBRANY DEKODER BOX+ SAGEMCOM DSI87/DSI83 Zmień
WYBRANY DEKODER WIFIBOX+ SAGEMCOM DSIW74 Zmień
WYBRANY DEKODER 4K ULTRABOX+ USW4001NCP Zmień
WYBRANY DEKODER ULTRABOX+ HDS 7241 Zmień
WYBRANY DEKODER ULTRABOX+ ITI 5800SX Zmień
ARTYKUŁ NIE DOTYCZY TWOJEGO DEKODERA
Po uruchomieniu dekodera po raz pierwszy, zobaczysz ekran PIERWSZEJ INSTALACJI.


  1. Wciśnij na pilocie do dekodera przycisk „+” by wejść w WYSZUKIWANIE ZAAWANSOWANE. Sprawdź jaki STANDARD DVB jest wybrany:
  • DVB-S2 - kliknij w OK na pilocie by rozpocząć wyszukiwanie kanałów.



  • DVB-S - zaznacz klawiszem w dół STANDARD DVB i kliknij klawiszem w prawo by wyświetlić rozwijaną listę. Zaznacz DVB-S2 oraz dwukrotnie wciśnij OK na pilocie by rozpocząć wyszukiwanie.



Po zakończeniu pojawi się plansza z wynikiem wyszukiwania.

Co zrobić jeśli wyszukiwanie się nie powiodło?

Jeśli wyszukiwanie się nie powiodło upewnij się, że wybrany jest STANDARD DVB-S2. Jeżeli tak to odczekaj około 20 sekund i postępuj wg wskazań parametrów poziomu (siły) i jakości. W zależności od wersji oprogramowania w dekoderze możesz zobaczyć zarówno POZIOM jak i SIŁĘ. Obydwa parametry oznaczają to samo.

POKAŻ WIĘCEJ

Brak poziomu (siły) i jakości

Prawdopodobna przyczyna to problem z kablem antenowym, konwerterem, zawieszenie dekodera lub nieodpowiednio ustawiona antena. W dekoderze tego typu w przypadku nieprecyzyjnie ustawionej anteny jakość oraz poziom (siła) wskazują 0%.
  1. Sprawdź podłączenie kabli między dekoderem, a konwerterem, szczególnie zwróć uwagę na końcówki kabla, gdyż metalowa końcówka mogła się poluzować, przez co sygnał nie dochodzi do dekodera (wystarczy docisnąć kabel lub od nowa zarobić końcówkę – sprawdź jak to zrobić na przykładzie poniższej ilustracji).

  2. Jeśli korzystasz z przejść okiennych upewnij się czy kabel nie odłączył się w tamtym miejscu.
    Przejścia okienne mogą ulec uszkodzeniom mechanicznym, dlatego możesz spróbować podłączenie dekodera krótkim kablem bezpośrednio z konwerterem.

  3. Jeśli poziom (siła) i jakość sygnału ciągle wynoszą 0% może to oznaczać zawieszenie dekodera.

    Odkręć kabel antenowy od dekodera i wykonaj reset dekodera poprzez odłączenie zasilania. Odczekaj około 10 sekund i ponownie podłącz kabel zasilający dekoder.

    Kabel antenowy wkręć po pojawieniu się informacji o braku sygnału.

  4. Jeśli poziom (siła) i jakość ciągle pokazują 0% sprawdź swój dekoder z innym zestawem antenowym lub do tego samego kabla antenowego podłącz inny dekoder by zweryfikować, czy problem leży po stronie dekodera czy zestawu antenowego.
     

  5. Swój dekoder możesz także zdiagnozować w Punkcie serwisowym nc+. Listę Punktów znajdziesz tutaj.

    W celu diagnostyki zabierz do Punktu dekoder wraz z kartą dekodującą, pilotem oraz kablem zasilającym.
Jest Poziom (siła), niska jakość (kolor pomarańczowy lub czerwony)
Najprawdopodobniej jest  to spowodowane nieprecyzyjnie ustawioną anteną – konieczne jest wtedy doprecyzowanie ustawienia anteny satelitarnej. Sprawdź instrukcję tutaj.

Inne możliwe przyczyny:

  • Warunki pogodowe:
    • Silny wiatr, duże zachmurzenie, opady deszczu – powodują obniżenie jakości sygnału, jednak w przypadku prawidłowo zainstalowanej anteny spadek jakości nie powinny powodować zauważalnych problemów i całkowitej utraty sygnału.
    • Opady śniegu - być może śnieg zalega na tarczy anteny lub na konwerterze – spróbuj usunąć śnieg z zestawu antenowego.
  • Przeszkoda na drodze sygnału miedzy satelitą, a anteną np. drzewa.
  • Długość kabla antenowego – użyj wzmacniacza sygnału lub skróć kabel, jeśli jest taka możliwość.
  • Bliskość odbiornika/nadajnika internetowego – oddal router lub inne urządzenie od dekodera.
Siła i jakość na zielono
Możliwe przyczyny:
  • Zawieszenie dekodera - odkręć kabel antenowy od dekodera i wykonaj reset dekodera poprzez odłączenie zasilania. Odczekaj około 10 sekund i ponownie podłącz kabel zasilający dekoder. Kabel antenowy wkręć po pojawieniu się informacji o braku sygnału.

    Jeśli problem nie zostanie rozwiązany to sprawdź swój dekoder z innym zestawem antenowym lub do tego samego kabla antenowego podłącz inny dekoder by zweryfikować, czy problem leży po stronie dekodera czy zestawu antenowego.

  • Dekoder odbiera sygnał z innego satelity niż Hot Bird 13E (pełna nazwa Eutelsat Hot Bird 13E). W takiej sytuacji konieczna jest korekta ustawienia anteny. Sprawdź instrukcję tutaj.
2. POŁĄCZ Z SIECIĄ

W tym momencie możesz skonfigurować połączenie dekodera z Internetem wybierając jeden z dwóch sposobów. Możesz także pominąć ten krok.


POŁĄCZENIE PRZEWODOWE
Podłącz kabel Ethernet do dekodera. Miejsce gdzie należy umieścić końcówkę kabla opisane jest jako ETHERNET.

Po podłączeniu kabla antenowego wybierz KONFIGURACJĘ AUTOMATYCZNĄ, a dekoder połączy się z siecią.

Więcej informacji o połączeniu dekodera z Internetem znajdziesz tutaj

POŁACZENIE WI-FI
Z dostępnych sieci zaznacz swoją i zatwierdź przyciskiem OK


Wciśnij OK by wpisać hasło.




Użyj klawiszy nawigacyjnych i przycisku OK do wprowadzenia hasła. Zatwierdź hasło klawiszem + na pilocie.




Dekoder wykona test.




Wyświetli się wynik testu. Zatwierdź to klawiszem OK na pilocie do dekodera.





W przypadku braku połączenia upewnij się, że wybrałeś właściwą sieć oraz wpisałeś prawidłowe hasło. Zwróć szczególną uwagę na wielkość znaków.

3. Wybierz ustawienia dekodera najbardziej odpowiadające Twoim potrzebom. Użyj do tego klawiszy nawigacyjnych.


  • SZYBKI START – aktywacja tej funkcji spowoduje szybsze uruchamianie dekodera kosztem wzrostu zużycia energii w trybie standby (gdy dekoder jest wyłączony na pilocie).
  • TYP TELEWIZORAwybierz z jakiego telewizora korzystasz SD czy HD.
  • ROZDZIELCZOŚĆ TELEWIZORA HD – wybierz odpowiednią dla swojego telewizora rozdzielczość (zalecamy 1080i).
  • DŹWIĘK HDMI – jeśli do wyjścia HDMI jest podłączone KINO DOMOWE zmień ustawienie na AC3, nie działa wtedy funkcja regulacji głośności pilotem do dekodera.

