Brak sygnału - komunikat wysłany przez dekoder, co robić?

ZNAJDŹ ROZWIĄZANIE SZYBCIEJ - WYBIERZ TWÓJ DEKODER

MEDIABOX+ ADB ITI-3740SX
TURBOBOX+ ADB ITI-5720SX
WIFI PREMIUMBOX+ ADB NCP-4740SF
BOX+ HD ITI-5800S
BOX+ ITI-2849ST / 2850ST / 2851S
BOX+ SAGEMCOM DSI87/DSI83
WIFIBOX+ SAGEMCOM DSIW74
4K ULTRABOX+ USW4001NCP
ULTRABOX+ HDS 7241
ULTRABOX+ ITI 5800SX
WYBRANY DEKODER MEDIABOX+ ADB ITI-3740SX Zmień
WYBRANY DEKODER TURBOBOX+ ADB ITI-5720SX Zmień
WYBRANY DEKODER WIFI PREMIUMBOX+ ADB NCP-4740SF Zmień
WYBRANY DEKODER BOX+ HD ITI-5800S Zmień
WYBRANY DEKODER BOX+ ITI-2849ST / 2850ST / 2851S Zmień
WYBRANY DEKODER BOX+ SAGEMCOM DSI87/DSI83 Zmień
WYBRANY DEKODER WIFIBOX+ SAGEMCOM DSIW74 Zmień
WYBRANY DEKODER 4K ULTRABOX+ USW4001NCP Zmień
WYBRANY DEKODER ULTRABOX+ HDS 7241 Zmień
WYBRANY DEKODER ULTRABOX+ ITI 5800SX Zmień
ARTYKUŁ NIE DOTYCZY TWOJEGO DEKODERA

Jakie mogą być prawdopodobne powody występowania komunikatu?

  • Zmiana ustawienia anteny satelitarnej wynikająca np. z działania bardzo silnego wiatru.
  • Niekorzystne warunki pogodowe (np. chmury burzowe, bardzo obfity deszcz, a w zimie warstwa mokrego śniegu pokrywająca antenę).
  • Przerwane połączenie dekodera z konwerterem.
  • Uszkodzenie konwertera lub dekodera.
  • Jeśli komunikat występuje na kanale FTA (skrót z języka angielskiego: Free to air), może to oznaczać, że kanał zmienił częstotliwość nadawania lub przestał nadawać, na co platforma nc+ nie ma wpływu. Listę kanałów FTA sprawdzisz tutaj.

  1. Sprawdź siłę i jakość sygnału na kanale, na którym wyświetla się komunikat.

W tym celu użyj przycisku MENU na pilocie oraz wybierz USTAWIENIA -> DIAGNOSTYKA -> MIERNIK SYGNAŁU

Siła świadczy o podłączeniu dekodera z konwerterem. W przypadku zerowego poziomu siły, powodem może być odłączony lub uszkodzony kabel antenowy, ale również niesprawny konwerter lub dekoder.

Jakość to ustawienie anteny. W przypadku niskiego poziomu jakości, powodem może być nieprecyzyjnie ustawiona antena. Zalecamy by pasek prezentujący JAKOŚĆ miał kolor zielony.

POKAŻ WIĘCEJ
Brak siły i jakości

Prawdopodobna przyczyna to problem z kablem antenowym, konwerterem lub zawieszenie dekodera.

  1. Sprawdź podłączenie kabli między dekoderem, a konwerterem, szczególnie zwróć uwagę na końcówki kabla, gdyż metalowa końcówka mogła się poluzować, przez co sygnał nie dochodzi do dekodera (wystarczy docisnąć kabel lub od nowa zarobić końcówkę – sprawdź jak to zrobić na przykładzie poniższej ilustracji).

  2. Jeśli korzystasz z przejść okiennych upewnij się czy kabel nie odłączył się w tamtym miejscu.

    Przejścia okienne mogą ulec uszkodzeniom mechanicznym, dlatego możesz spróbować podłączenie dekodera krótkim kablem bezpośrednio z konwerterem.

  3. Jeśli siła i jakość sygnału ciągle wynoszą 0% może to oznaczać zawieszenie dekodera.

    Odkręć kable antenowe od dekodera i wykonaj restart dekodera z poziomu menu. W tym celu wejdź do menu za pomocą przycisku MENU oraz wybierz USTAWIENIA -> DIAGNOSTYKA -> INFORMACJE O SYSTEMIE -> użyj żółtego klawisza na pilocie do dekodera.



    Kable antenowe wkręć po pojawieniu się informacji o braku sygnału.

  4. Jeśli siła i jakość ciągle pokazują 0% sprawdź swój dekoder z innym zestawem antenowym lub do tego samego kabla antenowego podłącz inny dekoder by zweryfikować, czy problem leży po stronie dekodera czy zestawu antenowego.

  5. Swój dekoder możesz także zdiagnozować w Punkcie serwisowym nc+. Listę Punktów znajdziesz tutaj.

    W celu diagnostyki zabierz do Punktu dekoder wraz z kartą dekodującą, pilotem oraz kablem zasilającym.
Jest siła, brak lub niska jakość (kolor pomarańczowy lub czerwony)
Na wybranych lub wszystkich kanałach możesz zobaczyć komunikat o braku sygnału lub zatrzymujący się obraz:


Najprawdopodobniej jest  to spowodowane nieprecyzyjnie ustawioną anteną – konieczne jest wtedy doprecyzowanie ustawienia anteny satelitarnej. Sprawdź instrukcję tutaj.

Inne możliwe przyczyny

  • Warunki pogodowe:
    • Silny wiatr, duże zachmurzenie, opady deszczu – powodują obniżenie jakości sygnału, jednak w przypadku prawidłowo zainstalowanej anteny spadek jakości nie powinien powodować zauważalnych problemów i całkowitej utraty sygnału.
    • Opady śniegu - być może śnieg zalega na tarczy anteny lub na konwerterze – spróbuj usunąć śnieg z czaszy anteny.
  • Przeszkoda na drodze sygnału miedzy satelitą, a anteną np. drzewa.
  • Długość kabla antenowego – użyj wzmacniacza sygnału lub skróć kabel, jeśli jest taka możliwość.
  • Bliskość odbiornika/nadajnika internetowego – oddal router lub inne urządzenie od dekodera.
Zastanawiasz się jak prawidłowo zainstalować antenę? Skorzystaj z instrukcji dostępnej tutaj.
Siła i jakość na zielono

Sprawdź ustawienia anteny w menu dekodera. W tym celu użyj przycisku MENU na pilocie i wybierz USTAWIENIA -> INSTALACJA -> ANTENA -> METODA KONFIGURACJI

Jeśli dwa kable antenowe są wkręcone do dekodera wybierz METODA KONFIGURACJA 1: DWIE ANTENY i wciśnij OK na pilocie. Jeśli do dekodera podłączony jest jeden kabel antenowy wybierz METODA KONFIGURACJA 2: JEDNA ANTENA i wciśnij OK na pilocie.



Wybierz odpowiednią konfigurację DiSEqC: 

  • BEZ DiSEqC wybierz, gdy posiadasz standardowy konwerter bez możliwości odbioru kanałów z satelity ASTRA. Klawiszem nawigacyjnym (w dół) wybierz DALEJ oraz potwierdź to przyciskiem OK na pilocie.

  • DiSEqC wybierz, gdy posiadasz odpowiedni konwerter pozwalający na odbiór kanałów zarówno z satelity HOT BIRD jak i ASTRA (monoblock lub instalacja ZEZ). HOT BIRD domyślnie ustawiony jest jako LNB1, a ASTRA jako BRAK. Do satelity HOT BIRD i ASTRA przyporządkuj LNB od 1 do 4 (zgodnie z instrukcją konwertera), najczęściej HOT BIRD to LNB1, a ASTRA LNB2 (wybierz je klawiszem nawigacyjnym w dół oraz następnie klawiszami w prawo).

    Po przyporządkowaniu LNB, klawiszem nawigacyjnym (w dół) wybierz DALEJ oraz potwierdź to przyciskiem OK na pilocie.



Jeśli wybrałeś konfigurację na 2 anteny to zobaczysz identyczną plansze dotyczącą ANTENY 2. Postępuj identycznie jak w przypadku Anteny 1.



