Dekoder 4K Ultrabox - podstawowe zagadnienia

1. Co jest potrzebne do odbioru w jakości 4K (UHD)?

  • dekoder 4K UltraBox+ podłączony do instalacji antenowej skonfigurowanej tak, aby był możliwy odbiór sygnału z satelity Hot Bird 13E;
  • telewizor  z obsługą formatu 4K (UHD), wyposażony w HDMI w wersji 2.0 oraz mechanizm zabezpieczający przed kopiowaniem HDCP w wersji minimum 2.2

2. Co poza dekoderem i telewizorem będzie potrzebne do odbioru programów nadawanych w 4K?

Należy posiadać pakiet CANAL+ z dostępem do kanału CANAL+ NOW

3. Czy do oglądania programów w  4K wystarczy zwykły kabel HDMI?

Przewód wygląda tak samo jak do HD ale połączenia muszą być wyższej jakości aby przesłać sygnały 4K. Sugerujemy zakup dedykowanego kabla czyli HDMI klasy Premium czasem nazywane „Przewodami do 4K” czy „do złącz HDMI 2.0”, aby na pewno nie mieć problemów. Kabel można kupić w sieciowych sklepach z elektroniką.

4. Czy do korzystania ze wszystkich funkcji dekodera 4K Ultrabox+ wystarczy standardowy konwerter?

Nie, zalecamy instalacji konwertera Unicable lub Wide Band aby w pełni korzystać z zalet nowego dekodera.

5. Jakie ustawienia dekodera/telewizora, są wymagane do poprawnego odbioru w 4K?

Aby w pełni cieszyć się jakością 4K, należy zmienić ustawienie rozdzielczości sygnału wyjściowego dekodera. Aby to zrobić, należy wejść do menu dekodera naciskając przycisk MENU i wybierając następujące opcje: USTAWIENIA -> USTAWIENIA TELEWIZORA -> USTAWIENIA HD i w opcji ROZDZIELCZOŚĆ TELEWIZORA wybrać wartość 2160p lub nacisnąć klawisz OPT (przytrzymanie go około 5 sekund) + 8 Jeśli rozdzielczość nie zostanie zmieniona program zostanie obejrzany w jakości HD.

6. Czy posiadając TV 4K i moduł dostępu warunkowego CAM CI+, będę mógł oglądać programy 4K?

Tak, jeśli posiadasz dostęp do pakietu CANAL+, telewizor 4K (UHD) i moduł CAM CI+ z kartą Cayman.

7. Posiadam dekoder 4K jako główny i dekodery HD jako uzupełniające w usłudze Multiroom. Czy obejrzę program 4K, jeśli będę chciał go oglądać na dekoderze uzupełniającym?

Program nie będzie dostępny na dekoderach HD.

8. Czy programy 4K będą dostępne w serwisach nc+ GO i nc+ GO TV?

Obecnie nie, jednak dekoder umożliwia udostępnianie programów 4K w nc+ GO TV, planujemy to więc w niedługiej przyszłości.

9. Czy używana nazwa 4K Ready, świadczy o niepełnej rozdzielczości 4K?

Nie, nazwa ta wcale tego nie oznacza. Dekoder pracuje w pełnej rozdzielczości sygnału 4K dla telewizji, czyli 2160p.

10. Jakie są plany nc+ względem rozwoju 4K?

Technologia 4K cieszy się coraz większą popularnością, dlatego w najbliższym czasie planujemy kolejne emisje w jakości 4K. Niezmiernie nas cieszy, ze możemy zaoferować naszym Abonentom najwyższą jakość obrazu jaka jest dostępna na rynku.

11. Posiadam telewizor Full HD. Czy dekoder 4K UltraBOX+ będzie z nim współpracował?

Każdy telewizor ze złączem HDMI będzie współpracował z dekoderem. Oczywiście rozdzielczość wyjściowa musi być odpowiednio ustawiona, zależnie od rozdzielczości wyświetlacza TV (HD Ready, Full HD, UHD). 