Jeśli dokonałeś wyboru to wciśnij OK na pilocie by zakończyć proces pierwszej instalacji.


Jeśli od momentu odebrania nowego dekodera z Punktu nc+ minęło mniej niż 5 dni i:

  • kanały FTA np. TVP Info (kanał nr 15) działają prawidłowo,
  • na pozostałych kanałach np. TVP 1 (kanał 11) widnieje komunikat Brak uprawnień do odbioru
    Pozostaw swój dekoder na kanale TVP 1 (nr 11) i poczekaj na pobranie uprawnień. Maksymalny czas oczekiwania to 24 godziny.

Jeśli od momentu odebrania nowego dekodera minęło więcej niż 5 dni skontaktuj się z nami w celu ponowienia sygnału aktywacyjnego.

NIE ZNALAZŁEŚ ODPOWIEDZI NA TWOJE PYTANIE?

last-resort-icon

NAPISZ E-MAIL

Zaloguj się do Moje NC+ i skorzystaj z formularza kontaktowego

last-resort-icon

ROZPOCZNIJ CZAT

Zaloguj się do Moje NC+ i rozpocznij czat

last-resort-icon

ZNAJDZ NAJBLIŻSZY SALON

last-resort-icon

ZADZWOŃ

801 044 944

22 310 47 47

Opłata według stawek operatora.

Po uruchomieniu dekodera po raz pierwszy, zobaczysz ekran PIERWSZEJ INSTALACJI:

  1. Wciśnij na pilocie do dekodera przycisk „+” by wejść w WYSZUKIWANIE ZAAWANSOWANE. Sprawdź jaki STANDARD DVB jest wybrany:
    • DVB-S2 - kliknij w OK na pilocie by rozpocząć wyszukiwanie kanałów.

    • DVB-S - zaznacz klawiszem w dół STANDARD DVB i kliknij klawiszem w prawo by wyświetlić rozwijaną listę. Zaznacz DVB-S2 oraz dwukrotnie wciśnij OK na pilocie by rozpocząć wyszukiwanie.


      Po zakończeniu wyszukiwania pojawi się plansza z wynikiem wyszukiwania:



Co zrobić jeśli wyszukiwanie się nie powiodło?

Jeśli wyszukiwanie się nie powiodło upewnij się, że wybrany jest STANDARD DVB-S2. Jeżeli tak to odczekaj około 20 sekund i postępuj wg wskazań parametrów siły i jakości.

POKAŻ WIĘCEJ
Brak siły i jakości

Prawdopodobna przyczyna to problem z kablem antenowym, konwerterem, zawieszenie dekodera lub nieodpowiednio ustawiona antena. W dekoderze tego typu w przypadku nieprecyzyjnie ustawionej anteny jakość oraz siła wskazują 0%.

  1. Sprawdź podłączenie kabli między dekoderem, a konwerterem, szczególnie zwróć uwagę na końcówki kabla, gdyż metalowa końcówka mogła się poluzować, przez co sygnał nie dochodzi do dekodera (wystarczy docisnąć kabel lub od nowa zarobić końcówkę – sprawdź jak to zrobić na przykładzie poniższej ilustracji).



  2. Jeśli korzystasz z przejść okiennych upewnij się czy kabel nie odłączył się w tamtym miejscu.Jeśli korzystasz z przejść okiennych upewnij się czy kabel nie odłączył się w tamtym miejscu.
    Przejścia okienne mogą ulec uszkodzeniom mechanicznym, dlatego możesz spróbować podłączenie dekodera krótkim kablem bezpośrednio z konwerterem.

  3. Jeśli siła i jakość sygnału ciągle wynoszą 0% może to oznaczać zawieszenie dekodera.
    Odkręć kabel antenowy od dekodera i wykonaj reset dekodera poprzez odłączenie zasilania. Odczekaj około 10 sekund i ponownie podłącz kabel zasilający dekoder.

    Kabel antenowy wkręć po pojawieniu się informacji o braku sygnału.

  4. Jeśli siła i jakość ciągle pokazują 0% sprawdź swój dekoder z innym zestawem antenowym lub do tego samego kabla antenowego podłącz inny dekoder by zweryfikować, czy problem leży po stronie dekodera czy zestawu antenowego.

  5. Swój dekoder możesz także zdiagnozować w Punkcie serwisowym nc+. Listę Punktów znajdziesz tutaj.

    W celu diagnostyki zabierz do Punktu dekoder wraz z kartą dekodującą, pilotem oraz kablem zasilającym.

Jest siła, niska jakość (kolor pomarańczowy lub czerwony)
Najprawdopodobniej jest  to spowodowane nieprecyzyjnie ustawioną anteną – konieczne jest wtedy doprecyzowanie ustawienia anteny satelitarnej. Sprawdź instrukcję tutaj.

Inne możliwe przyczyny

  • Warunki pogodowe:
    • Silny wiatr, duże zachmurzenie, opady deszczu – powodują obniżenie jakości sygnału, jednak w przypadku prawidłowo zainstalowanej anteny spadek jakości nie powinny powodować zauważalnych problemów i całkowitej utraty sygnału.
    • Opady śniegu - być może śnieg zalega na tarczy anteny lub na konwerterze – spróbuj usunąć śnieg z zestawu antenowego.
  • Przeszkoda na drodze sygnału miedzy satelitą, a anteną np. drzewa.
  • Długość kabla antenowego – użyj wzmacniacza sygnału lub skróć kabel, jeśli jest taka możliwość.
Bliskość odbiornika/nadajnika internetowego – oddal router lub inne urządzenie od dekodera.

Siła i jakość na zielono

Możliwe przyczyny:

  • Zawieszenie dekodera - odkręć kabel antenowy od dekodera i wykonaj reset dekodera poprzez odłączenie zasilania. Odczekaj około 10 sekund i ponownie podłącz kabel zasilający dekoder. Kabel antenowy wkręć po pojawieniu się informacji o braku sygnału.
    Jeśli problem nie zostanie rozwiązany to sprawdź swój dekoder z innym zestawem antenowym lub do tego samego kabla antenowego podłącz inny dekoder by zweryfikować, czy problem leży po stronie dekodera czy zestawu antenowego.
  • Dekoder odbiera sygnał z innego satelity niż Hot Bird 13E (pełna nazwa Eutelsat Hot Bird 13E). W takiej sytuacji konieczna jest korekta ustawienia anteny. Sprawdź instrukcję tutaj

2. Wybierz ustawienia dekodera najbardziej odpowiadające Twoim potrzebom. Użyj do tego klawiszy nawigacyjnych.

  • SZYBKI START – aktywacja tej funkcji spowoduje szybsze uruchamianie dekodera kosztem wzrostu zużycia energii w trybie standby (gdy dekoder jest wyłączony na pilocie).
  • TYP TELEWIZORAwybierz z jakiego telewizora korzystasz SD czy HD.
  • ROZDZIELCZOŚĆ TELEWIZORA HD – wybierz odpowiednią dla swojego telewizora rozdzielczość (zalecamy 1080i).
  • DŹWIĘK HDMI – jeśli do wyjścia HDMI jest podłączone KINO DOMOWE zmień ustawienie na AC3, nie działa wtedy funkcja regulacji głośności pilotem do dekodera.

