Brak sygnału - co zrobić

Widzisz taki komunikat?

Istnieje kilka możliwych powodów:


1. Złe warunki atmosferyczne

Zła pogoda w pobliżu nadajników, jak i odbiornika, może powodować krótkoterminowe zaniki sygnału.

Na złą pogodę polecamy, niezależny od sygnału satelitarnego, serwis nc+ GO z ulubionymi kanałami.

Ważne: Jeśli poprawa pogody nie przywróciła sygnału, dekoder może wymagać restartu. Sprawdź temat Zawieszenie dekodera. Jeśli mimo to, problem z sygnałem nadal występuje sprawdź tematy: Poziom sygnału i Jakość sygnału


2. Poziom sygnału

W przypadku zerowego poziomu sygnału, wyświetlanego na ekranie pierwszej instalacji, czy w menu dekodera, powodem może być uszkodzona instalacja (konwerter, kable, końcówki)*. W takim przypadku należy wyeliminować możliwość uszkodzenia samego dekodera, podłączając go pod inną instalację antenową.

*W przypadku dekoderów Sagemcom zerowa jakość sygnału, będzie skutkowała wskazaniem tej samej wartości poziomu sygnału.

Pamiętaj: dekoder możesz sprawdzić w Autoryzowanym Punkcie nc+. Lista punktów tu.


3. Jakość sygnału

Antena może wymagać doprecyzowania ustawień, jeżeli jakość sygnału jest niska (może to się objawiać zanikami sygnału na niektórych lub wszystkich kanałach) lub zerowa.
Z upływem czasu instalacja antenowa wymaga konserwacji i przywrócenia prawidłowego ustawienia, które pod wpływem pogody i grawitacji może ulec zmianie.

W tym celu zachęcamy do wezwania fachowca lub skorzystanie z instrukcji >>

Ważne: Na jakość sygnału wpływ mogą mieć również źle zarobione końcówki kabla antenowego, słabej jakości kabel antenowy, pogoda, przeszkody na drodze anteny (np. drzewa), przejściówki/miejsca łączenia dwóch części kabla, czy długość kabla antenowego (konieczność użycia wzmacniacza sygnału), jak również bliskość odbiornika/nadajnika internetowego.

Zaniki jakości sygnału mogą objawiać się w postaci pikseli, jak poniżej:

Dla dekoderów Sagemcom istnieje możliwość szczegółowego testu sygnału, który pozwala kompleksowo ocenić działanie instalacji antenowej.

Zobacz jak wykonać test szczegółowy dla dekodera Sagemcom >>> 


4. Końcówki kabla antenowego

Zwróć szczególną uwagę na końcówki, które mogły się obluzować i przez to dekoder nie odczytuje poprawnych wartości sygnału antenowego. Poniżej przykład prawidłowego zarobienia kabla antenowego

Poniżej przykład prawidłowego zarobienia kabla antenowego:


prawidłowe zarobienie kabla antenowego
5. Zawieszenie dekodera

Dekoder to urządzenie elektroniczne i po utracie sygnału z anteny, może wymagać restartu.

Restart możesz wykonać samodzielnie, według poniższych czynności:

  1. Wyłącz dekoder z pilota
  2. Zaczekaj ok. minuty
  3. Odłącz dekoder od zasilania
  4. Zaczekaj ok. 4 minut – w tym czasie sprawdź podłączenie kabli antenowych
  5. Podłącz do zasilania i uruchom ponownie dekoder.

6. Brak sygnału na kanałach z satelity Astra

Do odbioru kanałów 650 wzwyż konieczna jest instalacja antenowa umożliwiająca odbiór sygnału z satelity Astra 19,2E (np. typu ZEZ lub monoblock).

7. Brak nadawania kanału

Niektóre kanały po zakończeniu lub przerwie w nadawaniu, również wyświetlą powyższą planszę. Warto wcześniej upewnić się, że kanał nadal jest dostępny.



Zainteresowała Cię nasza oferta?
zostaw swój numer – oddzwonimy w 15 minut
CZY JESTEŚ JUŻ ABONENTEM NC+?
Zapoznaj się z informacją o Ochronie Danych Osobowych (RODO)

Informujemy, że administratorem Pani/Pana danych osobowych jest ITI Neovision S.A. z siedzibą w Warszawie (02-758), al. gen. W. Sikorskiego 9, adres do korespondencji: 02-100 Warszawa, skr. pocztowa 8 („Administrator”). Dane osobowe będą przetwarzane przez ITI Neovision S.A. na podstawie zgody [tj. na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a) RODO] w celu marketingu bezpośredniego produktów lub usług własnych ITI Neovision S.A., który może być realizowany za pomocą telekomunikacyjnych urządzeń końcowych takich, jak np. telefon, dekoder, tablet oraz automatycznych systemów wywołujących służących m.in. do automatycznego inicjowania połączeń telefonicznych lub wysyłania komunikatów marketingowych. Dane osobowe będą przechowywane do czasu odwołania zgody na komunikację marketingową lub zgłoszenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych.

Prawa osoby, której dotyczą dane osobowe:

1)     prawo dostępu do treści swoich danych osobowych,

2)     prawo do sprostowania danych,

3)     prawo żądania usunięcia danych,

4)     prawo żądania ograniczenia przetwarzania danych,

5)     prawo do przenoszenia danych,

6)     prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych,

7)     prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie (bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem),

8)     prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Prawa wymienione w pkt 1) – 7) powyżej można zrealizować poprzez kontakt z inspektorem ochrony danych (za pośrednictwem adresu: iodo@ncplus.pl) lub poprzez kontakt z ITI Neovision S.A. (adres podany na początku dokumentu, z dopiskiem: „Ochrona danych osobowych”). Kategorie odbiorców danych (podmiotów przetwarzających dane osobowe w imieniu ITI Neovision S.A.): np. agenci, call center.

ITI Neovision S.A., al. gen. W. Sikorskiego 9, 02-758 Warszawa, NIP 521-00-82-774, REGON: 010175861, wpisana do Rejestru Przedsiębiorców, przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy, XIII Wydział Gospodarczy KRS pod nr KRS: 0000469644, kapitał zakładowy: 441.176.000 zł, w całości wpłacony, Nr GIOŚ E0012413WBW.

Ta strona wykorzystuje pliki cookies zainstalowane przez ITI Neovision lub Podmioty Współpracujące do celów statystycznych, marketingowych oraz analitycznych, umożliwiając m.in. wyświetlanie spersonalizowanych reklam. Więcej informacji dotyczących plików cookies oraz możliwości zmiany ustawień przeglądarki znajdziesz w Polityce cookies. Dalsze korzystnie ze strony bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookies.Rozumiem