Polityka zabezpieczania treści w CANAL+
CANAL+ jako technologiczny lider rynku oraz operator z szeroką ofertą programową prowadzi szereg działań mających na celu zapewnienie wysokiego poziomu bezpieczeństwa oferowanych treści.
Operator nieustannie koncentruje się na unifikacji systemu kodowania oraz jego integracji ze sprzętem wykorzystywanym przez Abonentów. W związku z tym CANAL+ planuje kontynuować rozpoczęte działania oraz wprowadzać nowe. Lista działań znajduje się poniżej.
Co znajdziesz na stronie:
Opcja dodatkowa Super Sport
w związku z koniecznością zapewnienia bezpieczeństwa kodowania treści związanych z transmisją wydarzeń sportowych transmitowanych na kanałach CANAL+ EXTRA 1-4, opcja dodatkowa Super Sport od 03.04.2025 r. nie będzie dostępna na urządzeniach:
• BOX+ 5800S, 2851S, 2849/50ST
• PVR BOX+ 5800SX, PACE PVR
• turboBOX+
• mediaBOX+
• Opticum ITI HD X8 COMBO
• Opticum ITI HD X8
• Sagemcom DSI83
• Sagemcom DSI87
• starsze modele modułów CAM (bez opcji ECP)
• samodzielna karta CAMELEON (40,41, 42) bez sprzętu od CANAL+
Klientów, posiadających opcję Super Sport oraz wyżej wymieniony sprzęt, zapraszamy do Punktów Sprzedaży CANAL+ po odbiór nowego dekodera, który zostanie udostępniony bez dodatkowych opłat. Nie ma obowiązku zwrotu starego sprzętu.
W przypadku Klientów korzystających z dawnej usługi Multiroom Premium, nie ma technicznej możliwości wymiany sprzętu na spełniający wymagania niezbędne do odbioru opcji Super Sport. Takich Klientów zapraszamy do punktów sprzedaży CANAL+, celem dopasowania rozwiązania, które umożliwi odbiór ww. opcji.
Abonenci, posiadający urządzenia:
• WiFiBOX+
• WiFiPremiumBOX+
• moduł CAM ECP z kartą Cayman
• TVBOX+
nadal będą mieli na nich dostęp do kanałów satelitarnych CANAL+ Extra 1, CANAL+ Extra 2, CANAL+ Extra 3, CANAL+ Extra 4.
Abonenci, posiadający dekodery:
• 4K DualBOX+
• 4K ultraBOX+
nadal będą mieli na tych urządzeniach dostęp do kanałów satelitarnych CANAL+ Extra 1, CANAL+ Extra 2, CANAL+ Extra 3, CANAL+ Extra 4 oraz – po podłączeniu dekodera do internetu – kanałów eventowych CANAL+ Extra 5, CANAL+ Extra 6, CANAL+ Extra 7 oraz kolekcji VOD Super Sport.
Każdy Abonent, niezależnie od posiadanego sprzętu, w ramach opcji dodatkowej Super Sport, ma dostęp do wszystkich kanałów CANAL+ Extra 1, CANAL+ Extra 2, CANAL+ Extra 3, CANAL+ Extra 4, CANAL+ Extra 5, CANAL+ Extra 6, CANAL+ Extra 7 oraz kolekcji VOD Super Sport w serwisie streamingowym CANAL+.
Telewizja na Kartę/ Dekodery
W trosce o bezpieczeństwo i ochronę nadawanych treści związanych z transmisją wydarzeń sportowych, CANAL+ wprowadza dodatkowe zabezpieczenie sygnału satelitarnego na następujące kanały: CANAL+ Sport, CANAL+ Sport 2, CANAL+ Sport 3, CANAL+ Sport 4. W związku z tym, kanały te od 8.04.2025 mogą nie być dostępne na poniższych typach dekoderów:
• BOX+ 5800S, 2851S, 2849/50ST
• PVR BOX+ 5800SX, PACE PVR
• Opticum ITI HD X8 COMBO
• Opticum ITI HD X8
• starsze modele modułów CAM (bez opcji ECP)
Klientów, korzystających z zestawów Telewizji na Kartę obejmujących miesięczny dostęp do ww. kanałów, w przypadku których dostęp ten został utracony, zapraszamy do kontaktu z Biurem Obsługi Klienta dla Klientów pre-paid, pod numerem: 22 430 77 77 (koszt połączenia według stawek operatora).
Wyłączenie sprzętu z użytku
Jako dystrybutor treści programowych jesteśmy zobowiązani do ochrony ich nadawania. Obecnie część starych sprzętów, użytkowanych przez Klientów, nie spełnia wymogów bezpieczeństwa tych treści. W związku z tym CANAL+ rozpoczął wycofywanie z użycia starych sprzętów, które nie mogą być rozwijane technologicznie.