    Jeśli dokonałeś wyboru to wciśnij OK na pilocie by zakończyć proces pierwszej instalacji.

Jeśli od momentu odebrania nowego dekodera z Punktu nc+ minęło mniej niż 5 dni i:
  • kanały FTA np. TVP Info (kanał nr 15) działają prawidłowo,
  • na pozostałych kanałach np. TVP 1 (kanał 11) widnieje komunikat Brak uprawnień do odbioru
    Pozostaw swój dekoder na kanale TVP 1 (nr 11) i poczekaj na pobranie uprawnień. Maksymalny czas oczekiwania to 24 godziny.

Jeśli od momentu odebrania nowego dekodera minęło więcej niż 5 dni skontaktuj się z nami poprzez Chat lub mailem w celu ponowienia sygnału aktywacyjnego.

NIE ZNALAZŁEŚ ODPOWIEDZI NA TWOJE PYTANIE?

last-resort-icon

NAPISZ E-MAIL

Zaloguj się do Moje NC+ i skorzystaj z formularza kontaktowego

last-resort-icon

ROZPOCZNIJ CZAT

Zaloguj się do Moje NC+ i rozpocznij czat

last-resort-icon

ZNAJDZ NAJBLIŻSZY SALON

last-resort-icon

ZADZWOŃ

801 044 944

22 310 47 47

Opłata według stawek operatora.

Na ekranie telewizora możesz zobaczyć dwa różne komunikaty:
  • Jeśli dekoder podłączony jest do instalacji antenowej gwarantującej prawidłowy odbiór kanałów z satelity Hot Bird, zobaczysz na ekranie telewizora komunikaty powitalne. Dekoder sprawdzi także czy dostępna jest nowa wersja oprogramowania. Jeśli tak zaakceptuj aktualizację przyciskiem OK na pilocie:

    Pobieranie oprogramowania potrwa około 20 minut. Nie odłączaj w tym czasie dekodera od zasilania i kabli antenowych.

    Po tym czasie wyświetli się ekran aktywacyjny.

    Jeśli od momentu odebrania dekodera z Punktu Obsługi Klienta lub od kuriera minęło mniej niż 5 dni poczekaj na uprawnienia. Pojawią się one maksymalnie do 24 godzin. Nie odłączaj w tym czasie dekodera od zasilania i kabla antenowego.

    Jeśli od momentu odebrania dekodera minęło ponad 5 dni skontaktuj się z nami w celi ponowienia sygnału aktywacyjnego.
  • Jeśli po uruchomieniu dekodera zobaczysz ekran METODA KONFIGURACJI upewnij się, że prawidłowo podłączyłeś kable antenowe do dekodera. Sprawdź czy kabel jest podłączony do wejścia SAT 1.

Jeśli dwa kable antenowe są wkręcone do dekodera wybierz METODA KONFIGURACJA 1: DWIE ANTENY i wciśnij OK na pilocie. Jeśli do dekodera podłączony jest jeden kabel antenowy wybierz METODA KONFIGURACJI 2: JEDNA ANTENA i wciśnij OK na pilocie.

Polecamy podłączenie do dekodera dwóch kabli antenowych, by móc korzystać ze wszystkich możliwości dekodera (m.in. nagrywanie jednego programu i oglądanie dowolnego drugiego w tym samy czasie).

Wybierz odpowiednią konfigurację DiSEqC:

  • BEZ DiSEqC wybierz, gdy posiadasz standardowy konwerter bez możliwości odbioru kanałów z satelity ASTRA. Klawiszem nawigacyjnym (w dół) wybierz DALEJ oraz potwierdź to przyciskiem OK na pilocie.

  • DiSEqC wybierz, gdy posiadasz odpowiedni konwerter pozwalający na odbiór kanałów zarówno z satelity HOT BIRD jak i ASTRA (monoblock lub instalacja ZEZ). HOT BIRD domyślnie ustawiony jest jako LNB1, a ASTRA jako BRAK. Do satelity HOT BIRD i ASTRA przyporządkuj LNB od 1 do 4 (zgodnie z instrukcją konwertera), najczęściej HOT BIRD to LNB1, a ASTRA LNB2 (wybierz je klawiszem nawigacyjnym w dół oraz następnie klawiszami w prawo). Po przyporządkowaniu LNB, klawiszem nawigacyjnym (w dół) wybierz DALEJ oraz potwierdź to przyciskiem OK na pilocie.
Jeśli wybrałeś konfigurację na 2 anteny to zobaczysz identyczną planszę dotyczącą ANTENY 2. Postępuj identycznie jak w przypadku Anteny 1. 

Dekoder wykona test konfiguracji.

Wyświetli się wynik konfiguracji.

Zapisz zmiany


i poczekaj na pobranie listy kanałów.

Co zrobić jeśli wyszukiwanie się nie powiodło?

Jeśli wyszukiwanie się nie powiodło wybierz ponownie odpowiednią metodę konfiguracji i sprawdź jaki jest poziom siły i jakości.

Siła to napięcie w kablu antenowym. W przypadku zerowego poziomu siły, powodem może być odłączony lub uszkodzony kabel antenowy lub niesprawny konwerter.

Jakość to ustawienie anteny. W przypadku niskiego poziomu jakości, powodem może być nieprecyzyjnie ustawiona antena. Zalecamy by parametr JAKOŚĆbył oznaczony kolorem zielonym.

POKAŻ WIĘCEJ
Brak siły i jakości

Prawdopodobna przyczyna to problem z kablem antenowym, konwerterem

  1. Sprawdź podłączenie kabli między dekoderem, a konwerterem, szczególnie zwróć uwagę na końcówki kabla, gdyż metalowa końcówka mogła się poluzować, przez co sygnał nie dochodzi do dekodera (wystarczy docisnąć kabel lub od nowa zarobić końcówkę – sprawdź jak to zrobić na przykładzie poniższej ilustracji)

    Jeśli do dekodera masz podłączony jeden kabel antenowy upewnij się, że podłączony jest do wejścia antenowego SAT 1

  2. Jeśli korzystasz z przejść okiennych upewnij się czy kabel nie odłączył się w tamtym miejscu.

    Przejścia okienne mogą ulec uszkodzeniom mechanicznym, dlatego możesz spróbować podłączenie dekodera krótkim kablem bezpośrednio z konwerterem.

  3. Jeśli siła i jakość sygnału ciągle wynoszą 0% może to oznaczać zawieszenie dekodera.

    Odkręć kable antenowe od dekodera i następnie odłącz zasilanie. Odczekaj około 10 sekund i ponownie podłącz zasilanie do dekodera. Kable antenowe wkręć gdy pojawi się informacja o braku sygnału.

  4. Jeśli siła i jakość ciągle pokazują 0% sprawdź swój dekoder z innym zestawem antenowym lub do tego samego kabla antenowego podłącz inny dekoder by zweryfikować, czy problem leży po stronie dekodera czy zestawu antenowego.

  5. Swój dekoder możesz także zdiagnozować w Punkcie serwisowym nc+. Listę Punktów znajdziesz tutaj.
  6. W celu diagnostyki zabierz do Punktu dekoder wraz z kartą dekodującą, pilotem oraz kablem zasilającym.
Jest siła, niska jakość (kolor pomarańczowy lub czerwony)
Najprawdopodobniej jest  to spowodowane nieprecyzyjnie ustawioną anteną – konieczne jest wtedy doprecyzowanie ustawienia anteny satelitarnej. Sprawdź instrukcję tutaj.

