DJ-e i breakdancerzy w PLANETE+

2014-05-13
W maju PLANETE+ pokaże dwa dokumenty pokazujące nowe trendy we współczesnej popkulturze. „Dobra kopia, zła kopia” przybliży pracę dj’ów i zjawisko samplingu, natomiast „Beef, czyli wojna na całego” porwie widzów w świat subkultury b-boyów i breakdancingu. Premiery w piątek, 16 maja, o 20:50 i w sobotę, 24 maja, o 20:45.

dobra kopia zła kopia


Co we współczesnej muzyce oznacza kreatywność? Czy bez samplingu skończy się hip-hop? Czy DJ-e, którzy miksują znane utwory, łamią prawo? Twórcy dokumentu „Dobra kopia, zła kopia” przybliżają widzom znaczenie prawa autorskiego i tworzenia muzyki w dobie internetu, sieci peer-to-peer i technologii umożliwiających powielanie i miksowanie materiałów. W filmie wypowiadają się prawnicy i producenci, a także artyści, którzy prezentują swój punkt widzenia. Jednym z nich jest DJ „Girl Talk”, który miksuje przed kamerą kawałek AC/DC „Monkey Top” z wokalem rapera T.I. i pokazuje, na czym polega nowatorstwo, jakie daje sampling. Z kolei DJ „Danger Mouse” podbił w 2005 internet płytą „The Grey Album”, którą nagrał łącząc utwory z „White Album” Beatlesów z hip-hopową płytą Jay-Z „Black Album”. W jakim stopniu jego praca była kreatywna? Czy dzisiejsza muzyka – zwłaszcza rap i hip-hop – jest sztuką, czy tylko odtwórczym działaniem balansującym na granicy prawa? 

Premiera: piątek, 16 maja, godz. 20:50

Z kolei dokument „Beef, czyli wojna na całego” przedstawia historię czterech b-boyów walczących o tytuł najlepszego breakdancera. 
Początkowo breakdancing był traktowany jako moda i akrobatyczne wygibasy. Dziś ta rewolucyjna forma tańca ulicznego przekształciła się w stały element sztuki miejskiej, gdzie na oczach tłumów „walczą” ze sobą dwaj tancerze, wykorzystując w pojedynku zwinność i kreatywność. Biorą udział w rytuale, który jest charakterystyczny dla młodzieżowej subkultury b-boyów, obecnych w każdej metropolii, począwszy od Nowego Jorku aż po Szanghaj. Nakręcony w niezwykle dynamiczny i nowatorski sposób dokument prezentuje widzowi najważniejsze momenty w historii breakdancingu i jego wpływ na współczesnych nastolatków. Opowieść snuta jest z perspektywy czterech b-boyów o pseudonimach „Machine”, „Alien Ness”, „Dyzee” i „Casper”, którzy przygotowują się do najważniejszych zawodów breakdancingu: „Król Ringu” (The King of the Ring). Widz poznaje ich życie, trudną przeszłość i marzenia, ale przede wszystkim może zobaczyć ich niesamowite akrobatyczno-taneczne umiejętności.

Premiera: sobota, 24 maja, godz. 20:45


ITI Neovision S.A., al. gen. W. Sikorskiego 9, 02-758 Warszawa, NIP 521-00-82-774, REGON: 010175861, wpisana do Rejestru Przedsiębiorców, przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy, XIII Wydział Gospodarczy KRS pod nr KRS: 0000469644, kapitał zakładowy: 441.176.000 zł, w całości wpłacony, Nr GIOŚ E0012413WZBW.

TA STRONA WYKORZYSTUJE COOKIES ROZUMIEM WIĘCEJ INFORMACJI>