Dekoder wykona test konfiguracji.



Zapisz zmiany.



Poczekaj na pobranie listy kanałów.


2. Odkręć kable antenowe od dekodera i wykonaj reset dekodera. W tym celu wejdź do menu za pomocą przycisku MENU oraz wybierz USTAWIENIA -> DIAGNOSTYKA -> INFORMACJE O SYSTEMIE -> użyj żółtego klawisza na pilocie do dekodera.

Kable antenowe podłącz gdy pokaże się komunikat o braku sygnału.

3. Sprawdź swój dekoder z innym zestawem antenowym lub do tego samego kabla antenowego podłącz inny dekoder by zweryfikować, czy problem leży po stronie dekodera czy zestawu antenowego.

Swój dekoder możesz także zdiagnozować w Punkcie serwisowym nc+. Listę Punktów znajdziesz tutaj.

W celu diagnostyki zabierz do Punktu dekoder wraz z kartą dekodującą, pilotem oraz kablem zasilającym.

NIE ZNALAZŁEŚ ODPOWIEDZI NA TWOJE PYTANIE?

last-resort-icon

NAPISZ E-MAIL

Zaloguj się do Moje NC+ i skorzystaj z formularza kontaktowego

last-resort-icon

ROZPOCZNIJ CZAT

Zaloguj się do Moje NC+ i rozpocznij czat

last-resort-icon

ZNAJDZ NAJBLIŻSZY SALON

last-resort-icon

ZADZWOŃ

801 044 944

22 310 47 47

Opłata według stawek operatora.

Jakie mogą być prawdopodobne powody występowania komunikatu?

  • Zmiana ustawienia anteny satelitarnej wynikająca np. z działania bardzo silnego wiatru.
  • Niekorzystne warunki pogodowe (np. chmury burzowe, bardzo obfity deszcz, a w zimie warstwa mokrego śniegu pokrywająca antenę).
  • Przerwane połączenie dekodera z konwerterem.
  • Uszkodzenie konwertera lub dekodera.
  • Jeśli komunikat występuje na kanale FTA (skrót z języka angielskiego: Free to air), może to oznaczać, że kanał zmienił częstotliwość nadawania lub przestał nadawać, na co platforma nc+ nie ma wpływu. Listę kanałów FTA sprawdzisz tutaj.
  1. Sprawdź poziom i jakość sygnału na kanale, na którym wyświetla się komunikat.

    W tym celu użyj przycisku MENU na pilocie oraz wybierz USTAWIENIA -> DIAGNOSTYKA -> MIERNIK SYGNAŁU

    W opisywanym dekoderze w przypadku, gdy jakość spada na 0, poziom również wskazuje 0.

    W przypadku zerowego poziomu, powodem może być również odłączony, uszkodzony kabel antenowy lub niesprawny konwerter.

    Jakość to ustawienie anteny. W przypadku niskiego poziomu jakości, powodem może być nieprecyzyjnie ustawiona antena. Zalecamy by pasek prezentujący JAKOŚĆ miał kolor zielony.

POKAŻ WIĘCEJ
Brak poziomu i jakości

Prawdopodobna przyczyna to problem z kablem antenowym, konwerterem lub zawieszenie dekodera.

  1. Sprawdź podłączenie kabli między dekoderem, a konwerterem, szczególnie zwróć uwagę na końcówki kabla, gdyż metalowa końcówka mogła się poluzować, przez co sygnał nie dochodzi do dekodera (wystarczy docisnąć kabel lub od nowa zarobić końcówkę – sprawdź jak to zrobić na przykładzie poniższej ilustracji).

  2. Jeśli korzystasz z przejść okiennych upewnij się czy kabel nie odłączył się w tamtym miejscu.

    Przejścia okienne mogą ulec uszkodzeniom mechanicznym, dlatego możesz spróbować podłączenie dekodera krótkim kablem bezpośrednio z konwerterem.

  3. Jeśli poziom i jakość sygnału ciągle wynoszą 0% może to oznaczać zawieszenie dekodera.

    Odkręć kabel antenowy od dekodera i wykonaj reset poprzez odłączenie zasilania od dekodera. Odczekaj około 10 sekund i ponownie podłącz kabel zasilający dekoder.

    Kabel antenowy wkręć po pojawieniu się informacji o braku sygnału.

  4. Jeśli poziom i jakość ciągle pokazują 0% sprawdź swój dekoder z innym zestawem antenowym lub do tego samego kabla antenowego podłącz inny dekoder by zweryfikować, czy problem leży po stronie dekodera czy zestawu antenowego.

  5. Swój dekoder możesz także zdiagnozować w Punkcie serwisowym nc+. Listę Punktów znajdziesz tutaj.

    W celu diagnostyki zabierz do Punktu dekoder wraz z kartą dekodującą, pilotem oraz kablem zasilającym.

Jest poziom, brak lub niska jakość (kolor pomarańczowy lub czerwony)

Na wybranych lub wszystkich kanałach możesz zobaczyć komunikat o braku sygnału lub zatrzymujący się obraz:



Najprawdopodobniej jest  to spowodowane nieprecyzyjnie ustawioną anteną – konieczne jest wtedy doprecyzowanie ustawienia anteny satelitarnej. Sprawdź instrukcję tutaj.

Inne możliwe przyczyny

  • Warunki pogodowe:
    • Silny wiatr, duże zachmurzenie, opady deszczu – powodują obniżenie jakości sygnału, jednak w przypadku prawidłowo zainstalowanej anteny spadek jakości nie powinny powodować zauważalnych problemów i całkowitej utraty sygnału.
    • Opady śniegu - być może śnieg zalega na tarczy anteny lub na konwerterze – spróbuj usunąć śnieg z czaszy anteny.
  • Przeszkoda na drodze sygnału miedzy satelitą, a anteną np. drzewa.
  • Długość kabla antenowego – użyj wzmacniacza sygnału lub skróć kabel, jeśli jest taka możliwość.
  • Bliskość odbiornika/nadajnika internetowego – oddal router lub inne urządzenie od dekodera.
Zastanawiasz się jak prawidłowo zainstalować antenę? Skorzystaj z instrukcji dostępnej tutaj.
Poziom i jakość na zielono
Na wybranych lub wszystkich kanałach możesz zobaczyć komunikat o braku sygnału lub zatrzymujący się obraz:



Najprawdopodobniej jest  to spowodowane nieprecyzyjnie ustawioną anteną – konieczne jest wtedy doprecyzowanie ustawienia anteny satelitarnej. Sprawdź instrukcję tutaj.

Inne możliwe przyczyny

  • Warunki pogodowe:
    • Silny wiatr, duże zachmurzenie, opady deszczu – powodują obniżenie jakości sygnału, jednak w przypadku prawidłowo zainstalowanej anteny spadek jakości nie powinny powodować zauważalnych problemów i całkowitej utraty sygnału.
    • Opady śniegu - być może śnieg zalega na tarczy anteny lub na konwerterze – spróbuj usunąć śnieg z czaszy anteny.
  • Przeszkoda na drodze sygnału miedzy satelitą, a anteną np. drzewa.
  • Długość kabla antenowego – użyj wzmacniacza sygnału lub skróć kabel, jeśli jest taka możliwość.
  • Bliskość odbiornika/nadajnika internetowego – oddal router lub inne urządzenie od dekodera.
Zastanawiasz się jak prawidłowo zainstalować antenę? Skorzystaj z instrukcji dostępnej tutaj.

NIE ZNALAZŁEŚ ODPOWIEDZI NA TWOJE PYTANIE?

last-resort-icon

NAPISZ E-MAIL

Zaloguj się do Moje NC+ i skorzystaj z formularza kontaktowego

last-resort-icon

ROZPOCZNIJ CZAT

Zaloguj się do Moje NC+ i rozpocznij czat

last-resort-icon

ZNAJDZ NAJBLIŻSZY SALON

last-resort-icon

ZADZWOŃ

801 044 944

22 310 47 47

Opłata według stawek operatora.

Jakie mogą być prawdopodobne powody występowania komunikatu?