Inne możliwe przyczyny:

  • Warunki pogodowe:
    • Silny wiatr, duże zachmurzenie, opady deszczu – powodują obniżenie jakości sygnału, jednak w przypadku prawidłowo zainstalowanej anteny spadek jakości nie powinny powodować zauważalnych problemów i całkowitej utraty sygnału.
    • Opady śniegu - być może śnieg zalega na tarczy anteny lub na konwerterze – spróbuj usunąć śnieg z zestawu antenowego.
  • Przeszkoda na drodze sygnału miedzy satelitą, a anteną np. drzewa.
  • Długość kabla antenowego – użyj wzmacniacza sygnału lub skróć kabel, jeśli jest taka możliwość.
  • Bliskość odbiornika/nadajnika internetowego – oddal router lub inne urządzenie od dekodera.
Siła i jakość na zielono
  1. Powtórz konfigurację anteny zgodnie z poprzednim krokiem, by upewnić się, że nie popełniłeś błędu.

  2. Odkręć kabel antenowy od dekodera i wykonaj reset poprzez odłączenie zasilania od dekodera. Odczekaj około 10 sekund i ponownie podłącz kabel zasilający dekoder.

    Kabel antenowy wkręć po pojawieniu planszy konfiguracyjnej.

  3. Sprawdź swój dekoder z innym zestawem antenowym lub do tego samego kabla antenowego podłącz inny dekoder by zweryfikować, czy problem leży po stronie dekodera czy zestawu antenowego.

    Swój dekoder możesz także zdiagnozować w Punkcie serwisowym nc+. Listę Punktów znajdziesz tutaj.

    W celu diagnostyki zabierz do Punktu dekoder wraz z kartą dekodującą, pilotem oraz kablem zasilającym.
W tym momencie możesz skonfigurować połączenie dekodera z Internetem.

POŁĄCZENIE PRZEWODOWE
POŁĄCZENIE PRZEWODOWE jest możliwe do wybrania tylko wtedy gdy do dekodera podłączony jest kabel Ethernet.


Po podłączeniu kabla Ethernet wybierz KONFIGURACJĘ AUTOMATYCZNĄ, a dekoder połączy się z siecią.

Więcej informacji o połączeniu dekodera z Internetem znajdziesz tutaj 
POŁACZENIE WI-FI

Z dostępnych sieci zaznacz swoją i zatwierdź przyciskiem OK (pole WYBIERZ SIEĆ jest domyślnie zaznaczone)




Wciśnij klawisz nawigacyjny w prawo by wpisać hasło.





Użyj klawiszy nawigacyjnych i przycisku OK do wprowadzenia hasła. Zatwierdź hasło zaznaczając AKCEPTUJ i potwierdź to przyciskiem OK.






Potwierdź wprowadzenie hasła jeszcze raz przyciskiem OK






Dekoder wykona test.





Wyświetli się wynik testu. W przypadku pomyślnej konfiguracji wciśnij OK. W przypadku błędu powtórz wprowadzanie hasła. Zwróć uwagę na wielkość znaków.





W przypadku braku połączenia upewnij się, że wybrałeś właściwą sieć oraz wpisałeś prawidłowe hasło.

OSZCZĘDZANIE ENERGII

Wybierz tryb oszczędzania energii najbardziej odpowiadający Twoim potrzebom poprzez kliknięcie w klawisz nawigacyjny w prawo. Wybór potwierdź przyciskiem OK
  • NORMALNE – oszczędność energii jest mniejsza lecz dekoder uruchamia się w najkrótszym czasie. Jeśli posiadasz usługę Multiroom to obligatoryjnie wybierz ten tryb oszczędzania energii.
  • MAKSYMALNE – oszczędność energii jest największa lecz czas uruchamiania dekodera jest najdłuższy. Dodatkowo w maksymalnym trybie oszczędzania energii nie będzie działać Multiroom oraz zdalne nagrywanie.

EKRAN AKTYWACYJNY


Jeśli od momentu odebrania nowego dekodera z Punktu nc+ minęło mniej niż 5 dni pozostaw swój dekoder z podłączonym kablem zasilającym oraz antenowym i poczekaj na pobranie uprawnień. Maksymalny czas oczekiwania to 24 godziny.

 

Jeśli od momentu odebrania nowego dekodera minęło więcej niż 5 dni skontaktuj się z nami poprzez Chat lub mailem w celu ponowienia sygnału aktywacyjnego.

NIE ZNALAZŁEŚ ODPOWIEDZI NA TWOJE PYTANIE?

last-resort-icon

NAPISZ E-MAIL

Zaloguj się do Moje NC+ i skorzystaj z formularza kontaktowego

last-resort-icon

ROZPOCZNIJ CZAT

Zaloguj się do Moje NC+ i rozpocznij czat

last-resort-icon

ZNAJDZ NAJBLIŻSZY SALON

last-resort-icon

ZADZWOŃ

801 044 944

22 310 47 47

Opłata według stawek operatora.

Na ekranie telewizora możesz zobaczyć dwa różne komunikaty:
  • Jeśli dekoder podłączony jest do instalacji antenowej gwarantującej prawidłowy odbiór kanałów z satelity Hot Bird, zobaczysz na ekranie telewizora komunikaty powitalne. Dekoder sprawdzi także czy dostępna jest nowa wersja oprogramowania. Jeśli tak zaakceptuj aktualizację przyciskiem OK na pilocie:

    Pobieranie oprogramowania potrwa około 20 minut. Nie odłączaj w tym czasie dekodera od zasilania i kabli antenowych.

    Po tym czasie wyświetli się ekran aktywacyjny.

    Jeśli od momentu odebrania dekodera z Punktu Obsługi Klienta lub od kuriera minęło mniej niż 5 dni poczekaj na uprawnienia. Pojawią się one maksymalnie do 24 godzin. Nie odłączaj w tym czasie dekodera od zasilania i kabla antenowego.

    Jeśli od momentu odebrania dekodera minęło ponad 5 dni skontaktuj się z nami w celi ponowienia sygnału aktywacyjnego.

  • Jeśli po uruchomieniu dekodera zobaczysz ekran METODA KONFIGURACJI upewnij się, że prawidłowo podłączyłeś kable antenowe do dekodera. Sprawdź czy kabel jest podłączony do wejścia SAT 1.

Jeśli dwa kable antenowe są wkręcone do dekodera wybierz METODA KONFIGURACJA 1: DWIE ANTENY i wciśnij OK na pilocie. Jeśli do dekodera podłączony jest jeden kabel antenowy wybierz METODA KONFIGURACJA 2: JEDNA ANTENA i wciśnij OK na pilocie.

Wybierz odpowiednią konfigurację DiSEqC:

  • BEZ DiSEqC wybierz, gdy posiadasz standardowy konwerter bez możliwości odbioru kanałów z satelity ASTRA. Klawiszem nawigacyjnym (w dół) wybierz DALEJ oraz potwierdź to przyciskiem OK na pilocie.

  • DiSEqC wybierz, gdy posiadasz odpowiedni konwerter pozwalający na odbiór kanałów zarówno z satelity HOT BIRD jak i ASTRA (monoblock lub instalacja ZEZ). HOT BIRD domyślnie ustawiony jest jako LNB1, a ASTRA jako BRAK. Do satelity HOT BIRD i ASTRA przyporządkuj LNB od 1 do 4 (zgodnie z instrukcją konwertera), najczęściej HOT BIRD to LNB1, a ASTRA LNB2 (wybierz je klawiszem nawigacyjnym w dół oraz następnie klawiszami w prawo). Po przyporządkowaniu LNB, klawiszem nawigacyjnym (w dół) wybierz DALEJ oraz potwierdź to przyciskiem OK na pilocie.

