Brak sygnału - co zrobić

Widzisz taki komunikat?

Istnieje kilka możliwych powodów:


1. Złe warunki atmosferyczne

Zła pogoda w pobliżu nadajników, jak i odbiornika, może powodować krótkoterminowe zaniki sygnału.

Na złą pogodę polecamy, niezależny od sygnału satelitarnego, serwis nc+ GO z ulubionymi kanałami.

Ważne: Jeśli poprawa pogody nie przywróciła sygnału, dekoder może wymagać restartu. Sprawdź temat Zawieszenie dekodera. Jeśli mimo to, problem z sygnałem nadal występuje sprawdź tematy: Poziom sygnału i Jakość sygnału


2. Poziom sygnału

W przypadku zerowego poziomu sygnału, wyświetlanego na ekranie pierwszej instalacji, czy w menu dekodera, powodem może być uszkodzony konwerter. W takim przypadku należy wyeliminować możliwość uszkodzenia samego dekodera, podłączając go pod inną instalację antenową.

Pamiętaj: dekoder możesz sprawdzić w Autoryzowanym Punkcie nc+. Lista punktów tu.


3. Jakość sygnału

Jeżeli jakość sygnału jest niska (może to się objawiać zanikami sygnału na niektórych lub wszystkich kanałach) lub zerowa, może to wskazywać na konieczność doprecyzowania ustawień anteny.

Zalecamy wezwanie fachowca lub skorzystanie z instrukcji >>

Ważne: Na jakość sygnału wpływ mogą mieć również źle zarobione końcówki kabla antenowego, słabej jakości kabel antenowy, pogoda, przeszkody na drodze anteny (np. drzewa), przejściówki/miejsca łączenia dwóch części kabla, czy długość kabla antenowego (konieczność użycia wzmacniacza sygnału), jak również bliskość odbiornika/nadajnika internetowego.

Zaniki jakości sygnału mogą objawiać się w postaci pikseli, jak poniżej:


4. Końcówki kabla antenowego

Zwróć szczególną uwagę na końcówki, które mogły się obluzować i przez to dekoder nie odczytuje poprawnych wartości sygnału antenowego.

5. Zawieszenie dekodera

Dekoder to urządzenie elektroniczne i  po utracie sygnału z anteny, może wymagać restartu.

Restart możesz wykonać samodzielnie, według poniższych czynności:

  1. Wyłącz dekoder z pilota
  2. Zaczekaj ok. minuty
  3. Odłącz dekoder od zasilania
  4. Zaczekaj ok. 4 minut – w tym czasie sprawdź podłączenie kabli antenowych
  5. Podłącz do zasilania i uruchom ponownie dekoder.

6. Brak sygnału na kanałach z satelity Astra

Do odbioru kanałów 650 wzwyż konieczna jest instalacja antenowa umożliwiająca odbiór sygnału z satelity Astra 19,2E (np. typu ZEZ lub monoblock).

Zainteresowała Cię nasza oferta?
zostaw swój numer – oddzwonimy w 15 minut
CZY JESTEŚ JUŻ ABONENTEM NC+?
ITI Neovision S.A., al. gen. W. Sikorskiego 9, 02-758 Warszawa, NIP 521-00-82-774, REGON: 010175861, wpisana do Rejestru Przedsiębiorców, przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy, XIII Wydział Gospodarczy KRS pod nr KRS: 0000469644, kapitał zakładowy: 441.176.000 zł, w całości wpłacony, Nr GIOŚ E0012413WBW.
zadzwoń do nas
22 22 00 000

Opłata wg stawek operatora

Godziny pracy naszych konsultantów:
Poniedziałek – niedziela8:00 – 22:00
Świętanieczynne
Zainteresowała Cię
nasza oferta?
Zostaw swój numer
Oddzwonimy w
15 minut

TA STRONA WYKORZYSTUJE COOKIES ROZUMIEM WIĘCEJ INFORMACJI>