  • Zmiana ustawienia anteny satelitarnej wynikająca np. z działania bardzo silnego wiatru.
  • Niekorzystne warunki pogodowe (np. chmury burzowe, bardzo obfity deszcz, a w zimie warstwa mokrego śniegu pokrywająca antenę).
  • Przerwane połączenie dekodera z konwerterem.
  • Uszkodzenie konwertera lub dekodera.
  • Jeśli komunikat występuje na kanale FTA (skrót z języka angielskiego: Free to air), może to oznaczać, że kanał zmienił częstotliwość nadawania lub przestał nadawać, na co platforma nc+ nie ma wpływu. Listę kanałów FTA sprawdzisz tutaj.

Sprawdź siłę i jakość sygnału na kanale, na którym wyświetla się komunikat.

W tym celu użyj przycisku SETUP na pilocie oraz wybierz DIAGNOSTYKA -> MIERNIK SYGNAŁU

Siła świadczy o podłączeniu dekodera z konwerterem. W przypadku zerowego poziomu siły, powodem może być odłączony lub uszkodzony kabel antenowy, ale również niesprawny konwerter lub dekoder.

Jakość to ustawienie anteny. W przypadku niskiego poziomu jakości, powodem może być nieprecyzyjnie ustawiona antena. Zalecamy by pasek prezentujący JAKOŚĆ miał kolor zielony.

POKAŻ WIĘCEJ
Brak siły i jakości

Prawdopodobna przyczyna to problem z kablem antenowym, konwerterem lub zawieszenie dekodera.

  1. Sprawdź podłączenie kabli między dekoderem, a konwerterem, szczególnie zwróć uwagę na końcówki kabla, gdyż metalowa końcówka mogła się poluzować, przez co sygnał nie dochodzi do dekodera (wystarczy docisnąć kabel lub od nowa zarobić końcówkę – sprawdź jak to zrobić na przykładzie poniższej ilustracji).

  2. Jeśli korzystasz z przejść okiennych upewnij się czy kabel nie odłączył się w tamtym miejscu.

    Przejścia okienne mogą ulec uszkodzeniom mechanicznym, dlatego możesz spróbować podłączenie dekodera krótkim kablem bezpośrednio z konwerterem.

  3. Jeśli siła i jakość sygnału ciągle wynoszą 0% może to oznaczać zawieszenie dekodera. UWAGA! W przypadku gdy dekoderem nie wykryje siły i jakości wyświetli się tylko ekran aktywacyjny i nie będzie możliwości przejścia dalej i korzystania z nc+ GO TV, nagrań itp.

    Jeśli chcesz wykonać reset odkręć kable antenowe od dekodera i wykonaj restart dekodera z poziomu menu. W tym celu wejdź do menu za pomocą przycisku SETUP oraz DIAGNOSTYKA -> INFORMACJE O SYSTEMIE -> użyj żółtego klawisza na pilocie do dekodera.


    Kable antenowe wkręć po pojawieniu się informacji o braku sygnału.

  4. Jeśli siła i jakość ciągle pokazują 0% sprawdź swój dekoder z innym zestawem antenowym lub do tego samego kabla antenowego podłącz inny dekoder by zweryfikować, czy problem leży po stronie dekodera czy zestawu antenowego.

  5. Swój dekoder możesz także zdiagnozować w Punkcie serwisowym nc+. Listę Punktów znajdziesz tutaj.

    W celu diagnostyki zabierz do Punktu dekoder wraz z kartą dekodującą, pilotem oraz kablem zasilającym.
Jest siła, brak lub niska jakość (kolor pomarańczowy lub czerwony)
Na wybranych lub wszystkich kanałach możesz zobaczyć komunikat o braku sygnału, zatrzymujący się obraz:


Najprawdopodobniej jest  to spowodowane nieprecyzyjnie ustawioną anteną – konieczne jest wtedy doprecyzowanie ustawienia anteny satelitarnej. Sprawdź instrukcję tutaj.

Inne możliwe przyczyny:

  • Warunki pogodowe:
    • Silny wiatr, duże zachmurzenie, opady deszczu – powodują obniżenie jakości sygnału, jednak w przypadku prawidłowo zainstalowanej anteny spadek jakości nie powinny powodować zauważalnych problemów i całkowitej utraty sygnału.
    • Opady śniegu - być może śnieg zalega na tarczy anteny lub na konwerterze – spróbuj usunąć śnieg z czaszy anteny.
  • Przeszkoda na drodze sygnału miedzy satelitą, a anteną np. drzewa.
  • Długość kabla antenowego – użyj wzmacniacza sygnału lub skróć kabel, jeśli jest taka możliwość.
  • Bliskość odbiornika/nadajnika internetowego – oddal router lub inne urządzenie od dekodera.
Zastanawiasz się jak prawidłowo zainstalować antenę? Skorzystaj z instrukcji dostępnej tutaj.
Siła i jakość na zielono

Sprawdź ustawienia anteny w menu dekodera. W tym celu użyj przycisku SETUP na pilocie i wybierz INSTALACJA -> ANTENA -> METODA KONFIGURACJI

  1. Jeśli dwa kable antenowe są wkręcone do dekodera wybierz METODA KONFIGURACJA 1: DWIE ANTENY i wciśnij OK na pilocie. Jeśli do dekodera podłączony jest jeden kabel antenowy wybierz METODA KONFIGURACJA 2: JEDNA ANTENA i wciśnij OK na pilocie.


    Wybierz odpowiednią konfigurację DiSEqC:

    • BEZ DiSEqC wybierz, gdy posiadasz standardowy konwerter bez możliwości odbioru kanałów z satelity ASTRA. Klawiszem nawigacyjnym (w dół) wybierz DALEJ oraz potwierdź to przyciskiem OK na pilocie.

    • DiSEqC wybierz, gdy posiadasz odpowiedni konwerter pozwalający na odbiór kanałów zarówno z satelity HOT BIRD jak i ASTRA (monoblock lub instalacja ZEZ). HOT BIRD domyślnie ustawiony jest jako LNB1, a ASTRA jako BRAK. Do satelity HOT BIRD i ASTRA przyporządkuj LNB od 1 do 4 (zgodnie z instrukcją konwertera), najczęściej HOT BIRD to LNB1, a ASTRA LNB2 (wybierz je klawiszem nawigacyjnym w dół oraz następnie klawiszami w prawo).

      Po przyporządkowaniu LNB, klawiszem nawigacyjnym (w dół) wybierz DALEJ oraz potwierdź to przyciskiem OK na pilocie.

  2. Jeśli wybrałeś konfigurację na 2 anteny to zobaczysz identyczną plansze dotyczącą ANTENY 2. Postępuj identycznie jak w przypadku Anteny 1.


    Następnie dekoder wykona test konfiguracji.


    Zapisz zmiany.


    Poczekaj na pobranie listy kanałów.

  3. Odkręć kable antenowe od dekodera i wykonaj restart dekodera z poziomu menu. W tym celu wejdź do menu za pomocą przycisku SETUP oraz DIAGNOSTYKA -> INFORMACJE O SYSTEMIE -> użyj żółtego klawisza na pilocie do dekodera.


    Kabel antenowy wkręć po pojawieniu się komunikatu o braku sygnału.

  4. Sprawdź swój dekoder z innym zestawem antenowym lub do tego samego kabla antenowego podłącz inny dekoder by zweryfikować, czy problem leży po stronie dekodera czy zestawu antenowego.

    Swój dekoder możesz także zdiagnozować w Punkcie serwisowym nc+. Listę Punktów znajdziesz tutaj.

    W celu diagnostyki zabierz do Punktu dekoder wraz z kartą dekodującą, pilotem oraz kablem zasilającym.



NIE ZNALAZŁEŚ ODPOWIEDZI NA TWOJE PYTANIE?

last-resort-icon

NAPISZ E-MAIL

Zaloguj się do Moje NC+ i skorzystaj z formularza kontaktowego

last-resort-icon

ROZPOCZNIJ CZAT

Zaloguj się do Moje NC+ i rozpocznij czat

last-resort-icon

ZNAJDZ NAJBLIŻSZY SALON

last-resort-icon

ZADZWOŃ

801 044 944

22 310 47 47

Opłata według stawek operatora.

Jakie mogą być prawdopodobne powody występowania komunikatu?