Jeśli wybrałeś konfigurację na 2 anteny to zobaczysz identyczną planszę dotyczącą ANTENY 2. Postępuj identycznie jak w przypadku Anteny 1.

Dekoder wykona test konfiguracji.

Wyświetli się wynik konfiguracji.

Zapisz zmiany.

Poczekaj na pobranie listy kanałów.

Co zrobić jeśli wyszukiwanie się nie powiodło?

Jeśli wyszukiwanie się nie powiodło wybierz ponownie odpowiednią metodę konfiguracji i sprawdź jaki jest poziom siły i jakości.

Siła to napięcie w kablu antenowym. W przypadku zerowego poziomu siły, powodem może być odłączony lub uszkodzony kabel antenowy lub niesprawny konwerter.

Jakość to ustawienie anteny. W przypadku niskiego poziomu jakości, powodem może być nieprecyzyjnie ustawiona antena. Zalecamy by parametr JAKOŚĆ był oznaczony kolorem zielonym.

POKAŻ WIĘCEJ
Brak siły i jakości

Prawdopodobna przyczyna to problem z kablem antenowym, konwerterem

  1. Sprawdź podłączenie kabli między dekoderem, a konwerterem, szczególnie zwróć uwagę na końcówki kabla, gdyż metalowa końcówka mogła się poluzować, przez co sygnał nie dochodzi do dekodera (wystarczy docisnąć kabel lub od nowa zarobić końcówkę – sprawdź jak to zrobić na przykładzie poniższej ilustracji).

    Jeśli do dekodera masz podłączony jeden kabel antenowy upewnij się, że podłączony jest do wejścia antenowego ANT 1

  2. Jeśli korzystasz z przejść okiennych upewnij się czy kabel nie odłączył się w tamtym miejscu.

    Przejścia okienne mogą ulec uszkodzeniom mechanicznym, dlatego możesz spróbować podłączenie dekodera krótkim kablem bezpośrednio z konwerterem.

  3. Jeśli siła i jakość sygnału ciągle wynoszą 0% może to oznaczać zawieszenie dekodera.

    Odkręć kable antenowe od dekodera i następnie odłącz zasilanie. Odczekaj około 10 sekund i ponownie podłącz zasilanie do dekodera. Kable antenowe wkręć, gdy pojawi się informacja o braku sygnału.
  4. Jeśli siła i jakość ciągle pokazują 0% sprawdź swój dekoder z innym zestawem antenowym lub do tego samego kabla antenowego podłącz inny dekoder by zweryfikować, czy problem leży po stronie dekodera czy zestawu antenowego.
  5. Swój dekoder możesz także zdiagnozować w Punkcie serwisowym nc+. Listę Punktów znajdziesz tutaj.

    W celu diagnostyki zabierz do Punktu dekoder wraz z kartą dekodującą, pilotem oraz kablem zasilającym.
Jest siła, niska jakość (kolor pomarańczowy lub czerwony)
Najprawdopodobniej jest  to spowodowane nieprecyzyjnie ustawioną anteną – konieczne jest wtedy doprecyzowanie ustawienia anteny satelitarnej. Sprawdź instrukcję tutaj.

Inne możliwe przyczyny:

  • Warunki pogodowe:
    • Silny wiatr, duże zachmurzenie, opady deszczu – powodują obniżenie jakości sygnału, jednak w przypadku prawidłowo zainstalowanej anteny spadek jakości nie powinny powodować zauważalnych problemów i całkowitej utraty sygnału.
    • Opady śniegu - być może śnieg zalega na tarczy anteny lub na konwerterze – spróbuj usunąć śnieg z zestawu antenowego.
  • Przeszkoda na drodze sygnału miedzy satelitą, a anteną np. drzewa.
  • Długość kabla antenowego – użyj wzmacniacza sygnału lub skróć kabel, jeśli jest taka możliwość.
  • Bliskość odbiornika/nadajnika internetowego – oddal router lub inne urządzenie od dekodera.

Siła i jakość na zielono
  1. Powtórz konfigurację anteny zgodnie z poprzednim krokiem, by upewnić się, że nie popełniłeś błędu.
  2. Odkręć kabel antenowy od dekodera i wykonaj reset poprzez odłączenie zasilania od dekodera. Odczekaj około 10 sekund i ponownie podłącz kabel zasilający dekoder.

    Kabel antenowy wkręć po pojawieniu planszy konfiguracyjnej
  3. Sprawdź swój dekoder z innym zestawem antenowym lub do tego samego kabla antenowego podłącz inny dekoder by zweryfikować, czy problem leży po stronie dekodera czy zestawu antenowego.

    Swój dekoder możesz także zdiagnozować w Punkcie serwisowym nc+. Listę Punktów znajdziesz tutaj.

    W celu diagnostyki zabierz do Punktu dekoder wraz z kartą dekodującą, pilotem oraz kablem zasilającym.
EKRAN AKTYWACYJNY


Jeśli od momentu odebrania nowego dekodera z Punktu nc+ minęło mniej niż 5 dni pozostaw swój dekoder z podłączonym kablem zasilającym oraz antenowym i poczekaj na pobranie uprawnień. Maksymalny czas oczekiwania to 24 godziny.

Jeśli od momentu odebrania nowego dekodera minęło więcej niż 5 dni skontaktuj się z nami poprzez Chat lub mailem w celu ponowienia sygnału aktywacyjnego.

NIE ZNALAZŁEŚ ODPOWIEDZI NA TWOJE PYTANIE?

last-resort-icon

NAPISZ E-MAIL

Zaloguj się do Moje NC+ i skorzystaj z formularza kontaktowego

last-resort-icon

ROZPOCZNIJ CZAT

Zaloguj się do Moje NC+ i rozpocznij czat

last-resort-icon

ZNAJDZ NAJBLIŻSZY SALON

last-resort-icon

ZADZWOŃ

801 044 944

22 310 47 47

Opłata według stawek operatora.

Na ekranie telewizora możesz zobaczyć dwa różne komunikaty:
  • Jeśli dekoder podłączony jest do instalacji antenowej gwarantującej prawidłowy odbiór kanałów z satelity Hot Bird, zobaczysz na ekranie telewizora komunikaty powitalne. Dekoder sprawdzi także czy dostępna jest nowa wersja oprogramowania. Jeśli tak zaakceptuj aktualizację przyciskiem OK na pilocie:

    Pobieranie oprogramowania potrwa około 20 minut. Nie odłączaj w tym czasie dekodera od zasilania i kabli antenowych.

    Po tym czasie wyświetli się ekran aktywacyjny.

    Jeśli od momentu odebrania dekodera z Punktu Obsługi Klienta lub od kuriera minęło mniej niż 5 dni poczekaj na uprawnienia. Pojawią się one maksymalnie do 24 godzin. Nie odłączaj w tym czasie dekodera od zasilania i kabla antenowego.

    Jeśli od momentu odebrania dekodera minęło ponad 5 dni skontaktuj się z nami w celi ponowienia sygnału aktywacyjnego.