W różnych odbiornikach ustawienia rozdzielczości są różne; po wybraniu wejścia HDMI w różny sposób wyświetla się typ sygnału jaki otrzymuje.  Ostatecznie jak na naszym STB wybierze się UHD, czyli USTAWIENIA > USTAWIENIA HD > ROZDZIELCZOŚĆ TELEWIZORA > 2160p a jeśli telewizor nie potrafi tej rozdzielczości obsłużyć to wyświetli się informacja o nieprawidłowym synale lub nie wyświetli się nic i po 30 sekundach wróci do HD.

12. Podczas przełączania na kanał 4K pojawił mi się komunikat, lecz nie zdążyłem go przeczytać. Jaka była jego treść?

Program, który chcesz obejrzeć, jest nadawany w rozdzielczości 4K. aby oglądać programy w tej jakości, powinieneś mieć telewizor 4K. Jeśli widzisz ten komunikat, a masz telewizor 4K upewnij się, że ten dekoder jest połączony z TV za pomocą odpowiedniego kabla HDMI. Twój TV może mieć kilka takich wejść, ale prawdopodobnie tylko jedno z nich umożliwia odbiór programów w jakości 4K. Sprawdź w instrukcji telewizora, którego wejścia HDMI powinieneś użyć lub skontaktuj się z działem technicznym producenta Twojego TV

13. Czy w 4K mogę zobaczyć tylko mecz? Czy może jeszcze kilkanaście minut programu przed i po meczu (np. studio, reklamy)?

W 4K będą transmitowane tylko mecze. Programy przed i po będą niedostępne.

14. Czy, aby odbierać kanał 4K (treści 4K) wystarczy zwykła antena satelitarna?

Tak, wystarczy.

15. Jakie mecze w 4K mogę obejrzeć w najbliższej przyszłości?

Informacje na ten temat znajdziesz na stronie CANAL+.

16. Czy jak będę nagrywać na dysku dekodera mecz 4K to nagra się w 4K?

Tak, program w 4K nagra się w tej samej jakości.

17. Czym różni się technologia 4K od HD, co zyskam?

Obraz 4K to 4-krotnie większa ilość wyświetlanych pikseli w porównaniu do standardu Full HD, co przekłada się na 4-krotnie większą ilość zauważalnych szczegółów oraz lepsze odwzorowanie przestrzeni barw. To z kolei pozwala dostrzec najmniejszy szczegół, co pozwala widzowi poczuć się tak, jakbyś był w samym centrum wydarzeń.

18. Czy muszę dodatkowo płacić za sygnał w 4K?

Nie, nie pobieramy, żadnych dodatkowych opłat. 

19. Czy w związku z uruchomieniem 4K w nc+ podrożeje abonament?

Nie, jakość nadawanych programów nie ma wpływu na cenę abonamentu. 

Zainteresowała Cię nasza oferta?
zostaw swój numer – oddzwonimy w 15 minut
CZY JESTEŚ JUŻ ABONENTEM NC+?
ITI Neovision S.A., al. gen. W. Sikorskiego 9, 02-758 Warszawa, NIP 521-00-82-774, REGON: 010175861, wpisana do Rejestru Przedsiębiorców, przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy, XIII Wydział Gospodarczy KRS pod nr KRS: 0000469644, kapitał zakładowy: 441.176.000 zł, w całości wpłacony, Nr GIOŚ E0012413WBW.
zadzwoń do nas
22 22 00 000

Opłata wg stawek operatora

Godziny pracy naszych konsultantów:
Poniedziałek – niedziela8:00 – 22:00
Świętanieczynne
Zainteresowała Cię
nasza oferta?
Zostaw swój numer
Oddzwonimy w
15 minut

TA STRONA WYKORZYSTUJE COOKIES ROZUMIEM WIĘCEJ INFORMACJI>