  • Zmiana ustawienia anteny satelitarnej wynikająca np. z działania bardzo silnego wiatru.
  • Niekorzystne warunki pogodowe (np. chmury burzowe, bardzo obfity deszcz, a w zimie warstwa mokrego śniegu pokrywająca antenę).
  • Przerwane połączenie dekodera z konwerterem.
  • Uszkodzenie konwertera lub dekodera.
Jeśli komunikat występuje na kanale FTA (skrót z języka angielskiego: Free to air), może to oznaczać, że kanał zmienił częstotliwość nadawania lub przestał nadawać, na co platforma nc+ nie ma wpływu. Listę kanałów FTA sprawdzisz tutaj.

  1. Sprawdź siłę i jakość sygnału na kanale, na którym wyświetla się komunikat.

    W tym celu użyj przycisku SETUP na pilocie oraz wybierz DIAGNOSTYKA -> MIERNIK SYGNAŁU

    Siła świadczy o podłączeniu dekodera z konwerterem. W przypadku zerowego poziomu siły, powodem może być odłączony lub uszkodzony kabel antenowy, ale również niesprawny konwerter lub dekoder.

    Jakość to ustawienie anteny. W przypadku niskiego poziomu jakości, powodem może być nieprecyzyjnie ustawiona antena. Zalecamy by pasek prezentujący JAKOŚĆ miał kolor zielony.


POKAŻ WIĘCEJ
Brak siły i jakości

Prawdopodobna przyczyna to problem z kablem antenowym, konwerterem lub zawieszenie dekodera.

  1. Sprawdź podłączenie kabla między dekoderem, a konwerterem, szczególnie zwróć uwagę na końcówki kabla, gdyż metalowa końcówka mogła się poluzować, przez co sygnał nie dochodzi do dekodera (wystarczy docisnąć kabel lub od nowa zarobić końcówkę – sprawdź jak to zrobić na przykładzie poniższej ilustracji).

  2. Jeśli korzystasz z przejść okiennych upewnij się czy kabel nie odłączył się w tamtym miejscu.

    Przejścia okienne mogą ulec uszkodzeniom mechanicznym, dlatego możesz spróbować podłączenie dekodera krótkim kablem bezpośrednio z konwerterem.

  3. Jeśli siła i jakość sygnału ciągle wynoszą 0% może to oznaczać zawieszenie dekodera.

    UWAGA! W przypadku gdy dekoderem nie wykryje siły i jakości wyświetli się tylko ekran aktywacyjny i nie będzie możliwości przejścia dalej i korzystania z nc+ GO TV, nagrań itp.

    Jeśli chcesz wykonać reset odkręć  kabel antenowy od dekodera i wykonaj reset poprzez odłączenie zasilania od dekodera. Odczekaj około 10 sekund i ponownie podłącz kabel zasilający dekoder.

    Kabel antenowy wkręć po pojawieniu się informacji o braku sygnału.

  4. Jeśli siła i jakość ciągle pokazują 0% sprawdź swój dekoder z innym zestawem antenowym lub do tego samego kabla antenowego podłącz inny dekoder by zweryfikować, czy problem leży po stronie dekodera czy zestawu antenowego.

  5. Swój dekoder możesz także zdiagnozować w Punkcie serwisowym nc+. Listę Punktów znajdziesz tutaj.

    W celu diagnostyki zabierz do Punktu dekoder wraz z kartą dekodującą, pilotem oraz kablem zasilającym.
Jest siła, brak lub niska jakość (kolor pomarańczowy lub czerwony)
Na wybranych lub wszystkich kanałach możesz zobaczyć komunikat o braku sygnału, zatrzymujący się obraz:


Najprawdopodobniej jest  to spowodowane nieprecyzyjnie ustawioną anteną – konieczne jest wtedy doprecyzowanie ustawienia anteny satelitarnej. Sprawdź instrukcję tutaj.

Inne możliwe przyczyny

  • Warunki pogodowe:
    • Silny wiatr, duże zachmurzenie, opady deszczu – powodują obniżenie jakości sygnału, jednak w przypadku prawidłowo zainstalowanej anteny spadek jakości nie powinny powodować zauważalnych problemów i całkowitej utraty sygnału.
    • Opady śniegu - być może śnieg zalega na tarczy anteny lub na konwerterze – spróbuj usunąć śnieg z czaszy anteny.
  • Przeszkoda na drodze sygnału miedzy satelitą, a anteną np. drzewa.
  • Długość kabla antenowego – użyj wzmacniacza sygnału lub skróć kabel, jeśli jest taka możliwość.
  • Bliskość odbiornika/nadajnika internetowego – oddal router lub inne urządzenie od dekodera.
Zastanawiasz się jak prawidłowo zainstalować antenę? Skorzystaj z instrukcji dostępnej tutaj.
Siła i jakość na zielono
  1. Sprawdź ustawienia anteny w menu dekodera. W tym celu użyj przycisku SETUP na pilocie i wybierz INSTALACJA -> ANTENA

    Wybierz odpowiednią konfigurację DiSEqC:

    - BEZ DiSEqC
    wybierz, gdy posiadasz standardowy konwerter bez możliwości odbioru kanałów z satelity ASTRA. Klawiszem nawigacyjnym (w dół) wybierz DALEJ oraz potwierdź to przyciskiem OK na pilocie.


    - DiSEqC wybierz, gdy posiadasz odpowiedni konwerter pozwalający na odbiór kanałów zarówno z satelity HOT BIRD jak i ASTRA (monoblock lub instalacja ZEZ). HOT BIRD domyślnie ustawiony jest jako LNB1, a ASTRA jako BRAK. Do satelity HOT BIRD i ASTRA przyporządkuj LNB od 1 do 4 (zgodnie z instrukcją konwertera), najczęściej HOT BIRD to LNB1, a ASTRA LNB2 (wybierz je klawiszem nawigacyjnym w dół oraz następnie klawiszami w prawo).

    Po przyporządkowaniu LNB, klawiszem nawigacyjnym (w dół) wybierz DALEJ oraz potwierdź to przyciskiem OK na pilocie.




    Dekoder wykona test konfiguracji.


    Zapisz zmiany.


    Poczekaj na pobranie listy kanałów.


  2. Odkręć kabel antenowy od dekodera i wykonaj reset poprzez odłączenie zasilania od dekodera. Odczekaj około 10 sekund i ponownie podłącz kabel zasilający dekoder.

    Kabel antenowy wkręć po pojawieniu się informacji o braku sygnału.

  3. Sprawdź swój dekoder z innym zestawem antenowym lub do tego samego kabla antenowego podłącz inny dekoder by zweryfikować, czy problem leży po stronie dekodera czy zestawu antenowego.

    Swój dekoder możesz także zdiagnozować w Punkcie serwisowym nc+. Listę Punktów znajdziesz tutaj.

    W celu diagnostyki zabierz do Punktu dekoder wraz z kartą dekodującą, pilotem oraz kablem zasilającym.

NIE ZNALAZŁEŚ ODPOWIEDZI NA TWOJE PYTANIE?

last-resort-icon

NAPISZ E-MAIL

Zaloguj się do Moje NC+ i skorzystaj z formularza kontaktowego

last-resort-icon

ROZPOCZNIJ CZAT

Zaloguj się do Moje NC+ i rozpocznij czat

last-resort-icon

ZNAJDZ NAJBLIŻSZY SALON

last-resort-icon

ZADZWOŃ

801 044 944

22 310 47 47

Opłata według stawek operatora.

Jakie mogą być prawdopodobne powody występowania komunikatu?

  • Zmiana ustawienia anteny satelitarnej wynikająca np. z działania bardzo silnego wiatru.
  • Niekorzystne warunki pogodowe (np. chmury burzowe, bardzo obfity deszcz, a w zimie warstwa mokrego śniegu pokrywająca antenę).
  • Przerwane połączenie dekodera z konwerterem.
  • Uszkodzenie konwertera lub dekodera.
Jeśli komunikat występuje na kanale FTA (skrót z języka angielskiego: Free to air), może to oznaczać, że kanał zmienił częstotliwość nadawania lub przestał nadawać, na co platforma nc+ nie ma wpływu. Listę kanałów FTA sprawdzisz tutaj.


Sprawdź siłę i jakość sygnału na kanale, na którym wyświetla się komunikat.