  • Jeśli po uruchomieniu dekodera zobaczysz ekran METODA KONFIGURACJI upewnij się, że prawidłowo podłączyłeś kable antenowe do dekodera. Sprawdź czy kabel jest podłączony do wejścia SAT 1.
Wybierz konfigurację odpowiadającą Twojej instalacji antenowej.
  • KONFIGIRACJA MINIMALNA (1 ANTENA) - standardowa instalacja antenowa wykorzystująca jeden kabel antenowy wyprowadzony ze standardowego konwertera (single, twin itp.).  Umożliwi nagrywanie tylko jednego kanału, bez możliwości oglądania w tym czasie innych.

  • KONFIGURACJA PODSTAWOWA (2 ANTENY) - standardowa instalacja antenowa wykorzystująca dwa kable antenowe wyprowadzone ze standardowego konwertera (twin, quad itp.). Umożliwi jednoczesne nagrywanie jednego i oglądanie drugiego programu, lecz nie wykorzystuje wszystkich funkcji dekodera.

  • KONFIGURACJA PEŁNA (TRYB JEDNOKABLOWY - UNICABLE) - Konfigurację wybierz wtedy, gdy dekoder został podłączony do anteny satelitarnej, wyposażonej w konwerter Unicable. Zaawansowane funkcje dekodera (np. szybkie przełączanie kanałów, nagrywanie dowolnych trzech programów i jednoczesne oglądanie czwartego) zależą od szczegółów konfiguracji tj. możliwości konwertera i ilości wybranych kanałów w konfiguracji trybu jednokablowego.

  • KONFIGRUACJA PEŁNA (TRYB SZEROKOPASMOWY - WIDE BAND) - Konfigurację wybierz, gdy dekoder został podłączony do anteny satelitarnej wyposażonej w konwerter szerokopasmowy (Wide Band - z osobnymi wyjściami H i V). Taka instalacja antenowa umożliwia wykorzystanie wszystkich funkcji dekodera.
POKAŻ WIĘCEJ
KONFIGIRACJA MINIMALNA (1 ANTENA)
BEZ DiSEqC wybierz, gdy posiadasz standardowy konwerter bez możliwości odbioru kanałów z satelity ASTRA. Klawiszem nawigacyjnym (w dół) wybierz DALEJ oraz potwierdź to przyciskiem OK na pilocie.

 
  • DiSEqC wybierz, gdy posiadasz odpowiedni konwerter pozwalający na odbiór kanałów zarówno z satelity HOT BIRD jak i ASTRA (monoblock lub instalacja ZEZ). HOT BIRD domyślnie ustawiony jest jako LNB1, a ASTRA jako BRAK. Do satelity HOT BIRD i ASTRA przyporządkuj LNB od 1 do 4 (zgodnie z instrukcją konwertera), najczęściej HOT BIRD to LNB1, a ASTRA LNB2 (wybierz je klawiszem nawigacyjnym w dół oraz następnie klawiszami w prawo).

    Po przyporządkowaniu LNB, klawiszem nawigacyjnym (w dół) wybierz DALEJ oraz potwierdź to przyciskiem OK na pilocie.


    Dekoder wykona test konfiguracji.


    Wyświetli się wynik konfiguracji.


    Zapisz zmiany


    Poczekaj na pobranie listy kanałów.


KONFIGURACJA PODSTAWOWA (2 ANTENY)
BEZ DiSEqC wybierz, gdy posiadasz standardowy konwerter bez możliwości odbioru kanałów z satelity ASTRA. Klawiszem nawigacyjnym (w dół) wybierz DALEJ oraz potwierdź to przyciskiem OK na pilocie.

  • DiSEqC wybierz, gdy posiadasz odpowiedni konwerter pozwalający na odbiór kanałów zarówno z satelity HOT BIRD jak i ASTRA (monoblock lub instalacja ZEZ). HOT BIRD domyślnie ustawiony jest jako LNB1, a ASTRA jako BRAK. Do satelity HOT BIRD i ASTRA przyporządkuj LNB od 1 do 4 (zgodnie z instrukcją konwertera), najczęściej HOT BIRD to LNB1, a ASTRA LNB2 (wybierz je klawiszem nawigacyjnym w dół oraz następnie klawiszami w prawo).

    Po przyporządkowaniu LNB, klawiszem nawigacyjnym (w dół) wybierz DALEJ oraz potwierdź to przyciskiem OK na pilocie.



    Zobaczysz konfigurację ANTENA 2. Postępuj identycznie jak w przypadku Anteny 1.



    Następnie dekoder wykona test konfiguracji.



    Zapisz zmiany.



    Poczekaj na pobranie listy kanałów.


KONFIGURACJA PEŁNA (TRYB JEDNOKABLOWY - UNICABLE)

W przypadku konwertera Unicable konieczne jest odpowiednie przyporządkowanie nr kanałów do częstotliwości nadawania (informacje umieszczone w Instrukcji konwertera).
Dla ułatwienia klikając klawiszem w prawo możesz wybrać swój konwerter z listy (umieszczono tam najpopularniejsze modele na rynku) tak by kanały zostały przyporządkowane automatycznie.

Odszukaj na liście nazwę swoje konwertera i potwierdź to przyciskiem OK pilocie do dekodera. Następnie zaznacz pole DALEJ i znów wciśnij OK.

Klawiszami nawigacyjnymi można dowolnie odznaczać kanały i przypisywać im odpowiednie częstotliwości zgodnie z Instrukcją obsługi konwertera.

Po wprowadzeniu parametrów klawiszem nawigacyjnym w dół wybierz TEST i wciśnij OK.


Pojawi się informacja o teście.

Wyświetli się wynik testu. Domyślnie zaznaczone jest pole DALEJ więc potwierdź to przyciskiem OK.

Dekoder przeprowadzi test konfiguracji. Zapisz zmiany i poczekaj na pobranie listy kanałów.

KONFIGRUACJA PEŁNA (TRYB SZEROKOPASMOWY - WIDE BAND)

Pamiętaj, że należy prawidłowo podłączyć kable antenowe do odpowiedniego wejścia: kabel z polaryzacją pionową do sat 1, kabel z polaryzacją poziomą do sat 2.

Po wybraniu konfiguracji Wide Band wyświetli się plansza z siłą i jakością sygnału.
W przypadku prawidłowych parametrów wybierz niebieski klawisz na pilocie by otworzyć funkcję ZAAWANSOWANE i wybrać odpowiednią częstotliwość oscylatora.

CZESTOTLIWOŚĆ OSCYLATORA znajdziesz w specyfikacji technicznej konwertera. Jeśli wprowadzasz zmiany zapisz je przyciskiem OK


Dekoder wykona test konfiguracji i wyświetli jej wynik. Kliknij OK by zapisać zmiany.

Potwierdź to jeszcze raz na kolejnej planszy.

Dekoder pobierze listę kanałów

Co zrobić jeśli wyszukiwanie się nie powiodło?


Jeśli wyszukiwanie się nie powiodło wybierz ponownie odpowiednią metodę konfiguracji i sprawdź jaki jest poziom i jakość.

Poziom to napięcie w kablu antenowym. W przypadku zerowego poziomu, powodem może być odłączony lub uszkodzony kabel antenowy lub niesprawny konwerter.

Jakość to ustawienie anteny. W przypadku niskiego poziomu jakości, powodem może być nieprecyzyjnie ustawiona antena. Zalecamy by parametr JAKOŚĆ był oznaczony kolorem zielonym.

Brak poziomu i jakości

Prawdopodobna przyczyna to problem z kablem antenowym, konwerterem

  1. Sprawdź podłączenie kabli między dekoderem, a konwerterem, szczególnie zwróć uwagę na końcówki kabla, gdyż metalowa końcówka mogła się poluzować, przez co sygnał nie dochodzi do dekodera (wystarczy docisnąć kabel lub od nowa zarobić końcówkę – sprawdź jak to zrobić na przykładzie poniższej ilustracji).

