Ale kino+ z własną sekcją na festiwalu T-Mobile Nowe Horyzonty

2014-06-25
Ale kino+, partner medialny festiwalu T-Mobile Nowe Horyzonty, zaprasza widzów tegorocznej edycji na własną sekcję „ALE KINO+”. To pierwszy w historii festiwalu cykl współtworzony przez kanał telewizyjny. Ale kino+ przygotowało również specjalny antenowy przegląd „Nowe Horyzonty Kina”, w którym pokaże filmy z poprzednich edycji imprezy. Premiery w tygodniu poprzedzającym rozpoczęcie festiwalu, od 17 do 23 lipca.


MalyQuinQuin

- Ale kino+ to pierwszy kanał telewizyjny, który może poszczycić się własną sekcją na festiwalu T-Mobile Nowe Horyzonty. Znajdą się w niej najciekawsze, nagrodzone w tym roku w Cannes, Wenecji i Berlinie filmy z różnych stron świata, pokażemy także miniserial Brunona Dumonta „Mały Quinquin”, który będzie miłym zaskoczeniem dla wielbicieli tego francuskiego twórcy. Natomiast tydzień przed festiwalem zapraszamy na antenę Ale kino+, gdzie w cyklu „Nowe Horyzonty Kina” widzowie obejrzą filmy z poprzednich edycji – wśród nich „Wkraczając w pustkę”, „Łowcę trolli” czy „River Queen” – powiedział Jakub Szurmiej, Dyrektor kanałów filmowych nc+.

Filmy w festiwalowej sekcji „ALE KINO+”:

„Mały Quinquin” (P’tit Quinquin) – pokazywany w tym roku w Cannes miniserial kryminalny, będący genialnym połączeniem formy telewizyjnej i kina. W małej miejscowości dochodzi do serii brutalnych i jednocześnie groteskowych zbrodni. Śledztwo przybiera nieprawdopodobny obrót, a w sprawę zaangażowany jest gang dzieci. Twórcą serialu jest Bruno Dumont, autor filmów „Hadewijch” czy „Poza szatanem”, które pokazywało Ale kino+.

„White God” (Fehér isten) - ostatni projekt jednego z najciekawszych współczesnych reżyserów, Węgra Kornéla Mundruczó, wyróżniony w Cannes główną nagrodą sekcji Un Certain Regard. Nastoletnia Lili na czas wyjazdu matki zamieszkuje u ojca. Przeprowadza się do niego z psem, którego ojciec wyrzuca na ulicę. Zwierzę rozpoczyna odyseję przez ulice Budapesztu.

„Self Made” (Boreg)- pokazywany w Cannes najnowszy film Shiry Geffen, izraelskiej aktorki i scenarzystki, autorki „Meduz”. Bohaterkami są Żydówka i Palestynka. Pierwsza z nich jest znaną artystką, która nie chce zajść w ciążę, wbrew oczekiwaniom męża. Druga – urocza pracownica sklepu - marzy o dziecku. Pewnego dnia bohaterki zamieniają się rolami…

„Juaja” - wyróżniony w Cannes nagrodą FIPRESCI film jednego z najwybitniejszych argentyńskich artystów, Lisandro Alonso. Główną rolę gra Viggo Mortensen. Wcielił się on w duńskiego kapitana, mieszkającego w Ameryce Południowej. Kiedy jego 15-letnia córka ucieka z hiszpańskim żołnierzem, postanawia ich odnaleźć.

„Bezpańskie psy” (Jiao you) – rozgrywająca się w Tajpej historia mężczyzny wychowującego samotnie dwójkę dzieci. Wśród deszczu nagród i nominacji film zdobył 2 nagrody na MFF w Wenecji w  2013 roku, 4 nominacje do Asian Film Awards i 2 statuetki przyznawane na Asia-Pacific Film Festival. Za kamerą Ming-liang Tsai, znany widzom Ale kino+ z filmów „Kapryśna chmura” czy „Nie chcę spać sam”.

„Masaż na oślep” (Tui na) – najnowszy film chińskiego reżysera Ye Lou, autora pokazywanych w Ale kino+ filmów „Letni pałac” czy „Noce wiosennego upojenia”. „Blind Massage” rozgrywa się w chińskim mieście Nankin, w salonie masażu, którego pracownicy są niewidomi. Temat wykluczenia poruszony przez chińskiego dysydenta ujmuje warstwą wizualną. Reżyser decyduje się na nieostre zdjęcia, które pozwalają widzowi zrozumieć świat osób niedowidzących. Film był prezentowany w Konkursie Głównym Berlinale 2014, gdzie zdobył Srebrnego Niedźwiedzia za zdjęcia.

„Dziecię boże” (Child of God) – James Franco tym razem w roli reżysera. Bohaterem jego filmu jest Lester Ballard – wyjęty spod prawa outsider. Wychowujący się bez rodziców, bez własnego miejsca na ziemi, nieumiejący stworzyć trwałych związków, coraz bardziej stacza się w mroki świata przestępczego. Film jest adaptacją powieści Cormaca McCarthy’ego. Obraz walczył o Złotego Lwa na ubiegłorocznym festiwalu w Wenecji.

„Ten ostatni rok” (Eshche odin god) – nagrodzony w Rotterdamie melodramat ukraińskiej reżyserki Oksany Bychkowej, umiejscowiony we współczesnej Moskwie. Ona jest grafikiem, on jeździ na nielegalnej taksówce. Łączy ich niezwykły magnetyzm, który jednak nie jest w stanie przezwyciężyć dzielących ich różnic.

W oczekiwaniu na rozpoczęcie festiwalu T-Mobile Nowe Horyzonty (24 lipca, Wrocław) Ale kino+ zaprasza na antenowy cykl „Nowe Horyzonty Kina”, w którym pokaże 7 filmów z poprzednich edycji imprezy. Będą to: „Wkraczając w pustkę” (Enter the Void), „River Queen” (River Queen), „Otchłań” (Araf), „Raj: Nadzieja” (Paradies: Hoffnung), „Opowieść o dzieciach i filmie” (A Story of Children and Film), „Łowca trolli” (Trolljegeren) i „Zagubiona autostrada” (Lost Highway).

Premiery od czwartku 17 lipca do środy 23 lipca, po 20:10.


ITI Neovision S.A., al. gen. W. Sikorskiego 9, 02-758 Warszawa, NIP 521-00-82-774, REGON: 010175861, wpisana do Rejestru Przedsiębiorców, przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy, XIII Wydział Gospodarczy KRS pod nr KRS: 0000469644, kapitał zakładowy: 441.176.000 zł, w całości wpłacony, Nr GIOŚ E0012413WZBW.

TA STRONA WYKORZYSTUJE COOKIES ROZUMIEM WIĘCEJ INFORMACJI>