Lista wycofywanych sprzętów:
• PACE PVR
Od 29.05.2025r. wyżej wymieniony dekoder zostanie całkowicie wyłączony z użytku, co oznacza że, nie będzie na nim dostępu do treści telewizyjnych, zarówno płatnych jak bezpłatnych.
Stary sprzęt zastępujemy nowszym.
Klientów oferty telewizji satelitarnej, korzystających z ww. dekodera w ramach zawartej z CANAL+ umowy, zapraszamy do Punktów Sprzedaży CANAL+ po odbiór nowego sprzętu (wraz z kartą dekodującą), który zostanie udostępniony bez dodatkowych opłat. W przypadku braku technicznej możliwości wymiany sprzętu w ramach oferty, z której Klient obecnie korzysta, zaproponujemy najlepsze, dostępne rozwiązanie. Lista salonów CANAL+ dostępna tutaj. Nie ma obowiązku zwrotu starego sprzętu.
Klientów oferty CANAL+ telewizja na kartę zapraszamy do kontaktu z infolinią 22 430 77 77 (koszt połączenia wg stawek operatorów). Po przyjęciu zgłoszenia, Klientowi zostanie wysłany nowy dekoder, bez dodatkowych opłat. Nie ma obowiązku zwrotu starego sprzętu.
CANAL+, w miarę możliwości, poinformuje Klientów indywidualnie o terminie i warunkach dezaktywacji sprzętu.
Integracja sprzętu z kartą
W trosce o bezpieczeństwo i ochronę nadawanych treści, CANAL+ wprowadza zabezpieczenie sygnału satelitarnego na kolejne karty dekodujące. W ramach tej akcji karty CAMELEON typu 40, 41, 42 zostaną sparowane ze sprzętem, który został wydany przez CANAL+ podczas podpisywania umowy lub w trakcie kontraktu. Co w praktyce oznacza, że będą działały prawidłowo tylko z tym sprzętem.
Klientów, posiadających na swojej umowie tylko w/w kartę (bez dekodera/modułu CAM) zapraszamy do Salonów CANAL+ po odbiór odpowiedniego sprzętu, bez dodatkowych opłat. Lista salonów CANAL+. Jeżeli Klient posiada kilka kart aktywnych na jednej umowie, konieczne jest przejście na ofertę Multiroom Standard.
Klienci, którzy posiadają zarówno w/w kartę jak i sprzęt od CANAL+, szczególnie w usłudze Multiroom, powinni upewnić się, że karta znajduje się w odpowiednim dekoderze. Zachęcamy do sprawdzenia prawidłowości konfiguracji swojego sprzętu. Instrukcja postępowania dostępna tutaj.
• Od 6 maja 2025 r. – Klienci z błędną konfiguracją lub sprzętem niewydanym przez CANAL+ mogą stracić dostęp do kanałów Premium CANAL+: CANAL+ PREMIUM, CANAL+ 1, CANAL+ FILM, CANAL+ SERIALE, CANAL+ DOKUMENT, CANAL+ 360, CANAL+ SPORT, CANAL+ SPORT 2, CANAL+ SPORT 3, CANAL+ SPORT 4, CANAL+ NOW, CANAL+ Extra 1, CANAL+ CANAL+ Extra 2, CANAL+ Extra 3, CANAL+ Extra 4, CANAL+ 4K
• Od 20 maja 2025 r. – Brak poprawnej konfiguracji może skutkować utratą dostępu do kanałów tematycznych CANAL+: CANAL+ KUCHNIA, CANAL+ DOMO, MINI MINI+, TELETOON+ , ALE KINO+, PLANETE+, CANAL+SPORT 5
CANAL+ będzie bezpośrednio kontaktował się z Klientami w sprawie odbioru sprzętu i sprawdzenia poprawności konfiguracji. Operator dokłada wszelkich starań, aby każdy Abonent, odpowiednio wcześniej, został indywidualnie poinformowany o planowanych działaniach w celu uzgodnienia rozwiązania umożliwiającego odbiór usługi bez zakłóceń.
Dekodery CANAL+/karty dekodujące
Jednym z podjętych działań jest stopniowe dostosowanie systemu kodowania w zakresie współpracy kart dekodujących z dekoderami pracującymi w systemie dostępu warunkowego CANAL+. W lipcu 2020 roku CANAL+ rozpoczął proces zwiększania zabezpieczeń na poszczególnych kanałach. Aby wspomniana zmiana była jak najmniej uciążliwa, proces został rozłożony w czasie, dając możliwość przygotowania się Abonentów do spełnienia wymagań technicznych.