    Jeśli do dekodera masz podłączony jeden kabel antenowy upewnij się, że podłączony jest do wejścia antenowego SAT 1



  2. Jeśli korzystasz z przejść okiennych upewnij się czy kabel nie odłączył się w tamtym miejscu.

    Przejścia okienne mogą ulec uszkodzeniom mechanicznym, dlatego możesz spróbować podłączenie dekodera krótkim kablem bezpośrednio z konwerterem.

  3. Jeśli poziom i jakość sygnału ciągle wynoszą 0% może to oznaczać zawieszenie dekodera.

    Odkręć kable antenowe od dekodera i następnie odłącz zasilanie. Odczekaj około 10 sekund i ponownie podłącz zasilanie do dekodera. Kable antenowe wkręć gdy pojawi się informacja o braku sygnału.

  4. Jeśli poziom i jakość ciągle pokazują 0% sprawdź swój dekoder z innym zestawem antenowym lub do tego samego kabla antenowego podłącz inny dekoder by zweryfikować, czy problem leży po stronie dekodera czy zestawu antenowego.

  5. Swój dekoder możesz także zdiagnozować w Punkcie serwisowym nc+. Listę Punktów znajdziesz tutaj.

    W celu diagnostyki zabierz do Punktu dekoder wraz z kartą dekodującą, pilotem oraz kablem zasilającym.
Jest poziom, niska jakość (kolor pomarańczowy lub czerwony)
Najprawdopodobniej jest  to spowodowane nieprecyzyjnie ustawioną anteną – konieczne jest wtedy doprecyzowanie ustawienia anteny satelitarnej. Sprawdź instrukcję tutaj

W sytuacji, gdy jakość wynosi 0% poziom sygnału cyklicznie spada na 0%. 

Inne możliwe przyczyny:

  • Warunki pogodowe:
    • Silny wiatr, duże zachmurzenie, opady deszczu – powodują obniżenie jakości sygnału, jednak w przypadku prawidłowo zainstalowanej anteny spadek jakości nie powinny powodować zauważalnych problemów i całkowitej utraty sygnału.
    • Opady śniegu - być może śnieg zalega na tarczy anteny lub na konwerterze – spróbuj usunąć śnieg z zestawu antenowego.
  • Przeszkoda na drodze sygnału miedzy satelitą, a anteną np. drzewa.
  • Długość kabla antenowego – użyj wzmacniacza sygnału lub skróć kabel, jeśli jest taka możliwość.
  • Bliskość odbiornika/nadajnika internetowego – oddal router lub inne urządzenie od dekodera.

Poziom i jakość na zielono
  1. Powtórz konfigurację anteny zgodnie z poprzednim krokiem, by upewnić się, że nie popełniłeś błędu.

  2. Odkręć kabel antenowy od dekodera i wykonaj reset poprzez odłączenie zasilania od dekodera. Odczekaj około 10 sekund i ponownie podłącz kabel zasilający dekoder.

    Kabel antenowy wkręć po pojawieniu planszy konfiguracyjnej.

  3. Sprawdź swój dekoder z innym zestawem antenowym lub do tego samego kabla antenowego podłącz inny dekoder by zweryfikować, czy problem leży po stronie dekodera czy zestawu antenowego.

    Swój dekoder możesz także zdiagnozować w Punkcie serwisowym nc+. Listę Punktów znajdziesz tutaj.

    W celu diagnostyki zabierz do Punktu dekoder wraz z kartą dekodującą, pilotem oraz kablem zasilającym.
W tym momencie możesz skonfigurować połączenie dekodera z Internetem.

POŁĄCZENIE PRZEWODOWE
POŁĄCZENIE PRZEWODOWE jest możliwe do wybrania tylko wtedy gdy do dekodera podłączony jest kabel Ethernet. Po podłączeniu kabla Ethernet wybierz KONFIGURACJĘ AUTOMATYCZNĄ, a dekoder połączy się z siecią.

Więcej informacji o połączeniu dekodera z Internetem znajdziesz tutaj.

POŁACZENIE WI-FI
Z dostępnych sieci zaznacz swoją i zatwierdź przyciskiem OK (pole WYBIERZ SIEĆ jest domyślnie zaznaczone)

Wciśnij klawisz nawigacyjny w prawo by wpisać hasło.

Użyj klawiszy nawigacyjnych i przycisku OK do wprowadzenia hasła. Zatwierdź hasło zaznaczając AKCEPTUJ i potwierdź to przyciskiem OK.


Potwierdź wprowadzenie hasła jeszcze raz przyciskiem OK.


Dekoder wykona test.

Wyświetli się wynik testu. W przypadku pomyślnej konfiguracji wciśnij OK. W przypadku błędu powtórz wprowadzanie hasła. Zwróć uwagę na wielkość znaków.

W przypadku braku połączenia upewnij się, że wybrałeś właściwą sieć oraz wpisałeś prawidłowe hasło.

OSZCZĘDZANIE ENERGII

Wybierz tryb oszczędzania energii najbardziej odpowiadający Twoim potrzebom poprzez kliknięcie w klawisz nawigacyjny w prawo. Wybór potwierdź przyciskiem OK .
  • NORMALNE – oszczędność energii jest mniejsza lecz dekoder uruchamia się w najkrótszym czasie. Jeśli posiadasz usługę Multiroom to obligatoryjnie wybierz ten tryb oszczędzania energii.
  • MAKSYMALNE – oszczędność energii jest największa lecz czas uruchamiania dekodera jest najdłuższy. Dodatkowo w maksymalnym trybie oszczędzania energii nie będzie działać Multiroom oraz zdalne nagrywanie.

EKRAN AKTYWACYJNY


Jeśli od momentu odebrania nowego dekodera z Punktu nc+ minęło mniej niż 5 dni pozostaw swój dekoder z podłączonym kablem zasilającym oraz antenowym i poczekaj na pobranie uprawnień. Maksymalny czas oczekiwania to 24 godziny.

Jeśli od momentu odebrania nowego dekodera minęło więcej niż 5 dni skontaktuj się z nami poprzez Chat lub mailem w celu ponowienia sygnału aktywacyjnego.

NIE ZNALAZŁEŚ ODPOWIEDZI NA TWOJE PYTANIE?

last-resort-icon

NAPISZ E-MAIL

Zaloguj się do Moje NC+ i skorzystaj z formularza kontaktowego

last-resort-icon

ROZPOCZNIJ CZAT

Zaloguj się do Moje NC+ i rozpocznij czat

last-resort-icon

ZNAJDZ NAJBLIŻSZY SALON

last-resort-icon

ZADZWOŃ

801 044 944

22 310 47 47

Opłata według stawek operatora.

  • Jeśli dekoder podłączony jest do instalacji antenowej gwarantującej prawidłowy odbiór kanałów z satelity Hot Bird, zobaczysz na ekranie telewizora komunikaty powitalne. Dekoder sprawdzi także czy dostępna jest nowa wersja oprogramowania. Jeśli tak zaakceptuj aktualizację przyciskiem OK na pilocie:


    Pobieranie oprogramowania potrwa około 20 minut. Nie odłączaj w tym czasie dekodera od zasilania i kabli antenowych.

    Po tym czasie wyświetli się ekran aktywacyjny.