W tym celu użyj przycisku SETUP na pilocie oraz wybierz DIAGNOSTYKA -> MIERNIK SYGNAŁU

Siła świadczy o podłączeniu dekodera z konwerterem. W przypadku zerowego poziomu siły, powodem może być odłączony lub uszkodzony kabel antenowy, ale również niesprawny konwerter lub dekoder.

Jakość to ustawienie anteny. W przypadku niskiego poziomu jakości, powodem może być nieprecyzyjnie ustawiona antena. Zalecamy by JAKOŚĆ wynosiła ponad 50%.

POKAŻ WIĘCEJ
Brak siły i jakości

Prawdopodobna przyczyna to problem z kablem antenowym, konwerterem lub zawieszenie dekodera.

  1. Sprawdź podłączenie kabli między dekoderem, a konwerterem, szczególnie zwróć uwagę na końcówki kabla, gdyż metalowa końcówka mogła się poluzować, przez co sygnał nie dochodzi do dekodera (wystarczy docisnąć kabel lub od nowa zarobić końcówkę – sprawdź jak to zrobić na przykładzie poniższej ilustracji).

  2. Jeśli korzystasz z przejść okiennych upewnij się czy kabel nie odłączył się w tamtym miejscu.

    Przejścia okienne mogą ulec uszkodzeniom mechanicznym, dlatego możesz spróbować podłączenie dekodera krótkim kablem bezpośrednio z konwerterem.

  3. Jeśli siła i jakość sygnału ciągle wynoszą 0% może to oznaczać zawieszenie dekodera.

    UWAGA! W przypadku gdy dekoderem nie wykryje siły i jakości wyświetli się tylko ekran aktywacyjny i nie będzie możliwości przejścia dalej.

    Jeśli chcesz wykonać reset odkręć kabel antenowy od dekodera i wykonaj reset poprzez odłączenie zasilania od dekodera. Odczekaj około 10 sekund i ponownie podłącz kabel zasilający dekoder.

    Kabel antenowy wkręć po pojawieniu się informacji o braku sygnału.

  4. Jeśli siła i jakość ciągle pokazują 0% sprawdź swój dekoder z innym zestawem antenowym lub do tego samego kabla antenowego podłącz inny dekoder by zweryfikować, czy problem leży po stronie dekodera czy zestawu antenowego.

  5. Dekoder możesz także zdiagnozować w Punkcie serwisowym nc+. Listę Punktów znajdziesz tutaj.

    W celu diagnostyki zabierz do Punktu dekoder wraz z kartą dekodującą, pilotem oraz kablem zasilającym.
Jest siła, brak lub niska jakość
Na wybranych lub wszystkich kanałach możesz zobaczyć komunikat o braku sygnału, zatrzymujący się obraz:

Najprawdopodobniej jest  to spowodowane nieprecyzyjnie ustawioną anteną – konieczne jest wtedy doprecyzowanie ustawienia anteny satelitarnej. Sprawdź instrukcję tutaj.

Inne możliwe przyczyny:

  • Warunki pogodowe:
    • Silny wiatr, duże zachmurzenie, opady deszczu – powodują obniżenie jakości sygnału, jednak w przypadku prawidłowo zainstalowanej anteny spadek jakości nie powinny powodować zauważalnych problemów i całkowitej utraty sygnału.
    • Opady śniegu - być może śnieg zalega na tarczy anteny lub na konwerterze – spróbuj usunąć śnieg z czaszy anteny.
  • Przeszkoda na drodze sygnału miedzy satelitą, a anteną np. drzewa.
  • Długość kabla antenowego – użyj wzmacniacza sygnału lub skróć kabel, jeśli jest taka możliwość.
  • Bliskość odbiornika/nadajnika internetowego – oddal router lub inne urządzenie od dekodera.
Zastanawiasz się jak prawidłowo zainstalować antenę? Skorzystaj z instrukcji dostępnej tutaj.
Siła i jakość powyżej 50%
1. Sprawdź ustawienia anteny w menu dekodera. W tym celu użyj przycisku SETUP na pilocie i wybierz USTAWIENIA -> ANTENA

Wybierz odpowiednią konfigurację DiSEqC:

  • BEZ DiSEqC wybierz, gdy posiadasz standardowy konwerter bez możliwości odbioru kanałów z satelity ASTRA. Potwierdź to przyciskiem OK na pilocie.

  • DiSEqC wybierz, gdy posiadasz odpowiedni konwerter pozwalający na odbiór kanałów zarówno z satelity HOT BIRD jak i ASTRA (monoblock lub instalacja ZEZ).
    HOT BIRD domyślnie ustawiony jest jako LNB1, a ASTRA jako BRAK. Do satelity HOT BIRD i ASTRA przyporządkuj LNB od 1 do 4 (zgodnie z instrukcją konwertera), najczęściej HOT BIRD to LNB1, a ASTRA LNB2 (wybierz je klawiszem nawigacyjnym w dół oraz następnie klawiszami w prawo).

    Po przyporządkowaniu LNB, wciśnij OK by przejść dalej

Jeśli do dekodera podłączone masz dwa kable antenowe wybierz identyczne ustawienia jak w ANTENA 1 i potwierdź to przyciskiem OK.


Jeśli nie podłączyłeś drugiego kabla antenowego wciśnij żółty klawisz na pilocie by wyłączyć ustawienia ANTENY 2. Wyświetli się wtedy komunikat jak poniżej, który potwierdź przyciskiem OK.




Następnie dekoder wykona test konfiguracji.



Zapisz zmiany i poczekaj na pobranie listy kanałów.



2. Odkręć kabel antenowy od dekodera i wykonaj reset poprzez odłączenie zasilania od dekodera. Odczekaj około 10 sekund i ponownie podłącz kabel zasilający dekoder.


Kabel antenowy wkręć po pojawieniu się informacji o braku sygnału.

3. Sprawdź
swój dekoder z innym zestawem antenowym lub do tego samego kabla antenowego podłącz inny dekoder by zweryfikować, czy problem leży po stronie dekodera czy zestawu antenowego.

Swój dekoder możesz także zdiagnozować w Punkcie serwisowym nc+. Listę Punktów znajdziesz tutaj.

W celu diagnostyki zabierz do Punktu dekoder wraz z kartą dekodującą, pilotem oraz kablem zasilającym.

NIE ZNALAZŁEŚ ODPOWIEDZI NA TWOJE PYTANIE?

last-resort-icon

NAPISZ E-MAIL

Zaloguj się do Moje NC+ i skorzystaj z formularza kontaktowego

last-resort-icon

ROZPOCZNIJ CZAT

Zaloguj się do Moje NC+ i rozpocznij czat

last-resort-icon

ZNAJDZ NAJBLIŻSZY SALON

last-resort-icon

ZADZWOŃ

801 044 944

22 310 47 47

Opłata według stawek operatora.

lub

Jakie mogą być prawdopodobne powody występowania komunikatu?

  • Zmiana ustawienia anteny satelitarnej wynikająca np. z działania bardzo silnego wiatru.
  • Niekorzystne warunki pogodowe (np. chmury burzowe, bardzo obfity deszcz, a w zimie warstwa mokrego śniegu pokrywająca antenę).
  • Przerwane połączenie dekodera z konwerterem.
  • Uszkodzenie konwertera lub dekodera.
  • Jeśli komunikat występuje na kanale FTA (skrót z języka angielskiego: Free to air), może to oznaczać, że kanał zmienił częstotliwość nadawania lub przestał nadawać, na co platforma nc+ nie ma wpływu. Listę kanałów FTA sprawdzisz tutaj.

  1. Sprawdź siłę i jakość sygnału na kanale, na którym wyświetla się komunikat.

    W tym celu użyj przycisku SETUP na pilocie oraz wybierz DIAGNOSTYKA -> MIERNIK SYGNAŁU

    Siła świadczy o podłączeniu dekodera z konwerterem. W przypadku zerowego poziomu siły, powodem może być odłączony lub uszkodzony kabel antenowy, ale również niesprawny konwerter lub dekoder.

    Jakość to ustawienie anteny. W przypadku niskiego poziomu jakości, powodem może być nieprecyzyjnie ustawiona antena. Zalecamy by JAKOŚĆ wynosiła ponad 50%.