W praktyce oznacza to, że karty dekodujące, wydawane przez operatora, od 1 lipca 2020 roku działają prawidłowo wyłącznie w sprzęcie znajdującym się na liście dekoderów wspieranych przez operatora, a tym samym, spełniającym określone wymagania techniczne.
Lista kompatybilnych dekoderów:
- ADB 5720SX/SE
- ADB 3740SX
- ADB 2849ST/2850ST
- ADB 2851S
- Pace HDS7241
- Pace HDS7241CD
- Sagemcom DSI87
- Sagemcom DSI83
- Sagemcom DSIW74
- ADB NCP-4740SF
- Technicolor USW4001NCP
- ADB NCP-3670SF
- Moduł CAM CI+ nc+
- Moduł CAM CI+ ECP
- TVBOX+ DSB4300
- ADB-G9SE
Warunkiem koniecznym dla spełnienia wymagania technicznego jest korzystanie z dekodera z zainstalowanym, oryginalnym oprogramowaniem operatora.
Abonenci korzystający z dekoderów innych niż wskazane powyżej, mogą spotkać się z problemami w odbiorze usługi. Zachęcamy do wizyty w Punkcie Serwisowym w celu bezpłatnego dobrania kompatybilnego sprzętu. Najbliższy Punkt znajdziecie Państwo na stronie.
Jednocześnie informujemy, iż CANAL+ prowadzi aktywną kampanię informacyjną w tym temacie. Operator dokłada wszelkich starań, aby każdy Abonent, odpowiednio wcześniej, został indywidualnie poinformowany o planowanych działaniach w celu uzgodnienia rozwiązania umożliwiającego odbiór usługi bez zakłóceń.
Usługa Multiroom
Chcąc sprostać wymaganiom jakie stawiają operatorom dostawcy treści, CANAL+ jest zobowiązany do zapewnienia pełnego zabezpieczenia usługi Multiroom.
Abonenci korzystający z usługi Multiroom muszą uwzględnić konieczność spełnienia wymogów technicznych świadczenia Opcji dodatkowej Multiroom Standard. Oznacza to, iż wszystkie dekodery działające w usłudze Multiroom wymagać będą połączenia sieciowego z dekoderem głównym oraz anteną lub czasowej aktywacji dekodera dodatkowego kartą z dekodera głównego.
W związku z tym CANAL+ będzie stopniowo rozszerzać zakres działania funkcjonalności kontroli odległości sprzętu celem zapewnienia zgodności z wymogami technicznymi.
Ponadto stopniowo będzie wygaszana usługa Multiroom Premium. Abonenci chcący dalej korzystać z usługi Multiroom, będą mieli do wyboru możliwość skorzystania z usługi Multiroom Standard lub High Standard.
W przypadku korzystania przez Abonenta z modeli dekoderów nie wspierających funkcji kontroli odległości lub nieprzystosowanych do usługi Multiroom Standard/High Standard będzie zachodziła konieczność wymiany dekodera. Abonenci będą indywidualnie informowani o planowanych działaniach celem uzgodnienia optymalnego rozwiązania.
Lista kompatybilnych dekoderów w usłudze
Multiroom:
Multiroom High Standard:
-
- Dekoder główny: Technicolor USW4001NCP, ADB NCP-3670SF, ADB-G9SE
- Dekoder dodatkowy: Technicolor USW4001NCP, ADB NCP-3670SF, ADB-G9SE
Multiroom Standard:
- Dekoder główny: ADB 5720SX/SE, ADB 3740SX, ADB NCP-4740SF, Technicolor USW4001NCP, ADB NCP-3670SF
- Dekoder dodatkowy: ADB 2849ST/2850ST, ADB 2851S, Sagemcom DSI83, Sagemcom DSI87, Sagemcom DSIW74
Serwis nc+ GO TV i usługa Radio+
Prowadzimy prace mające na celu zapewnienie bezpieczeństwa kodowania treści na naszych dekoderach. W związku z tym, następujące usługi wkrótce mogą nie być dostępne na wskazanych urządzeniach:
serwis nc+ GO TV na urządzeniach BOX+ (ADB 2851S, Sagemcom DSI78 i DSI83), Turbobox+, Mediabox+
serwis nc+ GO TV i usługa Radio+ na urządzeniach WifiBOX+ (SAGEMCOM DSIW74) oraz wifiPremiumBOX.
Jeśli powyższa zmiana będzie dotyczyć Twojego dekodera, a nadal będziesz chciał korzystać z treści na życzenie w dekoderze lub Radia+, zapraszamy do odwiedzenia najbliższego Punktu Obsługi i Sprzedaży (mapa salonów) lub kontaktu z Biurem Obsługi Klienta.