    Jeśli od momentu odebrania dekodera z Punktu Obsługi Klienta lub od kuriera minęło mniej niż 5 dni poczekaj na uprawnienia. Pojawią się one maksymalnie do 24 godzin. Nie odłączaj w tym czasie dekodera od zasilania i kabla antenowego.

    Jeśli od momentu odebrania dekodera minęło ponad 5 dni skontaktuj się z nami w celi ponowienia sygnału aktywacyjnego.


  • Jeśli po uruchomieniu dekodera zobaczysz ekran KONFIGURACJI ANTENY upewnij się, że prawidłowo podłączyłeś kabel antenowy do dekodera. W przypadku problemów z jakością sygnału dodatkowe informacje znajdziesz tutaj [ID 244].

Wybierz odpowiednią konfigurację DiSEqC:

  • BEZ DiSEqC wybierz, gdy posiadasz standardowy konwerter bez możliwości odbioru kanałów z satelity ASTRA. Klawiszem nawigacyjnym (w dół) wybierz DALEJ oraz potwierdź to przyciskiem OK na pilocie.

  • DiSEqC wybierz, gdy posiadasz odpowiedni konwerter pozwalający na odbiór kanałów zarówno z satelity HOT BIRD jak i ASTRA (monoblock lub instalacja ZEZ). HOT BIRD domyślnie ustawiony jest jako LNB1, a ASTRA jako BRAK. Do satelity HOT BIRD i ASTRA przyporządkuj LNB od 1 do 4 (zgodnie z instrukcją konwertera), najczęściej HOT BIRD to LNB1, a ASTRA LNB2 (wybierz je klawiszem nawigacyjnym w dół oraz następnie klawiszami w prawo). Po przyporządkowaniu LNB, klawiszem nawigacyjnym (w dół) wybierz DALEJ oraz potwierdź to przyciskiem OK na pilocie.

Dekoder wykona test konfiguracji.

Wyświetli się wynik konfiguracji.

Zapisz zmiany.

Poczekaj na pobranie listy kanałów.

Co zrobić jeśli wyszukiwanie się nie powiodło?

Jeśli wyszukiwanie się nie powiodło wybierz ponownie odpowiednią metodę konfiguracji i sprawdź jaki jest poziom siły i jakości.

Siła to napięcie w kablu antenowym. W przypadku zerowego poziomu siły, powodem może być odłączony lub uszkodzony kabel antenowy lub niesprawny konwerter.

Jakość to ustawienie anteny. W przypadku niskiego poziomu jakości, powodem może być nieprecyzyjnie ustawiona antena. Zalecamy by parametr JAKOŚĆ był oznaczony kolorem zielonym.

POKAŻ WIĘCEJ
Brak siły i jakości

Prawdopodobna przyczyna to problem z kablem antenowym, konwerterem

  1. Sprawdź podłączenie kabli między dekoderem, a konwerterem, szczególnie zwróć uwagę na końcówki kabla, gdyż metalowa końcówka mogła się poluzować, przez co sygnał nie dochodzi do dekodera (wystarczy docisnąć kabel lub od nowa zarobić końcówkę – sprawdź jak to zrobić na przykładzie poniższej ilustracji).

    Jeśli do dekodera masz podłączony jeden kabel antenowy upewnij się, że podłączony jest do wejścia antenowego ANT 1


  2. Jeśli korzystasz z przejść okiennych upewnij się czy kabel nie odłączył się w tamtym miejscu.

    Przejścia okienne mogą ulec uszkodzeniom mechanicznym, dlatego możesz spróbować podłączenie dekodera krótkim kablem bezpośrednio z konwerterem.

  3. Jeśli siła i jakość sygnału ciągle wynoszą 0% może to oznaczać zawieszenie dekodera.

    Odkręć kabel antenowy od dekodera i następnie odłącz zasilanie. Odczekaj około 10 sekund i ponownie podłącz zasilanie do dekodera. Kabel antenowy wkręć, gdy pojawi się informacja o braku sygnału.

  4. Jeśli siła i jakość ciągle pokazują 0% sprawdź swój dekoder z innym zestawem antenowym lub do tego samego kabla antenowego podłącz inny dekoder by zweryfikować, czy problem leży po stronie dekodera czy zestawu antenowego.

    Swój dekoder możesz także zdiagnozować w Punkcie serwisowym nc+. Listę Punktów znajdziesz tutaj.

    W celu diagnostyki zabierz do Punktu dekoder wraz z kartą dekodującą, pilotem oraz kablem zasilającym.
Jest siła, niska jakość (kolor pomarańczowy lub czerwony)
Najprawdopodobniej jest  to spowodowane nieprecyzyjnie ustawioną anteną – konieczne jest wtedy doprecyzowanie ustawienia anteny satelitarnej. Sprawdź instrukcję tutaj

Inne możliwe przyczyny:

  • Warunki pogodowe:
    • Silny wiatr, duże zachmurzenie, opady deszczu – powodują obniżenie jakości sygnału, jednak w przypadku prawidłowo zainstalowanej anteny spadek jakości nie powinny powodować zauważalnych problemów i całkowitej utraty sygnału.
    • Opady śniegu - być może śnieg zalega na tarczy anteny lub na konwerterze – spróbuj usunąć śnieg z zestawu antenowego.
  • Przeszkoda na drodze sygnału miedzy satelitą, a anteną np. drzewa.
  • Długość kabla antenowego – użyj wzmacniacza sygnału lub skróć kabel, jeśli jest taka możliwość.
  • Bliskość odbiornika/nadajnika internetowego – oddal router lub inne urządzenie od dekodera.

Siła i jakość na zielono
  1. Powtórz konfigurację anteny zgodnie z poprzednim krokiem, by upewnić się, że nie popełniłeś błędu.

  2. Odkręć kabel antenowy od dekodera i wykonaj reset poprzez odłączenie zasilania od dekodera. Odczekaj około 10 sekund i ponownie podłącz kabel zasilający dekoder.

    Kabel antenowy wkręć po pojawieniu planszy konfiguracyjnej.

  3. Sprawdź swój dekoder z innym zestawem antenowym lub do tego samego kabla antenowego podłącz inny dekoder by zweryfikować, czy problem leży po stronie dekodera czy zestawu antenowego.

    Swój dekoder możesz także zdiagnozować w Punkcie serwisowym nc+. Listę Punktów znajdziesz tutaj.

    W celu diagnostyki zabierz do Punktu dekoder wraz z kartą dekodującą, pilotem oraz kablem zasilającym.
EKRAN AKTYWACYJNY


Jeśli od momentu odebrania nowego dekodera z Punktu nc+ minęło mniej niż 5 dni pozostaw swój dekoder z podłączonym kablem zasilającym oraz antenowym i poczekaj na pobranie uprawnień. Maksymalny czas oczekiwania to 24 godziny.

Jeśli od momentu odebrania nowego dekodera minęło więcej niż 5 dni skontaktuj się z nami poprzez Chat lub mailem w celu ponowienia sygnału aktywacyjnego.



NIE ZNALAZŁEŚ ODPOWIEDZI NA TWOJE PYTANIE?

last-resort-icon

NAPISZ E-MAIL

Zaloguj się do Moje NC+ i skorzystaj z formularza kontaktowego

last-resort-icon

ROZPOCZNIJ CZAT

Zaloguj się do Moje NC+ i rozpocznij czat

last-resort-icon

ZNAJDZ NAJBLIŻSZY SALON

last-resort-icon

ZADZWOŃ

801 044 944

22 310 47 47

Opłata według stawek operatora.