POKAŻ WIĘCEJ
Brak siły i jakości
Prawdopodobna przyczyna to problem z kablem antenowym, konwerterem lub zawieszenie dekodera.
  1. Sprawdź podłączenie kabla między dekoderem, a konwerterem, szczególnie zwróć uwagę na końcówki kabla, gdyż metalowa końcówka mogła się poluzować, przez co sygnał nie dochodzi do dekodera (wystarczy docisnąć kabel lub od nowa zarobić końcówkę – sprawdź jak to zrobić na przykładzie poniższej ilustracji).

  2. Jeśli korzystasz z przejść okiennych upewnij się czy kabel nie odłączył się w tamtym miejscu.

    Przejścia okienne mogą ulec uszkodzeniom mechanicznym, dlatego możesz spróbować podłączenie dekodera krótkim kablem bezpośrednio z konwerterem.

  3. Jeśli siła i jakość sygnału ciągle wynoszą 0% może to oznaczać zawieszenie dekodera.

    UWAGA! W przypadku gdy dekoderem nie wykryje siły i jakości wyświetli się tylko ekran aktywacyjny i nie będzie możliwości przejścia dalej i korzystania z nc+ GO TV, nagrań itp.

    Jeśli chcesz wykonać reset odkręć kabel antenowy od dekodera i wykonaj reset poprzez odłączenie zasilania od dekodera. Odczekaj około 10 sekund i ponownie podłącz kabel zasilający dekoder.

    Kabel antenowy wkręć po pojawieniu się informacji o braku sygnału.

  4. Jeśli siła i jakość ciągle pokazują 0% sprawdź swój dekoder z innym zestawem antenowym lub do tego samego kabla antenowego podłącz inny dekoder by zweryfikować, czy problem leży po stronie dekodera czy zestawu antenowego.

  5. Dekoder możesz także zdiagnozować w Punkcie serwisowym nc+. Listę Punktów znajdziesz tutaj.

    W celu diagnostyki zabierz do Punktu dekoder wraz z kartą dekodującą, pilotem oraz kablem zasilającym.
Jest siła, brak lub niska jakość
Na wybranych lub wszystkich kanałach możesz zobaczyć komunikat o braku sygnału, zatrzymujący się obraz:

Najprawdopodobniej jest  to spowodowane nieprecyzyjnie ustawioną anteną – konieczne jest wtedy doprecyzowanie ustawienia anteny satelitarnej. Sprawdź instrukcję tutaj.

Inne możliwe przyczyny:

  • Warunki pogodowe:
    • Silny wiatr, duże zachmurzenie, opady deszczu – powodują obniżenie jakości sygnału, jednak w przypadku prawidłowo zainstalowanej anteny spadek jakości nie powinny powodować zauważalnych problemów i całkowitej utraty sygnału.
    • Opady śniegu - być może śnieg zalega na tarczy anteny lub na konwerterze – spróbuj usunąć śnieg z czaszy anteny.
  • Przeszkoda na drodze sygnału miedzy satelitą, a anteną np. drzewa.
  • Długość kabla antenowego – użyj wzmacniacza sygnału lub skróć kabel, jeśli jest taka możliwość.
  • Bliskość odbiornika/nadajnika internetowego – oddal router lub inne urządzenie od dekodera.

Zastanawiasz się jak prawidłowo zainstalować antenę? Skorzystaj z instrukcji dostępnej tutaj.

Siła i jakość powyżej 50%
1. Sprawdź ustawienia anteny w menu dekodera. W tym celu użyj przycisku SETUP na pilocie i wybierz USTAWIENIA -> ANTENA

Wybierz odpowiednią konfigurację DiSEqC:

  • BEZ DiSEqC wybierz, gdy posiadasz standardowy konwerter bez możliwości odbioru kanałów z satelity ASTRA. Potwierdź to przyciskiem OK na pilocie.

  • DiSEqC wybierz, gdy posiadasz odpowiedni konwerter pozwalający na odbiór kanałów zarówno z satelity HOT BIRD jak i ASTRA (monoblock lub instalacja ZEZ). HOT BIRD domyślnie ustawiony jest jako LNB1, a ASTRA jako BRAK. Do satelity HOT BIRD i ASTRA przyporządkuj LNB od 1 do 4 (zgodnie z instrukcją konwertera), najczęściej HOT BIRD to LNB1, a ASTRA LNB2 (wybierz je klawiszem nawigacyjnym w dół oraz następnie klawiszami w prawo).

    Po przyporządkowaniu LNB, wciśnij OK by przejść dalej.


Następnie dekoder wykona test konfiguracji. Zapisz zmiany i poczekaj na pobranie listy kanałów.

2. Odkręć kabel antenowy od dekodera i wykonaj reset poprzez odłączenie zasilania od dekodera. Odczekaj około 10 sekund i ponownie podłącz kabel zasilający dekoder.

Kabel antenowy wkręć po pojawieniu się informacji o braku sygnału.

3. Sprawdź swój dekoder z innym zestawem antenowym lub do tego samego kabla antenowego podłącz inny dekoder by zweryfikować, czy problem leży po stronie dekodera czy zestawu antenowego.

Swój dekoder możesz także zdiagnozować w Punkcie serwisowym nc+. Listę Punktów znajdziesz tutaj.

W celu diagnostyki zabierz do Punktu dekoder wraz z kartą dekodującą, pilotem oraz kablem zasilającym.

NIE ZNALAZŁEŚ ODPOWIEDZI NA TWOJE PYTANIE?

last-resort-icon

NAPISZ E-MAIL

Zaloguj się do Moje NC+ i skorzystaj z formularza kontaktowego

last-resort-icon

ROZPOCZNIJ CZAT

Zaloguj się do Moje NC+ i rozpocznij czat

last-resort-icon

ZNAJDZ NAJBLIŻSZY SALON

last-resort-icon

ZADZWOŃ

801 044 944

22 310 47 47

Opłata według stawek operatora.

Jakie mogą być prawdopodobne powody występowania komunikatu?

  • Zmiana ustawienia anteny satelitarnej wynikająca np. z działania bardzo silnego wiatru.
  • Niekorzystne warunki pogodowe (np. chmury burzowe, bardzo obfity deszcz, a w zimie warstwa mokrego śniegu pokrywająca antenę).
  • Przerwane połączenie dekodera z konwerterem.
  • Uszkodzenie konwertera lub dekodera.

Sprawdź poziom i jakość sygnału na kanale, na którym wyświetla się komunikat.

W tym celu użyj przycisku MENU na pilocie oraz wybierz USTAWIENIA -> DIAGNOSTYKA -> MIERNIK SYGNAŁU

Poziom świadczy o podłączeniu dekodera z konwerterem. W przypadku zerowego poziomu, powodem może być odłączony lub uszkodzony kabel antenowy, ale również niesprawny konwerter lub dekoder.

Jakość to ustawienie anteny. W przypadku niskiego poziomu jakości, powodem może być nieprecyzyjnie ustawiona antena. Zalecamy by pasek prezentujący JAKOŚĆ miał kolor zielony.

POKAŻ WIĘCEJ
Brak poziomu i jakości

Prawdopodobna przyczyna to problem z kablem antenowym, konwerterem lub zawieszenie dekodera.

  1. Sprawdź podłączenie kabli między dekoderem, a konwerterem, szczególnie zwróć uwagę na końcówki kabla, gdyż metalowa końcówka mogła się poluzować, przez co sygnał nie dochodzi do dekodera (wystarczy docisnąć kabel lub od nowa zarobić końcówkę – sprawdź jak to zrobić na przykładzie poniższej ilustracji).

  2. Jeśli korzystasz z przejść okiennych upewnij się czy kabel nie odłączył się w tamtym miejscu.

    Przejścia okienne mogą ulec uszkodzeniom mechanicznym, dlatego możesz spróbować podłączenie dekodera krótkim kablem bezpośrednio z konwerterem.

  3. Jeśli poziom i jakość sygnału ciągle wynoszą 0% może to oznaczać zawieszenie dekodera.

    UWAGA! W przypadku gdy dekoderem nie wykryje siły i jakości wyświetli się tylko ekran aktywacyjny i nie będzie możliwości przejścia dalej i korzystania z nc+ GO TV, nagrań itp.

    Jeśli chcesz wykonać reset odkręć kable antenowe od dekodera i wykonaj restart dekodera z poziomu menu. W tym celu wejdź do menu za pomocą przycisku MENU oraz wybierz USTAWIENIA -> DIAGNOSTYKA -> INFORMACJE O SYSTEMIE -> użyj żółtego klawisza na pilocie do dekodera.

    Kable antenowe wkręć po pojawieniu się informacji o braku sygnału.

  4. Jeśli poziom i jakość ciągle pokazują 0% sprawdź swój dekoder z innym zestawem antenowym lub do tego samego kabla antenowego podłącz inny dekoder by zweryfikować, czy problem leży po stronie dekodera czy zestawu antenowego.

  5. Swój dekoder możesz także zdiagnozować w Punkcie serwisowym nc+. Listę Punktów znajdziesz tutaj.

    W celu diagnostyki zabierz do Punktu dekoder wraz z kartą dekodującą, pilotem oraz kablem zasilającym.
Jest poziom, brak lub niska jakość (kolor pomarańczowy lub czerwony)

W przypadku gdy jakość spada na 0%, poziom sygnału również cyklicznie spada na 0%.

Na wybranych lub wszystkich kanałach możesz zobaczyć komunikat o braku sygnału, zatrzymujący się obraz:

Najprawdopodobniej jest  to spowodowane nieprecyzyjnie ustawioną anteną – konieczne jest wtedy doprecyzowanie ustawienia anteny satelitarnej. Sprawdź instrukcję tutaj.

Inne możliwe przyczyny:

  • Warunki pogodowe:
    • Silny wiatr, duże zachmurzenie, opady deszczu – powodują obniżenie jakości sygnału, jednak w przypadku prawidłowo zainstalowanej anteny spadek jakości nie powinny powodować zauważalnych problemów i całkowitej utraty sygnału.
    • Opady śniegu - być może śnieg zalega na tarczy anteny lub na konwerterze – spróbuj usunąć śnieg z czaszy anteny.
  • Przeszkoda na drodze sygnału miedzy satelitą, a anteną np. drzewa.
  • Długość kabla antenowego – użyj wzmacniacza sygnału lub skróć kabel, jeśli jest taka możliwość.
  • Bliskość odbiornika/nadajnika internetowego – oddal router lub inne urządzenie od dekodera.

Zastanawiasz się jak prawidłowo zainstalować antenę? Skorzystaj z instrukcji dostępnej tutaj.

Poziom i jakość na zielono


Sprawdź
ustawienia anteny w menu dekodera. W tym celu użyj przycisku MENU na pilocie i wybierz USTAWIENIA -> INSTALACJA -> ANTENA -> METODA KONFIGURACJI
Wybierz konfigurację odpowiadającą Twojej instalacji antenowej.


  • KONFIGIRACJA MINIMALNA (1 ANTENA) - standardowa instalacja antenowa wykorzystująca jeden kabel antenowy wyprowadzony ze standardowego konwertera (single, twin itp.).  Umożliwi nagrywanie tylko jednego kanału, bez możliwości oglądania w tym czasie innych.

  • KONFIGURACJA PODSTAWOWA (2 ANTENY) - standardowa instalacja antenowa wykorzystująca dwa kable antenowe wyprowadzone ze standardowego konwertera (twin, quad itp.). Umożliwi jednoczesne nagrywanie jednego i oglądanie drugiego programu, lecz nie wykorzystuje wszystkich funkcji dekodera.

  • KONFIGURACJA PEŁNA (TRYB JEDNOKABLOWY - UNICABLE) - Konfigurację wybierz wtedy, gdy dekoder został podłączony do anteny satelitarnej, wyposażonej w konwerter Unicable. Zaawansowane funkcje dekodera (np. szybkie przełączanie kanałów, nagrywanie dowolnych trzech programów i jednoczesne oglądanie czwartego) zależą od szczegółów konfiguracji tj. możliwości konwertera i ilości wybranych kanałów w konfiguracji trybu jednokablowego.

  • KONFIGRUACJA PEŁNA (TRYB SZEROKOPASMOWY - WIDE BAND) - Konfigurację wybierz, gdy dekoder został podłączony do anteny satelitarnej wyposażonej w konwerter szerokopasmowy (Wide Band - z osobnymi wyjściami H i V). Taka instalacja antenowa umożliwia wykorzystanie wszystkich funkcji dekodera.

KONFIGIRACJA MINIMALNA (1 ANTENA)
  • BEZ DiSEqC wybierz, gdy posiadasz standardowy konwerter bez możliwości odbioru kanałów z satelity ASTRA. Klawiszem nawigacyjnym (w dół) wybierz DALEJ oraz potwierdź to przyciskiem OK na pilocie.

  • DiSEqC wybierz, gdy posiadasz odpowiedni konwerter pozwalający na odbiór kanałów zarówno z satelity HOT BIRD jak i ASTRA (monoblock lub instalacja ZEZ). HOT BIRD domyślnie ustawiony jest jako LNB1, a ASTRA jako BRAK. Do satelity HOT BIRD i ASTRA przyporządkuj LNB od 1 do 4 (zgodnie z instrukcją konwertera), najczęściej HOT BIRD to LNB1, a ASTRA LNB2 (wybierz je klawiszem nawigacyjnym w dół oraz następnie klawiszami w prawo).

    Po przyporządkowaniu LNB, klawiszem nawigacyjnym (w dół) wybierz DALEJ oraz potwierdź to przyciskiem OK na pilocie.


Następnie dekoder wykona test konfiguracji.



Zapisz zmiany



Poczekaj na pobranie listy kanałów.


KONFIGURACJA PODSTAWOWA (2 ANTENY)
  • Bez DiSEqC wybierz, gdy posiadasz standardowy konwerter bez możliwości odbioru kanałów z satelity ASTRA. Klawiszem nawigacyjnym (w dół) wybierz DALEJ oraz potwierdź to przyciskiem OK na pilocie.

  • DiSEqC wybierz, gdy posiadasz odpowiedni konwerter pozwalający na odbiór kanałów zarówno z satelity HOT BIRD jak i ASTRA (monoblock lub instalacja ZEZ). HOT BIRD domyślnie ustawiony jest jako LNB1, a ASTRA jako BRAK. Do satelity HOT BIRD i ASTRA przyporządkuj LNB od 1 do 4 (zgodnie z instrukcją konwertera), najczęściej HOT BIRD to LNB1, a ASTRA LNB2 (wybierz je klawiszem nawigacyjnym w dół oraz następnie klawiszami w prawo).
    Po przyporządkowaniu LNB, klawiszem nawigacyjnym (w dół) wybierz DALEJ oraz potwierdź to przyciskiem OK na pilocie.



Jeśli wybrałeś konfigurację na 2 anteny to zobaczysz identyczną plansze dotyczącą ANTENY 2. Postępuj identycznie jak w przypadku Anteny 1.



Następnie dekoder wykona test konfiguracji.



Zapisz zmiany.




Poczekaj na pobranie listy kanałów.


KONFIGURACJA PEŁNA (TRYB JEDNOKABLOWY - UNICABLE)
W przypadku konwertera Unicable konieczne jest odpowiednie przyporządkowanie nr kanałów do częstotliwości nadawania (informacje umieszczone w Instrukcji konwertera).
Dla ułatwienia klikając klawiszem w prawo możesz wybrać swój konwerter z listy (umieszczono tam najpopularniejsze modele na rynku) tak by kanały zostały przyporządkowane automatycznie.

Odszukaj na liście nazwę swoje konwertera i potwierdź to przyciskiem OK pilocie do dekodera. Następnie zaznacz pole DALEJ i znów wciśnij OK.

Klawiszami nawigacyjnymi można dowolnie odznaczać kanały i przypisywać im odpowiednie częstotliwości zgodnie z Instrukcją obsługi konwertera.

Po wprowadzeniu parametrów klawiszem nawigacyjnym w dół wybierz TEST i wciśnij OK.




Pojawi się informacja o teście



Oraz wynik testu. Domyślnie zaznaczone jest pole DALEJ więc potwierdź to przyciskiem OK.



Dekoder przeprowadzi test konfiguracji. Zapisz zmiany i poczekaj na pobranie listy kanałów.


KONFIGRUACJA PEŁNA (TRYB SZEROKOPASMOWY - WIDE BAND)
Pamiętaj, że należy prawidłowo podłączyć kable antenowe do odpowiedniego wejścia: kabel z polaryzacją pionową do sat 1, kabel z polaryzacją poziomą do sat 2.

Po wybraniu konfiguracji Wide Band wyświetli się plansza z siłą i jakością sygnału.
W przypadku prawidłowych parametrów wybierz niebieski klawisz na pilocie by otworzyć funkcję ZAAWANSOWANE i wybrać odpowiednią częstotliwość oscylatora.


CZĘSTOTLIWOŚĆ OSCYLATORA znajdziesz w specyfikacji technicznej konwertera. Jeśli wprowadzasz zmiany zapisz je przyciskiem OK


Dekoder wykona test konfiguracji


Kliknij OK by zapisać zmiany



i potwierdź to jeszcze raz na kolejnej planszy



Dekoder pobierze listę kanałów



Odkręć kable antenowe od dekodera i wykonaj reset dekodera. W tym celu wejdź do menu za pomocą przycisku MENU oraz wybierz USTAWIENIA -> DIAGNOSTYKA -> INFORMACJE O SYSTEMIE -> użyj żółtego klawisza na pilocie do dekodera.

Kable antenowe podłącz gdy pokaże się komunikat o braku sygnału.

Sprawdź swój dekoder z innym zestawem antenowym lub do tego samego kabla antenowego podłącz inny dekoder by zweryfikować, czy problem leży po stronie dekodera czy zestawu antenowego.

Swój dekoder możesz także zdiagnozować w Punkcie serwisowym nc+. Listę Punktów znajdziesz tutaj.

W celu diagnostyki zabierz do Punktu dekoder wraz z kartą dekodującą, pilotem oraz kablem zasilającym.

NIE ZNALAZŁEŚ ODPOWIEDZI NA TWOJE PYTANIE?

last-resort-icon

NAPISZ E-MAIL

Zaloguj się do Moje NC+ i skorzystaj z formularza kontaktowego

last-resort-icon

ROZPOCZNIJ CZAT

Zaloguj się do Moje NC+ i rozpocznij czat

last-resort-icon

ZNAJDZ NAJBLIŻSZY SALON

last-resort-icon

ZADZWOŃ

801 044 944

22 310 47 47

Opłata według stawek operatora.

Jakie mogą być prawdopodobne powody występowania komunikatu?

  • Zmiana ustawienia anteny satelitarnej wynikająca np. z działania bardzo silnego wiatru.
  • Niekorzystne warunki pogodowe (np. chmury burzowe, bardzo obfity deszcz, a w zimie warstwa mokrego śniegu pokrywająca antenę).
  • Przerwane połączenie dekodera z konwerterem.
  • Uszkodzenie konwertera lub dekodera.
  • W przypadku 1 kabla antenowego wybór konfiguracji TWIN w menu dekodera
  1. Sprawdź jaki typ konwertera jest wybrany w menu dekodera

    W tym celu użyj przycisku MENU na pilocie oraz wybierz USTAWIENIA -> PARAMETRY TECHNICZNE -> USTAWIENIA ANTENY -> PARAMTERY ODBIORU


    TWIN – wybierz gdy do dekodera podłączone są dwa kable antenowe.

    POJEDYŃCZY – wybierz gdy do dekodera podłączony jest jeden kabel antenowy. Sprawdź czy jest podłączony do wejścia SAT 1.

  2. Użyj przycisku B na pilocie do dekodera by przejść do USTAWIENIA ANTENY oraz sprawdź jakiego koloru wyświetla się POZIOM SYGNAŁU

POKAŻ WIĘCEJ
Kolor czerwony
Prawdopodobna przyczyna to problem z kablem antenowym, konwerterem lub zawieszenie dekodera.


  1. Sprawdź podłączenie kabli między dekoderem, a konwerterem. Szczególnie zwróć uwagę na końcówki kabla, gdyż metalowa końcówka mogła się poluzować, przez co sygnał nie dochodzi do dekodera (wystarczy docisnąć kabel lub od nowa zarobić końcówkę – sprawdź jak to zrobić na przykładzie poniższej ilustracji).

  2. Jeśli korzystasz z przejść okiennych upewnij się czy kabel nie odłączył się w tamtym miejscu.

    Przejścia okienne mogą ulec uszkodzeniom mechanicznym, dlatego możesz spróbować podłączenie dekodera krótkim kablem bezpośrednio z konwerterem.

  3. Jeśli poziom sygnału ciągle wyświetla się na czerwono może to oznaczać zawieszenie dekodera.

    Odkręć kable antenowe od dekodera i następnie odłącz zasilanie od dekodera. Odczekaj około 10 sekund i podłącz ponownie zasilanie do dekodera. Kable antenowe wkręć gdy pojawi się komunikat o braku sygnału.

  4. Jeśli problem nie ustąpił podłącz swój dekoder z innym zestawem antenowym lub do tego samego kabla antenowego podłącz inny dekoder by zweryfikować, czy problem leży po stronie dekodera czy zestawu antenowego.

  5. Swój dekoder możesz także zdiagnozować w Punkcie serwisowym nc+. Listę Punktów znajdziesz tutaj.

    W celu diagnostyki zabierz do Punktu dekoder wraz z kartą dekodującą, pilotem oraz kablem zasilającym.
Kolor pomarańczowy
Na wybranych lub wszystkich kanałach możesz zobaczyć komunikat o braku sygnału lub zatrzymujący się obraz:

Najprawdopodobniej jest  to spowodowane nieprecyzyjnie ustawioną anteną – konieczne jest wtedy doprecyzowanie ustawienia anteny satelitarnej. Sprawdź instrukcję tutaj.

Inne możliwe przyczyny:

  • Warunki pogodowe:
    • Silny wiatr, duże zachmurzenie, opady deszczu – powodują obniżenie jakości sygnału, jednak w przypadku prawidłowo zainstalowanej anteny spadek jakości nie powinny powodować zauważalnych problemów i całkowitej utraty sygnału.
    • Opady śniegu - być może śnieg zalega na tarczy anteny lub na konwerterze – spróbuj usunąć śnieg z czaszy anteny.
  • Przeszkoda na drodze sygnału miedzy satelitą, a anteną np. drzewa.
  • Długość kabla antenowego – użyj wzmacniacza sygnału lub skróć kabel, jeśli jest taka możliwość.
  • Bliskość odbiornika/nadajnika internetowego – oddal router lub inne urządzenie od dekodera.

Zastanawiasz się jak prawidłowo zainstalować antenę? Skorzystaj z instrukcji dostępnej tutaj.

Kolor zielony
  1. Odkręć kable antenowe od dekodera i następnie odłącz także zasilanie od dekodera. Odczekaj około 10 sekund i podłącz ponownie zasilanie do dekodera. Kable antenowe wkręć gdy pojawi się komunikat o braku sygnału.

  2. Sprawdź swój dekoder z innym zestawem antenowym lub do tego samego kabla antenowego podłącz inny dekoder by zweryfikować, czy problem leży po stronie dekodera czy zestawu antenowego.

    Swój dekoder możesz także zdiagnozować w Punkcie serwisowym nc+. Listę Punktów znajdziesz tutaj.

    W celu diagnostyki zabierz do Punktu dekoder wraz z kartą dekodującą, pilotem oraz kablem zasilającym.

NIE ZNALAZŁEŚ ODPOWIEDZI NA TWOJE PYTANIE?

last-resort-icon

NAPISZ E-MAIL

Zaloguj się do Moje NC+ i skorzystaj z formularza kontaktowego

last-resort-icon

ROZPOCZNIJ CZAT

Zaloguj się do Moje NC+ i rozpocznij czat

last-resort-icon

ZNAJDZ NAJBLIŻSZY SALON

last-resort-icon

ZADZWOŃ

801 044 944

22 310 47 47

Opłata według stawek operatora.

Ta strona wykorzystuje pliki cookies zainstalowane przez ITI Neovision lub Podmioty Współpracujące do celów statystycznych, marketingowych oraz analitycznych, umożliwiając m.in. wyświetlanie spersonalizowanych reklam. Więcej informacji dotyczących plików cookies oraz możliwości zmiany ustawień przeglądarki znajdziesz w Polityce cookies. Dalsze korzystnie ze strony bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookies.Rozumiem